Elimineren sms (of wat het ook is) interference buren?

Synthor

Ouwe rot
Hallo, ik heb een probleempje, misschien dat meer mensen er last van hebben. Als mijn buren (weet niet welke) zitten te smsen of whatsappen of wat dan ook, dan komen er interventie golven bij mij op de audio binnen. Heel irritant, zeker midden in een opname. Weet iemand waardoor dit probleem ontstaat? Misschien een synth die het als een soort radio golven oppikt? :?

Ja,je kan speciale verf kopen (heel duur) met ook een koperen folie die je erop plakt,daar hangt een draad aan die je verbind aan de aardingslus van je woning.

Je kan gewoon over die verf heen verven met gewone verf.

Voor de ruiten kan je gaas kopen (of gordijnen met gaas erin),ook voor de vloerbedekking kan je dat kopen.

hou er wel rekening mee dat er niets dat wireless werkt nog uit of in de kamer kan geraken

Bedankt, maar jeetje is er geen eenvoudigere oplossing? Heb weinig (geen) zin om m'n hele toko over te schilderen.

Je kan ook afblocken als je weet uit exact welke richting het komt met lood foil,maar het lood moet je hermetisch insluiten en het kan ook schadelijk zijn voor je gezondheid omdat het heel heel hoge straling afblockt en als het ware terug kaats (zoals cosmische straling bvb)

de goedkoopste oplossing is fijn gaas kopen (zoals muggennet) en dat op je muur hangen en aan de aarding natuurlijk,je moet weten uit welke richting de straling komt om het op de juiste plek te hangen anders heeft het geen zin

verder zijn er geen andere oplossingen

je kan snachts ook die apparatuur met een brandweerbijl stuk kloppen van de GSM mast,dan zullen ze wel zoet zijn voor een week of twee,tijdens die week kan je rustig de opnames maken dan.

Dat is een "kooi van Faraday".
Als je (gevoelige) apparatuur is ingebouwd in een afgesloten metalen rack zal het minder last hebben van RF interferrentie.

Succes.

Weet je zeker dat je het je eigen telefoon niet is? Het zoeken naar een netwerk is al voldoende om ellende te veroorzaken. En meestal ontstaat het in mic preamps en niet in synths. Misschien kun je daar iets mee?

Bekend probleem, gelukkig is audio apparatuur niet zo gevoelig dus is het nog huis tuin en keuken oplosbaar.
Maargoed wat al vermeld is dus: faraday kooi. De gaten in je kooi moeten kleiner zijn dan de golflengte.

FF snel ervan uitgaan dat het een mobieltje is...
Lichtsnelheid is ongeveer 300M m/s (radiogolven hebben deze snelheid)
Mobieltjes gaan tot 2600 Mhz (voor internet enzo maargoed makkelijk mee te nemen) (wifi tot 5Ghz vaak).

Het lijk me dat je die 5Ghz nog wil blokken van je apparatuur.
(das 5000 Mhz)
-> 300/5000 = 0,06
Je grootste gaatjes moeten dus kleiner zijn dan 6cm.
Ergo: kippengaas zal het wel doen :)

Heb je al geëxperimenteerd met de positie van apparatuur? Probeer je CRM versterking eens te verplaatsen, aan de andere kant van je studio, andere apparaten met versterk-elementen (amps) verplaatsen.

Om te beginnen met verf en andere dure mogelijkheden lijkt me niet logisch. Eerst maar eens wat schuiven, imo.
Succes, als ik je moet helpen verhuizen, ga ik ervan uut dat je de wat makkelijkere oplossingen eerst geprobeerd hebt! ;)

Heb je al geëxperimenteerd met de positie van apparatuur? Probeer je CRM versterking eens te verplaatsen, aan de andere kant van je studio, andere apparaten met versterk-elementen (amps) verplaatsen.

Om te beginnen met verf en andere dure mogelijkheden lijkt me niet logisch. Eerst maar eens wat schuiven, imo.
Succes, als ik je moet helpen verhuizen, ga ik ervan uut dat je de wat makkelijkere oplossingen eerst geprobeerd hebt! ;)

Kippengaas is 1 euro / strekkende meter.

is 't niet makkelijk kippegaas rond je apparaat te doen om te kijken of je 't dan nog hebt?
Niet veel nodug dan :)

Deze thread staat al vol met goede oplossingen denk ik, maar ik bedacht me ineens dit:

Als ik met mijn eigen GSM bezig ben in mijn eigen studio, terwijl alle apparatuur aan staat heb ik nooit last van storing.
Hoe kan dit vraag ik mij nu af?
Ik gebruik prima kabels maar zeker geen superdure top notch audio kabel ofzo. (gewoon afgeschermd spul van de standaard merken zoals Klotz, Cordial en zelfs hier en daar wat DAP).

Het zou in de categorie "mazzel" kunnen vallen
Het kan ook zijn dat ik wel storingen ga horen als ik mijn GSM op andere plaatsen in de studio zou gebruiken (nooit geprobeerd).

Ik post dit deels uit nieuwsgierigheid maar ook om de volgende optie op tafel te leggen:
Synthor: Zou het misschien kunnen zijn dat er specifiek één apparaat of combinatie de storing oppikt?
Als dat laatste het geval is loont het de moeite uit te zoeken waar het probleemgebied zit bevindt.

Zo heb ik met mijn gitaar wel eens dat deze radiosignalen opvangt.
Dit probleem komt bij andere gitaristen ook vaak voor.(niks vreemds dus).
De gitaarkabel even anders neerleggen verhelpt dit probleem meestal.
Misschien werkt een vergelijkbare aanpak met jouw probleem ook.

recent zei iemand me dat die signalen 2G zijn. De vraag is wie dat nog gebruikt…

Ik denk dat ik de aard van het probleem heb gevonden. Buren zitten bij mij op de modem. Sinds kort heb ik mijn computer in de audio chain opgenomen, om te rippen etc. en toen begon dat gedoe.

Ik denk dat ik de aard van het probleem heb gevonden. Buren zitten bij mij op de modem. Sinds kort heb ik mijn computer in de audio chain opgenomen, om te rippen etc. en toen begon dat gedoe.

Dat de buren op de modem zitten lijkt me niet relevant. Anders zouden ze wel een ander wifi netwerk gebruiken en dat zou je ook ontvangen.

budget computer meuk is wel vrij gevoelig voor interferentie. (ik hoor het altijd op de koptelefoon (alleen icm de computer) als mijn GSM gebeld wordt).
Met een goed externe geluidsdingus zou je er niet zoveel last van moeten hebben (hoewel het natuurlijk nog steeds kan).
Zaken zoals USB zijn in principe niet gevoelig voor interferentie.

Zoals eerder ook al genoemd wordt: kabels met shielding (een ingebouwde faradaykooi) of twisted voorkomt/verminderd interferentie ook.

Je zou ook kunnen proberen om je eigen wifi (op de computer) en je gsm uit te zetten en te kijken of dat het oplost. Is wel zo gratis en weinig moeite.

Back