Motu 828 MK II kraak

schmutz

Dr.Patient
Sinds een week heeft mijn 2e hands gekochte MOTU een kraak die, zoals te zien is op het mixer scherm, wordt gegenereerd of tot stand komt bij de output. Op alle kanalen komt er uiteindelijk een kraak. Mijn CPU gebruik is prima en ook op een andere laptop ontstaat er gekraak...

Wat te doen?

Kraak in de zin van, gecrackel en dan valt het geluid even weg voor een paar seconden en komt het weer terug. Als het geluid weg valt, zie ik dat ook op het MOTU schermpje .

Ik ben zelf van plan een tweedehands motu 828 Mk2 en was toevallig deze thread een paar weken geleden tegengekomen, heb em voor de zekerheid in mn favorieten gezet: https://www.gearslutz.com/board/music-computers/449416-motu-828-mkii-usb-crackle.html

Je zou dus ff moeten checken of t om dit probleem gaat door met cuemix software je 2 mic inputs even helemaal uit te zetten. (als ik het goed begrijp)

"Hi guys,
This seems to have fixed it. I am now 99.9% sure it is the gain pot board. For you guys out there with the same problem, I am making a drop-in replacement. This is a small plug with some resistors that have the same value as the gain pot in a certain position (you choose). Can post you a set (no charge). This way you can see for yourself if it fixes the problem. You then can move on to finding a new gain pot board. Maybe I will look at manufacturing a board later. To clarify: this is to fix the problem in the mic inputs only. The one that goes away when you mute the mic inputs with the software! Not the squeel/crackle from the firewire/drivers. Replacing only needs a screwdriver, 10 minutes and half a brain. Will provide easy steps to complete."

Misschien ook handig om te melden welk platform. Windows drivers zijn erg slecht van Motu.
Run is DPC latency analyser en kijk watr er gebeurd onder het kraken.

Die gains kunnen inderdaad gekraak veroorzaken omdat die kanalen soms standaard open staan. Check eerst eens of je het niet meer hoort als je in cuemix die twee front inputs dicht draait. Ik zie ze op mijn Mk II nog steeds op de meter van de rechter input af en toe, maar ik hoor ze niet meer.

Misschien ook handig om te melden welk platform. Windows drivers zijn erg slecht van Motu.
Run is DPC latency analyser en kijk watr er gebeurd onder het kraken.

Ja dat is zeker handig ;)

Macbook pro, net nieuwe unit, maar aan de latency kan het echt niet liggen.. helaas

probeer nou eerst eens even m als standalone mixer te programmeren om dan ZONDER PC te horen of ie kraakt, dan weet je tenminste zeker dat het in je circuitry van je geluidkaart, kabels, of monitorinputs ligt

Schroef je latency eens omhoog.

Sorry, maar zeg dan gewoon niets :dubbel:
Je koopt niet een MOTU als je niet snapt wat latency/buffersize is ;).

Wat Roel zegt ja. Een voor een mogelijke oorzaken uitsluiten is de enige optie.

edit: sorry dat eerste kwam er wellicht wat bot uit :P

Laatst gewijzigd:
Na anderhalve week weer eens geprobeerd te kijken naar wat er fout is en op dit moment is er geen gekraak, zowel bij het gebruik in ableton als de cue FX. Heel chill, maar ik vertrouw het apparaat niet echt meer..

Sorry, maar zeg dan gewoon niets :dubbel:
Je koopt niet een MOTU als je niet snapt wat latency/buffersize is ;).

Wat Roel zegt ja. Een voor een mogelijke oorzaken uitsluiten is de enige optie.

edit: sorry dat eerste kwam er wellicht wat bot uit :P

Ik geef gewoon een suggestie. En het draait idd om uitsluiten. Te lage latency/buffersize is dan 1 van de eerste dingen die je checkt.

Daarnaast is het een aanname dat iemand een motu koopt en DUS snapt wat latency/buffersize is. Dat hoeft helemaal niet. ;)

Verder ben ik niet zo gevoelig voor botheid. Kan best wat hebben.

En een antwoord: 'aan de latency kan het echt niet liggen' kan ik niks mee. Als hij zegt 'ja heb ik gecheckt' dan is dat uitgesloten.

We proberen hier mensen te helpen he. En dat wordt moeilijk als wij niet dingen niet gezamenlijk kunnen uitsluiten zodat we je verder kunnen helpen.

Na een tijdje weer te werken is opeens het probleem met het gekraak en vastlopen weer in zicht gekomen. Mega vaag dus...

Ik krijg nu ook de volgende error: error code 4 MOTU audio.

Wellicht dat mensen dat hier al hebben gehad?

Heb je al met MOTU contact gezocht? Ze hebben een hele fijne (imo) technical support.
Wellicht kan je daar verder mee komen.

Back