welke drummachine

lijkt me meer een s950 met 909 samples

Gaat het alleen om die sounds? Neem dan ieder geval iets wat samples afspeelt. Wat zijn verder je eisen? Moet hij meerdere patterns ondersteunen? Interne fx hebben? De mogelijkheid om de sounds te tweaken? Performance modes? Mogelijkheid om fills te maken? Pads om te fingerdrummen? DAW integratie?

Jomox 888 of 999 kan wel deze kant op.
Die.heeft een vuigheid wat past.bij deze sound.

Een Analog Rytm is ook iets.om naar te kijken, hoewel ik die wat netter vind klinken, maar is.wel veel.veelzijdiger en met fx.

Het geluid is idd heel erg bewerkt, ik luister vooral naar de hats hier *die overduidelijk uit een 909 komen
Zou dus ook een S950 kunnen zijn zoals Dre al terecht aangaf zou ook een Tr8 "proberen" (of een DR660)

hee bedankt allemaal! zijn er bijvoorbeeld beurzen/winkels etc waar ik eens wat dingen kan testen? ik vind het zo lastig om op basis van youtube filmpjes een keuze te maken...

Meeste wat genoemd is is vintage, neem aan dat het klopt dat je in Hippolytushoef woont, dan zou je in Alkmaar kunnen kijken bij Dijkman http://www.dijkmanmuziek.nl (weet niet of ze iets hebben wat je zoekt) maar het iig in de buurt.
Je kan daar eventueel verder vragen.
Vintage gear zal je wellicht bij een vriendelijk forumlid kunnen bekijken (misschien)

Ik zou gewoon lekker beginnen met 909 samples en wat effecten in je DAW. Je kunt wel een bak kopen maar ja het is eigenlijk een 909 of samples. Jomox is leuk maar het is geen 909.

Hippolytushoef is voor de grap :-) woon in de buurt van amsterdam

ik wil echt een drummachine en juist niet meer zo veel in ableton bezig zijn. denk toch richting de tr-8 met een pedal erbij... als t nix is verkoop ik m weer
wel jammer dat dat ding er niet uit ziet, het lijkt wel een kermis...

die analog rytm spreekt me wel veel meer aan maar de prijs is wat flink

Laatst gewijzigd:
Als je het niet erg vind om met een computer te werken ook; Native Instruments Maschine, daar kan je die sounds mee maken. Daar zitten namelijk ook genoeg fx enzo in om de geluiden smerig te maken ook.

Standaard zijn die Maschine kits een beetje erg commercieel en gladjes, maar als je dan hier: http://samples.kb6.de/downloads.php 10 euro paypalled, dan heb je echt alle drumsounds die er zijn zon beetje van alle drumboxen die er ooit zijn gemaakt...
Kan je die EDM sounds van stock maschine laten zitten, drop deze erin en gaan.

Lekker beat trouwens in die video, is geen 909 btw, maar een casio of yamaha 80s ding.

ik wil echt een drummachine en juist niet meer zo veel in ableton bezig zijn. denk toch richting de tr-8 met een pedal erbij... als t nix is verkoop ik m weer

TR8 is ook een okay ding (zeker met de 707/727 expansion dat is echt super erin) ja vooral als je dus niet met een computer wilt werken. Jammer van die 3 outputs maar ( 1 x stereo en 2 x mono out) dan kan je maar weinig meer aanpassen individueel. Maar als je daar dan weer een paar goede pedals of bijv een sherman filterbank erachter ga hangen, dan zit je alweer snel op analog rhytm prijsnivo.

Ik hoor dat typische geluid van een lage bitrate. Moet vooral aan de rz-1 en sp1200 denken. Is ook niet 1 effect over alles.

Trouwens brute track. Is van de YouTube rips ep. Misschien heeft zijn tracks wel door een yt conversie heen gehaald. Weet dat ik vroeger kickte op de sound van een lage bitrate van bij realaudioplayer. Dat maakte ook dat alles zo lekker stoffig lofi ging klinken.

Hippolytushoef is voor de grap :-) woon in de buurt van amsterdam

wel jammer dat dat ding er niet uit ziet, het lijkt wel een kermis...

die analog rytm spreekt me wel veel meer aan maar de prijs is wat flink

Als je minder met de computer wil doen is de rytm wel echt een aanrader. Je kan daar hele tracks of zelfs hele livesets in bouwen, doordat je 8x16 patterns kan maken, de pads als modulators kan gebruiken, sampletjes, goeie interne fx, goeie mastering compressor en superleuke sequencer.
Wil je het toch verder uitwerken in je daw dan is dat mogelijk via de meegeleverde software. Ieder kanaal kan afzonderlijk maar je pc gestuurd worden. Je hebt nieteens een geluidskaart daarvoor nodig, gaat via usb

Is het niet zo dat je met de TR8 ook via usb alle kanalen apart kan editen (mits je de audio interface van de tr8 gebruikt)

Back