The music that makes me dance

Marc

Ouwe rot
Nou nog eentje dan.. Beetje Jazzy achtig met wat bandruis en ander gefreubel..
Zang van Laïka Fatien, Flugelhorn van Roy Hargrove.

Geniet, of niet..

Oeh, een aantal dingen..... DRvL heeft een serieuze concurrent :)

Deed me (soort van) meteen denken aan Alex Gopher - The Child en dat is tevens een compliment :okdan:
Jouw plempsel eigenlijk iets beter is.

Wow herbeleving hier!
Flash back met een honinglaagje

Sow! Ik hoop dan maar dat het goede herbelevingen en flash backs zijn, maar het is inderdaad wel zoet ;) Ben dan ook wel een zoetekauw..

Oeh, een aantal dingen..... DRvL heeft een serieuze concurrent :)

Deed me (soort van) meteen denken aan Alex Gopher - The Child en dat is tevens een compliment :okdan:
Jouw plempsel eigenlijk iets beter is.

Wederom dank voor het luisteren WAREHOUSEGROOVE en je aardige comment :)
Dat doet mij goed! Ik moest even nadenken over wie DRvL dan zou zijn, maar dat moet onze dokter zijn, niet?

Ik heb zijn trouwe commentaar gemist bij mijn vorige 'track post' dus ik hoop niet dat ik hem nu heb weggeblazen met mijn bandruis,..

Alex Gopher kende ik nog niet (ik ben niet zo'n kenner) maar daar ga ik eens naar luisteren dus bedankt voor de tip!

DRvL = idd alleen op dokters recept te verkrijgen :)

Weet niet of het de bandruis was, heb vernomen dat het wel wat winderig was in de lage landen :)

Alex Gopher is al weer een oudje, "The Child" leunt op Billie Holiday's "God Bless the Child" :)

Man man man!! Wat een geweldige tracks poep jij uit joh! Echt geniaal en helemaal mijn smaak. Ik wil heel erg graag weten hoe je nou zo'n track in elkaar zet, van start tot eind. Kan uiteraard per PB, maar als je een beetje in de buurt van Amsterdam woont, wil ik graag eens met je meekijken.

DRvL heeft een serieuze concurrent :)

Haha, Audi brengt een nieuw model A5 uit en jij zegt dat de Opel Corsa een serieuze concurrent heeft :D.

Deed me (soort van) meteen denken aan Alex Gopher - The Child

Die vergelijking zat inderdaad ook al in mijn hoofd.

@Marc: The Child is eigenlijk een soort standaardwerk geworden in zijn genre, moet onderdeel zijn van je persoonlijke bagage. Staat in elk geval in mijn persoonlijke Top 10.

Ik heb zijn trouwe commentaar gemist bij mijn vorige 'track post' dus ik hoop niet dat ik hem nu heb weggeblazen met mijn bandruis,..

Haha, met mijn 115 kilo ben ik niet zo lichtvoetig dat ik bij de eerste de beste comment over bandruis niet overeind blijf staan hoor :). Heb wat achterstand opgelopen door andere bezigheden afgelopen week.

Man man man!! Wat een geweldige tracks poep jij uit joh! Echt geniaal en helemaal mijn smaak. Ik wil heel erg graag weten hoe je nou zo'n track in elkaar zet, van start tot eind. Kan uiteraard per PB, maar als je een beetje in de buurt van Amsterdam woont, wil ik graag eens met je meekijken.

Haha, Audi brengt een nieuw model A5 uit en jij zegt dat de Opel Corsa een serieuze concurrent heeft :D.

Haha beste dokter,
Sorry voor de late reactie, maar erg veel dank voor de mooie woorden :)

Er zit over het algemeen totaal geen vaste structuur in mijn manier van werken, maar bij de afgelopen 3 tracks die ik gepost heb begon het allemaal met een 'piano-riff' die ik daarna stukje bij beetje heb aangekleed met allerlei 'synth-toeters en bellen' in Renoise (DAW)
De vocalen gooi ik er als laatste bij.. Beetje browsen, luisteren welke vocaal er enigszins bij de track past en daarna draai ik de track om de vocaal heen, zodat het lijkt alsof het allemaal met de zanglijn is begonnen en dit dus ineens het middelpunt is geworden van de track ;)

Voor mij is het dus eigenlijk ook altijd een verassing en zijn mijn tracks veelal gebaseerd op 'happy/random accidents' en zeker niet vooraf bedacht... dus zeker geen nieuwe Audi :)
De enige constante in mijn workflow is hardware en software 'gescheiden' houden, aangezien de combinatie echt een showstopper is voor mij... Ik werk met beide graag individueel.

Ik gebruik mijn Hardware om mee te jammen.. dit neem ik dan op met een Zoom H4n (of band) recorder en daarna kruip ik achter mijn laptop met de recorder om er een structuur aan te geven met Renoise als ik dit de moeite waard vind, maar gebruik ook Software om loopjes te maken welke ik weer gebruik met de Hardware om mee te jammen en gooi dat daarna zonder DAW bewerking online..

Het ligt er maar net aan waar ik zin in heb, maar aangezien ik voor mijn werk al de hele dag achter de computer zit beleef ik over het algemeen meer plezier aan dat laatste.. Jammen met de hardware...
Dit geeft uiteraard wel veel minder diepgang, maar mij meer plezier en daar doe ik het toch voor?

Hier een kleine greep uit mijn meest recente (Opel Astra) Hardware Jams om je een idee te geven:

Rephazer - Chasing the Lightning with a Mask

wat een goede track zeg!

Het begin is echt geweldig met die shimmering reverb over de piano, ook heel mooi dat de piano doorloopt in een ondersteunende rol bij de vocals. De manier waarop je dat gedaan hebt ten opzichte van het beginstuk vind ik echt prachtig.

De akkoord progressies tijdens de zang passen perfect. Ook de Arp delay die tegen de melodie inloopt past echt goed.

Ik vind eigenlijk alles kloppen aan je track, geweldig gedaan. :okdan:

Bedankt Quifster!

Leuk om te lezen dat het in de smaak valt en zeker van iemand waar ik in het verleden met veel plezier naar heb zitten luisteren.. Jij was volgens mij een van de weinige die fatsoenlijke muziek uit zijn Virus TI kon toveren.. Door jouw demo's stond ik op het punt er één te kopen.. Het is er alleen nooit van gekomen :)

Je bent nu helemaal over op de Kronos geloof ik?

Nogmaals dank voor de complimenten!

Relaxed nummertje.
Melodieïen en zang zijn mooi.
Beats zijn wel heel slap in tegenstelling tot het nummer van Alex Gopher waar de beats 'in your face' en funky zijn.
En de titel is daardoor misleidend.. absoluut niet dansbaar

Relaxed nummertje.
Melodieïen en zang zijn mooi.
Beats zijn wel heel slap in tegenstelling tot het nummer van Alex Gopher waar de beats 'in your face' en funky zijn.
En de titel is daardoor misleidend.. absoluut niet dansbaar

Dank en je hebt ergens wel een punt betreft de dansbaarheid.. alhoewel.. er zijn vast in deze wereld mensen die hier op kunnen 'dansen' , maar ben niet zo thuis in dansstijlen ;)

tip: op 3'04 zou ik een beetje hoog van de synths weg-equen....

Oke..

Het heeft wielen en komt bijden uit Duitsland :D
Je toch meer inschaal naar een Opel Omega :D

Maar was due niet de enige die meteen aan Alex Gopher dacht (doet mij weer goed)

Back