Gravity waves

Arv

Robot
Klein electro trackje met wat fijne harmonieën. Geïnspireerd door de recente metingen van zwaartekrachtgolven.

http://soundcloud.com/r_mon/gravity-waves

Ik vind hem erg erg erg goed zo over mijn iPhone speaker. Het enige wat ik zou veranderen is dat de hoofdmelodie na een paar herhalingen omhoog transponeert of moduleert (ik weet niet zeker wat de juiste term is....), dat zou het hele jaren 80 kosmos animatie achtergrondmuziek gevoel helemaal af maken voor me.

Hehe, dank bikkel!
Heb goed men best gedaan met de EQ op de partijen zodat niks in de weg zit bij de ander.

Wat meer info: RS7000 in sync met de TR-8, een miniBrute en een Yamaha DX. De tweede melodie is na de opname overgedubt met de hand op de DX.

Inderdaad, die hats of rides ook rond 3:00 zijn wat aan de schelle kant. Verder lekker trackje hoor. En ik snap de link naar de 80's wel. Misschien moet het allemaal nog een klein tikje ronder voor de hardcore 80's sound :).

Ja heeft wel wat library plaat achtigs ja. Melodie is dik. Mag idd halvewege wel een noot om hoog en omlaag getransporteerd worden. Wordt het soms wat dreigender van. Is altijd een leuke variatie vindt ik.

Enige ding is dat ik de beats net iets te statisch vindt. Er mag wel iets meer dode hihat noten in en dan liefst over 2 maten ofzo gevarieerd. Zelfde geld voor alle beats. Lijkt nu alsof het maar 1 maat is maar het begint meer te leven als het lijkt als de beat binnen 2 of 4 maten wat meer varieert. Dan krijg je nog meer dat electro funk Detroit Drexciya effect.

Maar ik roep maar wat he.

Dank wederom allen!

Goeie punten Madr, variatie kan nooit genoeg zijn. Misschien dat ik met wat crea knip en plakwerk wat aan de
gang moet.

Lekker, ja, idd hh en snare klinken goed! Spannende verrauwing rond de 2'00...

Je tijd (werk) op de EQ zorgt voor een open geheel, vind ik!

Thanks Enzo.F!
Snare is met een toefje gated reverb, brengt hem iets meer in de ruimte.
De BD en de "lage melodie" heb ik flink moeten EQen om ruimte te maken voor de stevige bassline.
Vind het trouwens niet makkelijk, om de BD toch vol en diep te krijgen, terwijl er ook een diepe bassline bij zit..

Dank wederom allen!

Goeie punten Madr, variatie kan nooit genoeg zijn. Misschien dat ik met wat crea knip en plakwerk wat aan de
gang moet.

Als het een one take is gewoon zo laten. Editen van een 2 track is vooral om het arrangement nog wat beter te maken.

Tenzij je alles digitaal gemixt nog hebt. Multitrack editen kan soms wel werken. Maar is pittig.

Lekker muziekje, ik heb genoten. Het tussenstukje zonder hoofdmelodie bij 2 minuten is erg fijn, misschien tegen het eind van het nummer net even een andere twist aan het hoofdmelodietje geven, houdt het einde ook interessant. Drums zijn fijn hoor! Vind het geheel ook wel een beetje jaren 80 aandoen, houd ik wel van!

Thanks GentleG & schmutz!

Hmm, ik wist niet eens dat drexciya ook een track had met die naam. Niet aan gedacht om even te googlen op tracknamen..
Niet dat het erg is natuulk.

Thanks Ensorceler!

Ja ik snap wat je bedoelt, echter is het deel van een opname sessie. Het was eigenlijk een foutje tijdens de
opname: gooide een TR-8 kanaal open die ik niet per se erbij wilde.. :)
Ik kan proberen er nog wat aan te doen, maar omdat het samen met de andere hats op 1 track zit weet ik nog
niet hoe ik het wegpoets.. Had al een volume automation on de wav gezet, maar weinig succes..

Ahh heerlijk, nu wil ik ook een DX man! Zalige sound!

Vind het trouwens niet makkelijk, om de BD toch vol en diep te krijgen, terwijl er ook een diepe bassline bij zit..

BD tot +/- <120hz en bassline tot +/- >120hz weg eq'en? Werkt op de Ghost altijd goed.

Een Jomox airbase 99 helpt je wel ;)

De bassline volgt de kick als het goed gaat, ik vind de reverd op de kick later in de track niet echt lekker, maar het heeft wel wat opzich. Ik luister ook op een headset om mee te bellen (ben aan het "werk") dus het laag hoor ik niet :P

Dank KSUS!

nderdaad, die EQ range heb ik ook hier toegepast, maar soms wringt het nog een beetje. Fine tunen zeg maar.. ;)
Heb ook een beetje side chain comp gebruikt op de bass.

De Reface DX doet inderdaad goed zijn werk. Ik vind het best lekker werken, je kunt bv snel even de osc van een of meer Operators detunen of de feedback snel tweaken, nice.

Back