Darkforcefeest 18 oktober: Aciiiiiiiiiiid!!!!!

Re: party report darkforce feest @ bazart

wat een boutmuziek. en een stelletje randdebielen die daar rondlipen

hee ff dimme makker, ik liep d'r ook rond ja. en je hebt nog niet zoveel posts dus je hoeft ook niet gelijk zo'n grote bek op te zetten.

ok ik geef toe, de muziek was niet om naar huis te schrijven, maar ik schrijf dan ook nooit naar huis! :kimono:

welke dsf'ers waren nog meer van de partij? ik ben zelf maar weer vertrokken na een uurtje of 3, ik zag toch geen bekenden, misschien kwam dat wel door de rook. ik denk lekker opvallen met m'n 303 shirtje maar kgeloof dat niet iedereen dit op prijs stelde... :mexico:

ach ja het ene feest is een groter succes dan de ander. iig een moedige poging :smeris:
en wat vonden jullie van de garderobeman :okdan:

amen

Origineel geplaatst door ruckverguting
zo ik kom net trugg van dit treurige gebeuren........ ;{

nou ik weet niet wat jullie ervan vonden hoor, ik vondt het echt 303x niks. wat een boutmuziek. en een stelletje randdebielen die daar rondlipen. ik kwam hier echt vol verwachtingen en ik hoor echt geeneen acid plaaaat gehoordt. alleen maar boem boem en veel rook - en wie was die mongool met die fotocameraa, die alleen maar mensen stoorde? jezus wat een eikel met z'n rare schoenen. als ik wat meer breezers op had gehad had ik hem gewoon een knietje gegeven.

triest was ook om te zien dat er schilderijtjes met ingelijste 303's hingen terwijl geen enkele echte 303 in de zaal was. er liep zelfs een gozer rond met een 303 t-shirt. hoe laag kan je zinken? echt m'n achternichtje van 9 organiseert nog leukere discofeestjes met cola en knakworstjes!

was nog een optreden rond mwoah 3 uur wat niet te pruimen was, enige leuke was dat ik nog een 909 meende te herkennen. :dj:

ik zou het dan ook op prijs stellen als jullie de volgende keer weer een dergelijk darkfarce feestje aankondigen dat weet ik welke tenten ik moet mijden die avond... :gaap:

dit was verre van toppie imho :frons:

wat jullie? graag snel jullie serieuze dsf reacties! zo ik ga nu ff echt wat acid opzetten (denk aan elektrracks, pharmafunk, t.a.t.u. (nog onder de hoede van o. zibrafski), die tröddelzwiebli, en wat oldskool bunker materiaal)

hier nog een fotootje van lars, bassline junk (aka dennis) and me :luv: op een van de weinige momenten dat wel lol hadden
zie hoe op de achtergron een van de organizers ook nodig mee op de foto moest :frons:

mazzzzzzzzzzzzellllllll

goh, werd het je allemaal een beetje te veel jongetje? Muziek was perfect, live set van oozi zat prima in elkaar! Ik heb zat acid gehoord afwisselend met wat andere harde, duistere tonen- beetje diversiteit kan jouw simpele brein zeker niet aan hé?
btw, ik zie ook echt niemand van de organisatie op dat dronken-ballen portret van jullie.

groet, de ándere bezoeker met een 303 shirt aan.

meneer de mod, waar is nou die emoticon met die middel-finger?

Re: Re: party report darkforce feest @ bazart

Re: Re: party report darkforce feest @ bazart

nou ik weet niet wat jullie ervan vonden hoor, ik vondt het echt 303x niks. wat een boutmuziek. en een stelletje randdebielen die daar rondlipen. ik kwam hier echt vol verwachtingen en ik hoor echt geeneen acid plaaaat gehoordt. alleen maar boem boem en veel rook

Ik ben het helemaal met je eens, maar dit kun je ook op een andere manier vertellen, ipv gelijk zo bot.. Waarschijnlijk is dit een van hun eerste dingen en wil alles nog niet echt lukken. Daarbij was het publiek wat er rondliep er niet echt gekomen voor de muziek en zal 95% er volgende week Zaterdag weer staan in die tent ongeacht wat er gespeeld wordt, waardoor je niet echt met het publiek kan spelen. Dit vergt gewoon veel tijd en ervaring. En netjes beatmixen voor een publiek kan in het begin best moeilijk zijn maar je kunt het echt snel leren om echt heel strak te draaien in jouw stijl, als je maar filnk veel oefend en een beetje feeling hebt in plaaten, veel luisteren, gewoon eens die plaat van begin tot einde opzetten, op je gevoel af gaan. En dat zon zaal zon brakke rookmachine heeft moet je hun ook niet kwalijk nemen..

was nog een optreden rond mwoah 3 uur wat niet te pruimen was, enige leuke was dat ik nog een 909 meende te herkennen. :dj:

Bekritiseer niet maar beargumenteer het op een normale manier, zo heeft hij er ook wat aan.. Ik zelf vond het nogal simplistisch, en dan niet in de zin van minimalistisch, en gewoon niet gewaagd genoeg waardoor het nogal snel verveelde. Remco en die vriend van hem van dat magazine waren na half uurtje van de life set al weg. Voordat soort dingen moet je gewoon oppassen.

Origineel geplaatst door matt second
ik heb de 303'tjes aardig horen joelen

Niet ieder snerpend basslinetje is een 303, eh!!.. Ik heb heel weinig 303 gehoord die avond.. En als je dan een 303 hoorde was het niet echt je van het, maar ik ben dan ook acid gewend..

Origineel geplaatst door jes303
en wat vonden jullie van de garderobeman :okdan:

Sleuteltjes!!!!!!!!!! :slotje: Jezus, wat was dat lachen zeg...

Origineel geplaatst door Transistor
Muziek was perfect, live set van oozi zat prima in elkaar! Ik heb zat acid gehoord afwisselend met wat andere harde, duistere tonen- beetje diversiteit kan jouw simpele brein zeker niet aan hé?

Ik heb eigelijk ook niet zo veel acid gehoord als werd geclaimen, hoor. En die live set.. Tja.. eerst thuis proberen is het magische woord hier denk ik..

[offtopic]
Kunnen jullie wat relaxer met elkander opschieten, met dat geflame schieten zij EN wij niets op!!!!
[/offtopic]

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: party report darkforce feest @ bazart

Re: Re: Re: party report darkforce feest @ bazart

Origineel geplaatst door mjk303
Waarschijnlijk is dit een van hun eerste dingen en wil alles nog niet echt lukken. Daarbij was het publiek wat er rondliep er niet echt gekomen voor de muziek en zal 95% er volgende week Zaterdag weer staan in die tent ongeacht wat er gespeeld wordt, waardoor je niet echt met het publiek kan spelen. Dit vergt gewoon veel tijd en ervaring.

mijn god, wat een loos geblaat.. laat ik het je vertellen dat 75% van het pulbiek bestaat uit vrienden en goeie bekende die alleen maar in de bazart zijn op darkforce feestjes (dit was overigens de 7de)... die 75% komt voor 1 : de muziek en 2 : gezelligheid.. jammer dat jij het minder geslaagd vond maar het is maar jouw mening, gelukkig hebben de meeste een wereld-avond beleefd.

grappig dit; d'r zijn blijkbaar een aantal mensen geweest die iets anders hadden verwacht of niet wisten wat de bedoeling was. ik vond 't zelf een geslaagd feestje iig, zowel qua muziek als qua sfeer.
ten eerste is wel weer gebleken dat de term 'acid' op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden; als je voor de puristische klassieke interpretatie gaat dan was 't geen acid nee. maar ik zelf zie 'acid' meer als een gevoel of sfeer dan als een geluid. d'r hoeft voor mij ook niet persé een 303 in te zitten, en als 'ie d'r wel in zit hoeft 't van mij ook niet persé een echte te zijn; in de praktijk wordt er vaak toch nog een bak effecten overheen gegooid waardoor 't 'echte' geluid nogal vervormd wordt. mijn mening dus, voordat ik hier weer een hele discussie ontlok. d'r werd trouwens ook wel 'klassieke' acid gedraaid hoor, maar dat was de eerste dj en dat was dus nogal vroeg.
ik denk dat als de mensen die 't niet leuk vonden vantevoren een (klein) beetje onderzoek hadden gedaan naar wie en wat ze zichzelf een mindere avond hadden kunnen besparen. zo staat er onder mijn posts een linkje naar onze site en daar had je al een indruk kunnen krijgen van wat voor iets ik doe, en op de site van zmk staan ook tracks van hun die je een indruk hadden kunnen geven van wat Stefan doet. 't zijn trouwens allemaal best ervaren dj's hoor.
over m'n eigen set;
origineel geplaatst door mjk303..
...Ik zelf vond het nogal simplistisch, en dan niet in de zin van minimalistisch, en gewoon niet gewaagd genoeg waardoor het nogal snel verveelde...
hoewel ik 't niet echt met je eens ben kan ik hier op zich nog wel inkomen. dit zal er ten dele aan gelegen hebben dat ik een aantal nieuwe spulletjes heb die ik voor 't eerst live gebruikte, wat overigens niet wil zeggen dat ik 't niet voorbereid had hoor. en d'r stond 3 kwartier voor de set (wat ik zelf eigenlijk nogal kort vind) die ik nog met 5-10 minuten heb kunnen rekken maar hierdoor heb ik voor m'n gevoel 'n paar leuke dingen overgeslagen.
origineel geplaatst door mjk303..
...En die live set.. Tja.. eerst thuis proberen is het magische woord hier denk ik..
...
ik had er natuurlijk voor kunnen kiezen om de hele set heel strak voorgeprogrammeerd en betrekkelijk risicovrij vanuit een sequencer af te spelen en dan live alleen nog een beetje te tweaken, maar mijn doelstelling voor een liveset is dat 't ook echt live is, en dus ook geen twee keer 't zelfde. dat houdt in dat er dingen niet helemaal soepel kunnen lopen en dat er weleens dingen mis kunnen gaan, maar tegelijkertijd dat er hele mooie spontane dingen kunnen gebeuren die je niet vantevoren kan bedenken, hoe vaak je je set ook doorneemt thuis. dat dat voor jou niet gebeurd is is denk ik een kwestie van smaak, en daarover valt niet te twisten. aan de reakties van zowel bekenden als onbekenden te meten viel m'n set over 't algemeen best goed in de smaak iig. overigens kan ik (onderbouwde) kritiek best wel waarderen; zoals je zegt, beargumenteer op een normale manier dan zou ik er nog wel 's wat aan kunnen hebben.

dus mijn conclusie: ik denk dat de doelsteling voor de avond behaald is; een verloop van acidtechno naar (acid)tekno/industrial. en dat weer 's is gebleken dat smaken verschillen; daar ben ik blij toe mee iig.

o en ik ben 't met mjk303 eens dat je met kankeren en zeiken op elkaar niks opschiet. want door de toon van z'n post en 't slechte nederlands heb ik van de heer rukvergroter nu een...ermm...nogal slechte indruk, terwijl ik me ondanks muzikale smaakverschillen een goed gesprek met mjk303 nog wel kan voorstellen.

ikke klaar.

Ik vond het een leuke avond. De verhouding stapharries die denken dat ze weten wat acid is was alleen een beetje hoog :)

De Dj's draaiden goed en ik vind dat Oozi een erg goede liveset gaf. Met de nadruk op live zoals je dat tegenwoordig nog weinig meer ziet. De hele avond werd er lekker afwisselend met naar mijn mening gedurende de hele avond de nadruk op acid in de vorm van acidtechno, acidtekno en voornamelijk de eerste 1,75 uur klassieke acid gedraaid. De acidgerelateerde stromingen werden afgewisseld met de donkere vormen van de techno en de industriele techno. Dit betekend dus gelukkig niet dat de hele avond '303' van speedy j heeft aangestaan :) wel heb ik een grootste deel van de avond de 303'tjes horen brullen en niet horen bliepen en dat is een mooie zaak.

De naam Darkforce komt ook voort uit de moeheid van de dogmatisering van bepaalde muziekstromingen, wij houden gewoon van een duister krachtisch electronisch psychedelisch stuwend geheel waarbij het feest het doel is en niet de omzet of het geleuter hoe goed een bepaalde stroming wel niet is of waar die precies uit bestaat. Dit geheel zetten wij ook neer met intentie een leuke avond neer te zetten aangezien je deze combinatie van stijlen in nederland in het legale circuit niet en het illegale circuit weinig voorkomt. Op een zeer kleine uitzondering na (ja sommige mensen hebben een 'Balkenende' referentiekader als het op muziek aankomt wat ze niet meteen snappen:) ) heb ik toch de hele avond de hele zaal lekker los zien gaan, naast de muziek was het ook erg gezellig. Ook het gehuiurde soundsystem heeft zijn werk weer erg erg goed gedaan.

Ik zal binnenkort foto's uploaden naar de darkforce.nl

Rukfiguur:

zie hoe op de achtergron een van de organizers ook nodig mee op de foto moest :frons:

mazzzzzzzzzzzzellllllll [/B]

Ik kan je vertellen dat dat een waanidee is, er staat in ieder geval geen van de betrokkenen op de foto

Laatst gewijzigd:
Ik zal ze nog wel ff een mailtje sturen dat ze jouw liveset met de liveset van het volgende feest hebben verward. Dit komt denk ik door de preflyers die her en der in de zaal uitgedeeld zijn.

Voor de rest een vind ik het leuk stukje. Het blijft me alleen verbazen dat mensen zo geshokeerd door de hardheid van de muziek zijn. Ik vind t allemaal wel meevallen, maar ja tis maar wat je gewend bent blijkt wel

(offtopic) wel frappant overigens dat er hier minstens 3 mensen 303 als laatst in hun nickname hebben! (/offtopic)

Origineel geplaatst door mjk303
Remco en die vriend van hem van dat magazine waren na half uurtje van de life set al weg. Voordat soort dingen moet je gewoon oppassen.

ja ik meende ook erwin even gezien te hebben maar door de overdaad aan rook kon ik hem niet goed zien en voor ik het wist was-ie al weg :stupid

ach ik kijk iig wel uit naar het volgende darkforce feest. dan hoop ik wel dat er iets meer oldskool acid ten gehore gebracht wordt en ik hoop dat het een andere lokatie wordt. wellicht in de catacomben???

volgens mij moeten we die rukverguting maar ignoren aangezien hij uit is op pure provocatie!

Origineel geplaatst door Boost303
Ik zal ze nog wel ff een mailtje sturen dat ze jouw liveset met de liveset van het volgende feest hebben verward. Dit komt denk ik door de preflyers die her en der in de zaal uitgedeeld zijn.

Voor de rest een vind ik het leuk stukje. Het blijft me alleen verbazen dat mensen zo geshokeerd door de hardheid van de muziek zijn. Ik vind t allemaal wel meevallen, maar ja tis maar wat je gewend bent blijkt wel

..zeg er dan meteen bij dat er geen computer aan te pas komt..;)
en dat harde is denk ik idd net wat je gewend bent. ik vond 't zelf wel lekker; niet overdreven lomp of snel ofzo. en jes303, die oldskool was er wel maar vroeg...ik vond er wel een mooi verloop inzitten over de hele avond.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Wat voor gemodde 707 is dat?

Attachments

• gemodde707.jpg
    gemodde707.jpg
    12,5 KB · Bekeken: 149
Membank Mod

Membank Mod

Dat is een Memory mod.. ik meen dat "el Oozi" over 16 geheugenbanken kan beschikken middels deze 4 tuimelaars.

Re: Membank Mod

Re: Membank Mod

Origineel geplaatst door CraZ
Dat is een Memory mod.. ik meen dat "el Oozi" over 16 geheugenbanken kan beschikken middels deze 4 tuimelaars.

:D JohnnyB you freak...
maareh... nee niet echt...ik denk dat Craz 't heeft over die 606 mod voor meer memory banks; ik heb m'n 707 eigenlijk altijd in step-write mode staan, dus eigelijk helemaal geen geheugen nodig.
dit is een zelf-bedacht modje; voor ik m'n nieuwe sequencer had wilde ik m'n quasimidi 309 ook realtime X0X stijl programmeren, gewoon omdat ik 't creatiever en inspirerender vindt werken dan vantevoren alles inprogrammeren. om dit te bereiken heb ik een trigger > midi converter gekocht (KAT midiKITI) en hier de individuele uitgangen van m'n 707 aangehangen; geluiden die ik toch niet of nauwelijks gebruikte (kick, snare,3 x toms), en de midi-out van de converter weer naar m'n 309. dit werkte niet goed aangezien de lage tonen van de toms een te lange gate veroorzaakte. dus toen heb ik m'n 707 opengehaald en met de schematics ernaast deze mod verzonnen; 't normale signaalpad vergeleken met dat van de rim-trigger out. wat 't eigenlijk doet is 't bypassen van de soundchips en de volume-sliders zodat alleen 't echte trigger-signaal van de interne sequencer naar de betreffende individuele output gestuurd wordt. de tuimelaars schakelen dus tussen normaal en trigger-out. 't is nu dus een trigger sequencer. maar nu ik dus die P3 sequencer heb is deze voor 't oorspronkelijke doel overbodig geworden, hoewel ik er wel erg veel plezier van heb gehad. maar hij is nog steeds wel nuttig hoor; ik gebruik 'm nu bv. om de accent-in van m'n 202 (ook een mod) aan te sturen, of m'n dsm. ook erg leuk.
maar ik wil er eigenlijk nog een keer wat verder naar kijken want ik denk dat er nog wel meer leuks mee te doen is.

Back