grappig dit; d'r zijn blijkbaar een aantal mensen geweest die iets anders hadden verwacht of niet wisten wat de bedoeling was. ik vond 't zelf een geslaagd feestje iig, zowel qua muziek als qua sfeer.
ten eerste is wel weer gebleken dat de term 'acid' op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden; als je voor de puristische klassieke interpretatie gaat dan was 't geen acid nee. maar ik zelf zie 'acid' meer als een gevoel of sfeer dan als een geluid. d'r hoeft voor mij ook niet persé een 303 in te zitten, en als 'ie d'r wel in zit hoeft 't van mij ook niet persé een echte te zijn; in de praktijk wordt er vaak toch nog een bak effecten overheen gegooid waardoor 't 'echte' geluid nogal vervormd wordt. mijn mening dus, voordat ik hier weer een hele discussie ontlok. d'r werd trouwens ook wel 'klassieke' acid gedraaid hoor, maar dat was de eerste dj en dat was dus nogal vroeg.
ik denk dat als de mensen die 't niet leuk vonden vantevoren een (klein) beetje onderzoek hadden gedaan naar wie en wat ze zichzelf een mindere avond hadden kunnen besparen. zo staat er onder mijn posts een linkje naar onze site en daar had je al een indruk kunnen krijgen van wat voor iets ik doe, en op de site van zmk staan ook tracks van hun die je een indruk hadden kunnen geven van wat Stefan doet. 't zijn trouwens allemaal best ervaren dj's hoor.
over m'n eigen set;
origineel geplaatst door mjk303..
...Ik zelf vond het nogal simplistisch, en dan niet in de zin van minimalistisch, en gewoon niet gewaagd genoeg waardoor het nogal snel verveelde...
hoewel ik 't niet echt met je eens ben kan ik hier op zich nog wel inkomen. dit zal er ten dele aan gelegen hebben dat ik een aantal nieuwe spulletjes heb die ik voor 't eerst live gebruikte, wat overigens niet wil zeggen dat ik 't niet voorbereid had hoor. en d'r stond 3 kwartier voor de set (wat ik zelf eigenlijk nogal kort vind) die ik nog met 5-10 minuten heb kunnen rekken maar hierdoor heb ik voor m'n gevoel 'n paar leuke dingen overgeslagen.
origineel geplaatst door mjk303..
...En die live set.. Tja.. eerst thuis proberen is het magische woord hier denk ik..
...
ik had er natuurlijk voor kunnen kiezen om de hele set heel strak voorgeprogrammeerd en betrekkelijk risicovrij vanuit een sequencer af te spelen en dan live alleen nog een beetje te tweaken, maar mijn doelstelling voor een liveset is dat 't ook echt live is, en dus ook geen twee keer 't zelfde. dat houdt in dat er dingen niet helemaal soepel kunnen lopen en dat er weleens dingen mis kunnen gaan, maar tegelijkertijd dat er hele mooie spontane dingen kunnen gebeuren die je niet vantevoren kan bedenken, hoe vaak je je set ook doorneemt thuis. dat dat voor jou niet gebeurd is is denk ik een kwestie van smaak, en daarover valt niet te twisten. aan de reakties van zowel bekenden als onbekenden te meten viel m'n set over 't algemeen best goed in de smaak iig. overigens kan ik (onderbouwde) kritiek best wel waarderen; zoals je zegt, beargumenteer op een normale manier dan zou ik er nog wel 's wat aan kunnen hebben.
dus mijn conclusie: ik denk dat de doelsteling voor de avond behaald is; een verloop van acidtechno naar (acid)tekno/industrial. en dat weer 's is gebleken dat smaken verschillen; daar ben ik blij toe mee iig.
o en ik ben 't met mjk303 eens dat je met kankeren en zeiken op elkaar niks opschiet. want door de toon van z'n post en 't slechte nederlands heb ik van de heer rukvergroter nu een...ermm...nogal slechte indruk, terwijl ik me ondanks muzikale smaakverschillen een goed gesprek met mjk303 nog wel kan voorstellen.
ikke klaar.