vraagje over de mogelijkheden van midi

Tibault

Nieuwkomer
vroeg mij af of het mogelijk is noten en melodieën te programmeren op cubase en die door mijn analoog keyboard te laten uitvoeren met de sounds uit het keyboard zelf en niet door vst's van uit cubase.
het gaat over een technics k350 keyboard met midi in en uit, en cubase 8.5 artist met een ur22mkII interface met midi in en uit.
Of heb ik dan die through connectie nodig?

Uitvoeren? Alleen Midi uit van interface naar keyboard Midi in.
Inspelen? Alleen Midi uit van keyboard naar interface Midi in.
Inspelen en terug laten afspelen? Zowel Midi in en uit van keyboard naar respectievelijk Midi uit en in op interface.

Midi thru is om meerdere apparaten achter elkaar op dezelfde input aan te sluiten.
Dus letterlijk een uitgaande kopie van de Midi in.

Succes!

ok, thx,
en dan? :)
zijn er zo geen tutorial filmkes daar over?
ik zoek mij een ongeluk maar vind niets...

KLIK

Is dat iets? :)

Jouw Technics is overigens niet zo analoog als de verkoper je heeft doen geloven, denk ik dan....

dit komt uit de handleiding:

External Instruments and Effects (Cubase Pro only)
You can integrate external effect devices and external instruments, for example, hardware synthesizers, into the sequencer signal flow.

External Instruments (Cubase Pro only)
An external instrument bus is an input (return) to your audio hardware, along with a MIDI connection via Cubase and few additional settings.
External instrument busses are created in the VST Connections window. All external instrument busses that you have created will appear on the VST Instrument pop-up menus and can be selected in the same way as any VST instrument plug-in.
If you select an external instrument, you play it via MIDI as usual (you have to create a MIDI device to play it) and the sound (synth audio output) will come in to the VST environment where you can apply processing, etc.

dus op cubase 8.5 artist lukt dat niet?

Back