Yamaha DJX-II, crappy?

Origineel geplaatst door Christov
er zitten ingebouwde boxen in.....dan is het vaak niks:)

dan heb jij nog nooit de Roland VA7 gehoord of de Yamaha Tyros.

Maar goed, 'om deze kort door de bocht opmerking' toch niet helemaal te weerlleggen: De Yamaha DJX is echt speelgoed.
Yamaha wil doen geloven dat ze een groovebox met toetsen gemaakt hebben maar het is verre van dat.

Wil je het gaan proberen op het gebied van muziek maken, en dan hdance of hiphop if iets dergelijks, begin dan met een Roland MC303 of een Yamaha RM1X.

2e hands zijn deze grooveboxen redelijk betaalbaar.

En dat is alles wat je nodig hebt om de dansvloer eens flink op te warmen! Professionele functies tillen je muziek naar een hoger niveau - van de krachtige Sampler en de handige Performance Recorder tot de ongelofelijk sounds en beats... plus alle mogelijke keyboard loopjes!

Grappig dit. En nog interessanter dat die Italo converter. ;)
Ik zou hem maar niet kopen, want voor je het weet wordt je zo populair dat je niet meer de straat over kan zonder bodyguards.

heb em in bergen op zoom geprobeerd waar hij in de showroom staat. hehe 1 woord:

BAGGER!

je kan er echt niets mee... samplen nah vergeet het maar is paar seconden in slechte kwaliteit (klinkt echt bagger door die speakers), loopjes nah erg leuk hoor... in cubase tik ik zo wat betere uit. en naja sounds, erg cheapo klinkend...

En dan die kleuren :r

er is ook een echte box versie. dit rotding in een box met 2 domme speakers erin...

Origineel geplaatst door Christov
dat ding ziet er zowiezo nogal speelgoed uit (gekleurde toetsen om en om) en dan nog een ingebouwde speakertjes

Ik ben het er ook mee eens dat het er nogal Playskool-achtig uitziet en zou het ook niet kopen ... maar het vlot kleurengebruik duidt niet op on-professionalisme, hoor. Zou je een Yamaha CS80 of Roland Jupiter 8 onprofessioneel noemen omdat zij ook veel kleurenknopjes hebben? ;)

Neen ... DJX II ... pollen af tenzij het een kadootje is voor één van de kinderen :)

:doei:

Ik lees wel veel dat de DJX 1 toch bang for the buck is....alleen al als midi keyboard (t is ten slotte el cheapo), maar midi schijnt in deel 2 ruk te zijn

:D Ik heb een djx2 gehad ( 3, of 4 jaar geleden gekocht), paar weken geleden verkocht voor 150 euro.
Met de Djx-2 kun je de meest gave dingen doen, hij heeft ook granulaire synthese aan boord:D

Dus als je vragen hebt, brooke, stel ze maar.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik lees wel veel dat de DJX 1 toch bang for the buck is....alleen al als midi keyboard (t is ten slotte el cheapo), maar midi schijnt in deel 2 ruk te zijn

geloof me maar, de midi was echt zo ruk als het maar kon zijn.

Er is helemaal geen midi aansturing mogelijk, de midi in en outs dienen enkel om nieuwe patterns te im- en exporteren.

Je kan hem dus helemaal niet gebruiken als masterkeyboard.

Djx1, is op dat vlak 10 maal beter bruikbaarder.

Als je een goedkope masdterkeyboard met enkele leuke opties zoekt zou ik voo de djx1 gaaan. Die zijn 2dehands te krijgen tussen de 75-100 Euros.

Take care

EF

Origineel geplaatst door EternalFall
Er is helemaal geen midi aansturing mogelijk, de midi in en outs dienen enkel om nieuwe patterns te im- en exporteren.

Je kan hem dus helemaal niet gebruiken als masterkeyboard.

Djx1, is op dat vlak 10 maal beter bruikbaarder.

EF

Ik heb een keer geprobeerd om hem aan te sturen, dat werkte wel nog enigzins, maar je kon geen andere apparaten aansturen die midi konden ontvangen . Als masterkeyboard kun je m dus net zo goed in de prullenbak gooien of verkopen zoals mij

DJX is voor het geld een ideeen box en daar zijn ze perfect in geslaagd!

Je kan discussie houden over de sounds ... maar vind ik geen klokradio kwaliteit en er is voldoende ruimte tot tweaken.

Back