Hoe zijn jullie begonnen?

Hi, hi.......
ik begon met een Philicorda orgeltje, zelfs zitten "tweaken" ( heet vroeger gewoon "prutsen") hiermee.....:okdan:
Gave sounds via echoveren en later gebouwde faseverschuiver.....
Geluid op band opnemen en achterstevoren in verkeerde snelheid weergeven......lachhhhheeee:eureka:

Veel later, DX21, Roland JP8/10.....A50 ect.....

(heb mijn philicorda nog steeds...(op zolder))

gegroet,

robbie

Attachments

• Philicorda2.jpg
    Philicorda2.jpg
    96,6 KB · Bekeken: 133
Wat? Had je een filter in FT2 dan? Nooit geweten... hoe deed je dat dan?

Wel gebruikte ik graag andere codes, zoals X11/X22, 4..

Delays maken was altijd erg leuk. Gewoon je track kopiëren, en in de tweede track een aantal regels naar beneden en lager volume :D

Ja toen moest je nog echt je best doen voor een dik geluid. Bij Fastracker 2 moest je volgens mij die codes nog stuk voor stuk handmatig invoeren. Ik ken alleen code FFF nog. :D

Begonnen met een tracker, impulse tracker, daarna een eerste synth aangeschaft, nauw ja synth, yamaha DJX (rock on!!), daarna paar jaar niets gedaan, muziek maken even op de plank gezet, stomme fout geweest ;) daarna miste ik het toch, eerst een delta 101 lt aangeschaft, ableton live 4 lite kwam daarbij, ik echt meteen verkocht, en toen hard werken en rand apparatuur aanschaffen, eerst een mic en preamp, daarna wat vst's, toen vannalles in huis gehaald, op een gegeven moment kwam ik er achter dat het er wel mooi stond maar ik raakte het nimmer aan, de hele zaak op de verkoop gedaan, digitaal gegaan met de interface, mac aangeschaft, 2 hoofd synths gekocht, een drumcomputer, een effecten bak, een dsp systeem, apc 40 controller en gaan :-)

ik heb nu veel minder gear als ik had, maar het rendement is wel veeeel groter, dus veel gear hoeft niet persee te werken voor iedereen, weinig gear veel gebruikt is altijd beter als veel gear nooit gebruikt toch.

:dj:

Ik ben begonnen met een super goedkoop keyboardje. Toen een JX-305 gescoord en langzaam uitgebouwd (en de JX-305 verkocht hehe). En in de tussentijd gitaar leren spelen ook.

Eerst een drumkitje,. toen ik 5 was ofzo? Zo'n paarse plastic kinderding,. die was snel in de pap getrapt dus de buren en ma erg gelukkig,. toen heeft ze maar een orgeltje en later een piano voor me gekocht,..
Onderwijl deed ik ook aan motocross en omdat ik muziek toch ook wel erg leuk vond
heb ik 1 motor verkocht en een ms20 gekocht,.. destijds nieuw in de winkel!
Vanaf daar was t beest los!

begonnen met flstudio en reason toen dat ging vervelen (en dat was vrij snel) overgegaan op electribes (a r en s) toen begon een periode van heeeeeel veeeeel rare goedkope digitale moduletjes en op een duur alleen maar niet midi spul aan geschaft (606 202 sds 200 etc etc) toen al het niet midispul de deur uitgedaan en aan de 19'' gegaan en sequencen met ableton en cubase en nu krijg ik steeds meer de drang om weer lekker oude analoge niet midi spulletjes te kopen..... komt er ooit een eind aan??

ik denk het niet

Ja toen moest je nog echt je best doen voor een dik geluid. Bij Fastracker 2 moest je volgens mij die codes nog stuk voor stuk handmatig invoeren. Ik ken alleen code FFF nog. :D

Juist jah, of ben ik nu in de war met ImpulseTracker, daar kon het in ieder geval zeker mee ...

:okdan:

goeje ouwe tijd hé :)
Nou, ik ben blij dat ik voortaan gewoon een automate "lijn" kan trekken in Koebeest, ipc per hokje (64 per pattern) "codes" in te voeren,

maar idd, wat sommige mensen daaruit kregen getoverd, daar heb ik nu nog steeds respect voor ;)

:halleluja

nu ik er over nadenk, bij mij begon het allemaal met de aanschaf van discovery van daft punk. dat album was voor mij de ontdekking dat muziek behalve wel leuk voor op de achtergrond en zo ook buitengewoon awesome was.

met een casio ca 100 keyboard op me 10de en daarvoor muziek opnemen van radio met cassettebandjes.

Omg fasttracker. Dat is echt lang geleden. denk wel 15 jaar ofzo? :) Zaten wij als kind al mee te kloten na schooltijd. :P

Rammen maar op het keyboard hahah :P

14 jaar geleden kocht ik een 2e hands een Roland w-30 sampler/workstation samen met een Alesis mmt8 sequencer.
2 jaar later kreeg ik een mc303 erbij.
jaar later kocht ik 2e hands een Yamaha Rm1x en de Alesis heb ik toen weg gedaan.
Later heb ik mijn setup nog uitgebreid met de sampler van korg (de groene es1)..

Maar was na al die midi problematiek snel klaar. Toen heb een mpc200xl met alle toeters en bellen aangeschaft en de hele mikkak van boven verkocht.

10 jaar geleden ben ik beetje overgestapt naar de pc. FL, daarna Reason..Maar sinds 4 jaar Ableton.

Voor mij komt dat het meest in de buurt van een MPC (althans zo gebruik ik mijn templates)

Ik zal eens een fotootje posten van mijn setup/gear van toen. :)

Ik begon op m'n 6de met trommelen, 2 jaar later op drummen, en tien jaar daarna Renoise tot op de dag van vandaag. Speel er nu een beetje piano bij en ben af en toe met Ableton bezig. Maar Renoise blijft mn nr. 1 DAW :luv:

Mijn sequencing historie :)

Kawai Synth (C64)
Covox Lyra
Screamtracker
Fasttracker
Madtracker
Buzz(tracker?) Geen idee, vond het ruk.
toch maar weer Fasttracker (en dat tot begin 2000 volgehouden hehe)
Rebirth
Reason
Cubase SX2/3
binnenkort hopelijk eindelijke Cubase 5

Heb even met Logic 8 mogen stoeien vorige week maar ik werd er stapelgek van. Blijf dus lekker bij PCtje met cubase voorlopig. Inmiddels collega ook aan de cubase geholpen (met dank aan forumlid) :-)

Begonnen (eind jaren '80) met een basgitaar;
Daarna erbij de Roland R-70 drumcomputer (maat van me had een synth) en wat andere hardware als een Fender Strat en een gitaar pre-amp. Recorden eerst op een 2 sporen draagbare cassetterecorder en later op een Fostex 4-track;
Toen Cubase 1.0 PC (op een geleende x386) -Steinberg fan/klant van het eerste uur-;
Daarna een Korg Wavestation SR (module);
Dan om in te spelen op de Korg (ook handig, deed ik tot dan met de muis!) een Terratec TMP1 MIDI keyboard.

En later de hele rest.

Nu i7 PC met Cubase 5 (11 betaal-updates verder vanaf 1.0! Cubase 3.5 VST heb ik overgeslagen: van Cubase 3.0 naar 3.6VST geupdate), nog wat software als WaveLab6 etc. en heel veel hardware.
Na ruim 20 jaar sparen/bouwen is mijn studio nu af! :luv:

Laatst gewijzigd:
hoi

ik ben op me 12de begonnen had een abn rekening (spaar rekening) en er zat een mix progama bij , dus ik mixen en later willde ik veder in de muziek dus kocht een casio :P en wist echt niks van openmen en al die dingen ,en niemand kon me ook helpen ,dus alles moest ik zelf uitzoeken ,nam voor het eerst op met een mic bij me key boxen , en later wist ik wat lin in was en midi , op me casio heb ik ook leren drumen het gevoel dan van drum , dus door dat ben ik ook gaan drumen elktrishe druk en vele andere slagwerk , en kocht een aantal korgs oude ,en ging ik wat rommelen met fl studio, en nu heb ik korg trinity en korg trion , en produceer ik muziek voor een aantal mensen en ben zelf in het buitenland geweest om te spelen

dat is mijn story :D

begonnen rond 1989/1990, met een yamaha RX 15 drumdoos, atari 1040 st met cubase en een ensoniq mirage sampler.

Toen maakte ik samen met een klasgenootje van de basisschool dope rap van het niveau sinterklaas/k3 :mega:

Duurde tot 1993 dat ik pas serieus mij erin ging verdiepen.
Na jaren sparen en verzamelen de hele buts verkocht, nu alleen nog pc gerelateerde gear, software en een handjevol hardware (mixer, 2 synths, speakers).

Op sinterklaasavond toen ik 9 was kreeg ik mij eerste keyboard, dat ik nu nog heb!

Serieus begonnnen na zomer vorig jaar een Atari met Cubase 2.0 gekocht, 3 maanden later een Akai S1000 (na 2 jaar lopen zeiken om een sampler...), paar breakbeats, gisteren een Akai tapedeck met van die mooie spoelen... Eigenlijk begin ik nou pas.

waarom ben je dan niet direct op een pc/mac begonnen ?
Ik bedoel, op dit forum zitten doe je waarschijnlijk ook niet met een atari :D
Ik was echt superblij toen ik van die atari af was, beperkt geheugen, floppies, kleine z/w scherm, kutmuis, bommetjes etc ...

Back