Hoe zijn jullie begonnen?

Thoraval

Ouwe rot
Ik vraag me altijd af: koop ik nú die electribe A, óf spaar ik door, en wacht ik zodoende nog wel ruim een jaar, voor die suptervette Acces Virus C?

Met andere woorden kopen jullie meteen of sparen jullie door tot je net iets vetters kan kopen. Hebben jullie meteen een 32 channel mengpanneel gekocht of eerst een 8?

keuzes keuzes.. :)

klein begonnen en als het budget het toelaat weer wat bijkopen, ook met een kleine mixer begonnen en als er een grotere nodig was daarop gaan jagen. Als ik iets wil hebben ga ik daarvoor sparen. ben best tevreden over deze aanpak.

22 jaar geleden met een 2de hands Roland 101 begonnen omdat ik niets anders kon betalen. Dan met kleine klusjes bijverdienen en zo langzaam aan opbouwen. En als je dan gedurende 20 jaar niets verkoopt (heb enkel onlangs m'n TR808 verkocht), heb je op den duur een installatie die stillaan de moeite loont.

Een tip die ik zelf graag ter harte neem: ga niet steeds voor nieuw spul. 2de hands is dikwijls net zo goed voor een fractie van de prijs ... of ga naar softwaresynths en -samplers, die zijn ook dikwijls gratis te downloaden.

Voor de rest: sparen ... sparen ... en nog eens sparen ;)

:doei:

ik ben ooit eens begonnen met een progje wat ik van mijn ouders had gehad... het paste op 3 3.5" diskettes en was van DOMUS... geen idee meer hoe het heten maar eigenlijk begon het allemaal met mijn "fisher price" xylofoon

verder heb ik mijn warez periode gehad maar dat zat mij niet lekker, dus dat was snel over.

dus om het kort te houden ik scharrel van alles bij elkaar en gebruik heel veel primitive methodes om aan mijn sound te komen

Peez Tron

Zelf ben ik van mening dat een groots en duur apparaat in een keer kopen niet werkt.
Als je met klein grut begint en daar mee leert omgaan en zo al sparende kunt werken aan een setup heb je en meer plezier en leer je er ook beter mee omgaan IMHO.

Als dit je eerste synth zou zijn zou ik zeggen, eerst die electribe en dan als de tijd rijp is weer iets anders erbij of voor in de plaats.

Origineel geplaatst door fuse
Zelf ben ik van mening dat een groots en duur apparaat in een keer kopen niet werkt.
Als je met klein grut begint en daar mee leert omgaan en zo al sparende kunt werken aan een setup heb je en meer plezier en leer je er ook beter mee omgaan IMHO.

100% mee akkoord !!!

:doei:

dus doe als ik begin met een "Fisher Price" Xylofoon :p

De config door de jaren heen;

1) 2e hands mc303
2) mc303 & mc505 (werd inmiddels tezeer beperkt door de 303 functies)
3) mc505 (303 in de kast gezet)
4) mc505 & triton full (wilde wat meer, betere sound en een goed keyboard)
5) triton full (gebruikte inmiddels cubase als seq, mc505 gebruikte ik nog weinig dus verkocht om monitors te financieren)
6) triton full + access virus c (lekker, maar de virus klonkt me na verloop van tijd iets te ..hmm.. schoon misschien)

Toen de Big Bang... software synths eens goed geprobeerd -> helemaal verkocht

Nu voorlopig 100% soft met cubase sx + reaktor 4 + Vaz Modular + Fm7 + Kontakt + Waves

Volgend jaar weer iets hards erbij..ik mis het toch wel een beetje wordt waarschijnlijk de Modular G2, overigens totaal geen spijt van de triton/virus verkoop.

En aansluitend op je verhaal.. ja ik heb een 24 kanaals mixer hehehe.. maar dat is puur toeval, heb ze niet nodig.. doet trouwens prima als verwarming!

:koffie:

met een ms20 en eenakai overdub(sound on sound) recorder(van m'n broer) waarmee ik tevens echo kon maken.
ms20 ingeruild met bijbetaling voor een roland 101 +102 module.
roland ingeruild met bijbetaling voor een jupiter 8
eerste nieuwe synth gekocht ; een roland w30
daarna begon ik te verdienen en ging het snel
eigenlijk altijd veel tweedehands gekocht en gaanderweg door verkoop en bijbetaling de boel verbeterd

Begonnen met cheap spul, werk nog steeds met cheap spul. simpele synths houden het werken (werken) overzichtelijk. Ik houd ook niet van multitimbrale dingen. Alleen m'n sampler is multitimbraal (en duur geweest). Maar die werkt gewoon lekkerder dan de meeste multitimbrale apparaten door de ruime display ('t is een Akai s3000xl en ik vind 'm uitstekend).

Je kunt al je geld in één apparaat steken dat alles kan en dan kom je aan muziek maken niet toe omdat je eerst door de handleiding heen moet. Keep It Simple Stupid!:geslaagd:

Toch met een mc-303, die ik alweer lang
geleden verkocht heb....

Kocht vrijwel erna een Akai S-3000i met
Mesa en Logic en een Mac, toen ging er
een wereld voor me open..

Michael.

Laatst gewijzigd:
Mijn tip, koop iets wat bruikbaar is (ook op langere termijn) voor niet te veel geld.
Mijn eerste mengtafel was een 48 channel, die nu voor de helft gevult zit.

het begon met een amiga . daarna jaren stilte . ergens een k1 en st op de kop getikt en vanuit daar ging het snel . 1e release was op de pc met acid . tijden met reason 1.0 zitten knoeien en nu voornamelijk met reason en ableton ( rewire ) cubase en logic hebben me nog nooit kunnen boeien . fruity gebruik ik om vstis live in te spelen en als ik kwa tempo er een beetje naast zit trek ik dit zo even weer recht . eigelijk onstaat alles spontaan uit het niks. het 1e geluid wat je opneemt bepaalt het verloop en soort muziek . als je 1e geluidje niet helemaal 100 % super is maak je de track nooit af omdat ie te snel gaat vervelen . oeps off topic . hardware vind ik speelgoed /freak doosjes/ speelplezier. veel tracks worden laag voor laag opgebouwd .

Ehmm met een Casio SK-5 begonnen (99 piek) in 1983 ofzo, daarna een GEM-PK5 (4 x multi-timbraal - wow), daarna Yamaha TG33, Daarna JV1080, JV2080, XV3080, electriba, Tr-606, Oberheim... Kortom, langzaam leren en steeds verder.

Back