Ableton inputs en output opnieuw aanklikken (ergenis)

Zou geen verschil moeten maken. Tijdje geleden nog een complete nieuwe installatie van OSX gedaan en zelfde gedrag. Wellicht verschilt het per audio interface fabrikant? Iets met de driver oid?

Ik heb het in ieder geval met elke interface die ik tot nu toe heb geprobeerd. Zolang je interface eerder aan staat gaat het allemaal goed maar als je dit vergeet en Ableton start is het in en outputs enablen geblazen....

Heb je dat geprobeerd?
In en outs goed zetten
Ableton Live afsluiten
Backup maken preferences.cfg en template.als
Interfaces uit
Ableton Live aan
Ableton Live uit
Interfaces aan
Preferences.cfg en template.als terugzetten
Ableton Live aan
Ins en outs checken

tekst aanpassen van icoon is inderdaad wel een idee.

of kan iemand een scriptje (bat bestand in windows?) maken voor osx dat ik klik en er eerst een waarschuwing gegeven wordt waarna ik oke klik en ableton dan pas opstart.

Zoals ik al zei in post vier ...2 stekkerdozen , 1 interface en de computer op 1 en de volgende interface op de tweede stekkerdoos , heb je altijd maar 1 interface om in te voeren in ableton live en altijd de juiste op volgorde.

Het zou een optie kunnen zijn, maar dan zou ik eerder iets met inschakelvertraging relays maken, meerdere stekker blokken met elk een aan/uit schakelaar is niet veel anders als de schakelaars op de units zelf. Die stekker blokken kan ik net zo goed vergeten. Of door inmiddels aangeleerd automatisme de units alsnog zelf uitschakelen en vergeten dat ik met stekker blokken moest schakelen. Ik ga die preferences file wat hier is geopperd is proberen.

Back