mono output Boss KM-04 aanpassen naar stereo

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik heb een klein mixertje, de Boss KM04, die heeft een mono output.
Nu had ik eigenlijk verwacht dat de output wel een stereo connector zou zijn, die twee keer het mono signaal uitstuurt.
Blijkbaar is dit een rare gedachte van mij?

Wat ik me afvraag, is het mogelijk om de connector te vervangen naar een stereo connector zodat ik de mixer wel direct kan aansluiten op bijv een versterker en dat dan zowel links als rechts geluid te horen is.
Ik snap dat het dan twee x hetzelfde signaal is dus dubbel mono, maar het gaat mij erom dat ik op beide speakers geluid wil horen als ik het mixertje op een versterken aansluit.

attachment.php

attachment.php

Dan schroef je er een stereo female stereojack in waarvan je beide tip en eerste ring doorverbind

Dan schroef je er een stereo female stereojack in waarvan je beide tip en eerste ring doorverbind

Een stereo chassis de tip en ring kortsluiten kan, zolang je er geen mono-jack insteekt, dan sluit je het signaal pad kort aan de sleeve.
Mocht je geen sentimentele waarde hechten aan de mixer, zou ik er voor kiezen om een 2e mono jack-chassis bij te maken.

Ik zou een verloopkabel of stekker gebruiken
Net zo makkelijk

Een stereo chassis de tip en ring kortsluiten kan, zolang je er geen mono-jack insteekt, dan sluit je het signaal pad kort aan de sleeve.

Wat gebeurt er als deze kortsluiting plaatsvind? Gaat er dan intern iets kapot of krijg ik dan alleen een ferme feedback piep?

Back