Meningen over Yamaha VL-1

Pfoei... Ben ik me zomaar vintage lid geworden en dat nog op m'n verjaardag ook ;-)

Iemand ervaringen met de Yamaha VL-1

Let wel, ik vraag niet of je deze synth wilt kopen; alleen ervaringen zijn belangrijk.

Gefeliciteerd Wout!!!!8o) :mega: :koffie:

Wat betreft de VL-1, nooit gehad, eenmaal had ik de kans om hem voordelig (?) te kopen (3000 florijnen), maar tsja had ik helemaal niet en toen ik ze wel had was ie al lang weg.

Nu heb ik wel een PLG150VL in mijn motif. Toch een beetje VL, maar geen VL-1. Helaas...

Gefelicitaardslagroompeerd! :mega:

VL-1 ziet er gewoon stoer uit.
De VL synthese die erin zit kan heel erg veel maar een duofone bak blijft altijd behelpen.
Maar met zo'n blaas controller kun je er ontzettend gave dingen mee doen.

Heb zelf de VL-7 V2 en het is echt een super synth, hij is dan wel
mono maar je kunt geluiden maken die zijn heel bijzonder.
Het programmeren is niet echt gemakkelijk , je moet er echt voor gaan zitten
maar als je eenmaal de weg weet dan is het een prima synth.
je kunt sounds maken die met andere synths niet mogelijk zijn en
deze zijn soms heel bizar, bijv een brass bespelen met de aanslag
van een strijkstok en noem maar op niets is te gek voor deze synth..

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/mar95/yamahavl7.html

Attachments

• vl1.gif
    vl1.gif
    8,6 KB · Bekeken: 57
Ouwe draad, ik weet 't.

De VL-1 is precies wat ik altijd zocht (en dan hebben we het i.e.g. over SINDS de release)..pff wat was dat kreng toen duur.

Uiteindelijk heb ik em vorig jaar gekocht en heb ik em inmiddels ongelofelijk veel gebruikt: voor twee albums en een musical.
Naast de piano is dit het enige toetsen instrument waar ik gevoel in kan leggen met spelen.
(Okay, met een Minimoog kan ik het ook wel...but it's not the same)

Ik heb wel bijna alle patches naar 'mijn hand en mond' gezet, op die manier is het een echt instrument, dat 'met je meeleeft'. En dat is heel wat anders dan met m'n Clavia ofzo.

Voorbeeld: ik heb de schurft aan hoe saxofoons worden gespeeld (uitzondering: Jan Garbarek) doorgaans, maar hiermee kan ik em spelen zoals ik em horen wil.

Je moet er wel goed voor leren ademen, maar dat moet ik ook als ik zing, dus.
Het enige wat nog echt gruwelijk moeilijk blijft, zijn de violen en bagpipes....pffffff

Bloazen kreng! :stupid

:D

wel es mee gespeeld.. kon weinig indruk op me maken toen.. ben niet zo van de neppe "realistische" geluiden :P maar kon me wel herinneren dattie dat behoorlijk ok deed..

Back