Nieuw! X-Plorations Vol 3 !(JP8...)

Prophet

Ouwe rot
Er is een nieuwe Bank uit voor de JP8... serie,----> X plorations 3
Allemaal Peformances. Wel nog geen DEMO online

http://www.vengeance-music.de/Virus2/indexesHTML/indexSounds.html

De vraag is zijn er nog mensen die zulke dingen bestellen? Of hebben jullie het s.... aan zulke banken? Of kopen jullie elders soundbanken, waar?

Ik heb Manuel Schleis zijn X plorations 1 en 2 al in mijn bezit, ik vind het wel zeer goede vertrekkers.

Ps: Niet dat ik te lui ben om klanken te designen, maar ik maak eerder klanken als ik ze nodig heb, in functie van wat er in mijn hoofd speelt voor een bepaald stuk.
Ik vind alvast de klankenbanken van MS beter dan zijn muziek, maar ieder zijn specialiteit, zouk zo zeggen.

Geen Kat? Ja, t'is weer weekend dan is hier iedereen op't cafè hè?

zuipers! :biertje: :biertje: :biertje:

ik zal em van de week nog eens omhoog wippen ;)

ik had een jp8000 en binnenkort een jp8080- ben serieus aant twijfelen om die sets ook te kopen... zijn inderdaad erg vet vind ik... ben zeer benieuwd achter die nieuwe...

maar welke vind je de beste van de 2 'oude' sets ... dan koop ik die waarschijnlijk eerst...

Waveglider, allez back in JP town binnekort dan? Ivm die banken, ze zijn alletwee wel vet! Goede vertrekkers althans.
De nieuwe zijn performances alleen, dus gedubbelde klankensets, vetter kan niet meer zegt hij daarvan.
Ik ben alvast benieuwd naar die demo daarvan, welke nog niet online staat.

ben ook benieuwd ... die Q soundset is ook supervet - denk er ook serieus aan ze te kopen.

vind al zijn sets lekker, alleen zijn laatste vstation set steld me iewat teleur...

Wat ik daar gehoord heb wat je met zo'n Pulse allemaal kunt, dat staat wel echt op het programma bij mij in de nabije toekomst. Dan mag die nog Monofoon zijn.

Pure Krachtbron. :biertje:

idd - verschoot daar ook van... maar je moet de Q set eens horen... wil je toch ook direct een (micro) Q kopen

Amai ni! Die gast is wel echt een sounddesigner in hart en nieren ze.

Ik dacht dat zo'n Q een zachtgekookt ei'tje was, maar die gast bakt er toch echt pan spek en eieren mee hè?! hehehe!!

:okdan:

Q zachtgekookt eitje - hahaha. tegendeel is waar . de Q is een van de rauwste VA's die ik al hoorde...
hij kan zo smerig ranzig uit de hoek komen dat je bilspleet plots 2 cm doorscheurt :kont: :dubbel:

Wat ik daar gehoord heb wat je met zo'n Pulse allemaal kunt
staat inderdaad ook hoog op mijn verlanglijstje

Ik heb die demo van Xplorations-3 gehoord ,maar vond e'm eerlijk gezegd weinig toevoegen aan deel 1+2. Deel 3 zijn trouwens toch gewoon gelayerde geluiden op basis van 1+2 ?

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
staat inderdaad ook hoog op mijn verlanglijstje

Ik heb die demo van Xplorations-3 gehoord ,maar vond e'm eerlijk gezegd weinig toevoegen aan deel 1+2. Deel 3 zijn trouwens toch gewoon gelayerde geluiden op basis van 1+2 ?

Deel 3 lijkt indedaad niet echt veel meer toe te voegen! De geluiden van 1+2 klinken ongelayerd(Nederlands?) vrijwel even dik. (volgens demo dan). Demo is waarschijnlijk dan ook gespeelt met 2 patches!

De prijs voor een combo pakket van de x-plorations deel 1+2+3 mag wat mij betreft dan ook wel naar beneden. Tezamen toch weer zo'n 80 pietermannen

gr,
Paul

Origineel geplaatst door Waveglider
Q zachtgekookt eitje - hahaha. tegendeel is waar . de Q is een van de rauwste VA's die ik al hoorde...
hij kan zo smerig ranzig uit de hoek komen dat je bilspleet plots 2 cm doorscheurt :kont: :dubbel:

Het geheim van een hoop van die sounds is dat er bij de Q (ik verbaasde me er bij de Virus C al over) de Unisono zonder enige schaamte wordt gebruikt.

Ik heb een hele tijd alleen maar een Q gehad als VA - en nu heb ik er 4 (Micromod, AN200, Virus C en Q) en heb dus altijd 'zuinig' moeten zijn met de polyfonie... en ik zat me dus altijd af te vragen hoe die 'massievere' geluiden bereikt werden.

Zo dus :D. Andere truukje - Saw-LFO of Saw-osc gebruiken om een oscillator met pulsgolf in de pitch te moduleren. Hoeft niet superveel of snel te zijn, maar je krijgt dan al gauw dat 'ranzige' rafelrandje eraan.

En vooral voorzichtig zijn met de combfilters.. die knallen er nogal wat volume bij.

Back