Diy Doepfer synth + Karl Marx stadt

nee maar de demo's klinken geweldig. ik wil de diy synth gebruiken voor een diy 3 voice synth.

Die doepfer diy synth heeft dacht ik wel wat issues met bleed, weet nou niet wat er in wat terechtkwam. Het is een simpel ding, dus verwacht er geen wonderen van.

Ik heb het diy synthboard, en niet de Karl Marx stadt.

De synth is naar ik vermoed opgebouwd rond een V2164 quad vca. Deze chip is inmiddels al weer lastig te krijgen.

Nadelen zijn beperkte range, maximaal 5 octaven.
Lange opwarmtijd minimaal 5 minuten voor dat hij op stemming is.
VCO wat lastig afteregelen
outputlevels zijn geen 10Vpp maar 5Vpp
Er moet natuurlijk ook nog een midi naar CV's en gate interface bij.
Er zit een klikje op de audio van de LFO, die kan je met tactisch geplaats tantaaltje over de voeding wel weg kan krijgen. Er zou bij de Karl Marx stadt ook een handleiding zitten met modificatie / verbeteringen.

Los bedraden zonder Karl Marx Stadt is een aardige klus.

Het ziet er mooi uit en dus erg verleidelijk maar je bent beter af als je investeert in losse modules bijvoorbeeld die van Doepfer

3 jaar geleden kon je ze overal krijgen maar dat is echt niet meer. Er is nog wat in omloop, maar steeds minder. Cool audio wil misschien wel leveren voor : •Minimum order is USD 2,000 +USD 100 kosten plus invoer en BTW

V2164 kun je gewoon van Coolaudio kopen idd, bijvoorbeeld via Mammoth Electronics en Banzai. De DIP versie is makkelijker te krijgen dan de SOIC SMD versie (ik heb een Mutable Ripples ermee gebouwd).

Back