Roland VS-1680, 1824, 200, 2400 of 2480?

Status
Please reply by conversation.
VSF8-3 kan ook 3rd party effects draaien. Niet goedkoop, maar wel erg goede keuzes... zoals de TC reverbs.

VSF8-2 heeft prima standaard FX. Reverbs zijn niet fantastisch, maar ook niet slecht. Leukste is dat de Space Chorus algoritmes er ook op staan, die klinken erg goed.

Mvg.

CoolRunning

Klopt, op mijn VS8F-3 staan alle beschikbare 3rd party plugins geïnstalleerd.

Om het verhaal nog even te vervolgen: die Tascam DP 24 is he-le-maal goed. :)

Geluidskwaliteit is werkelijk uitstekend (ik gebruik geen microfoons, dus de pre-amps zijn in mijn geval niet van belang) maar de 24 bits/48 Khz test opnames die ik tot nu toe gemaakt hebt met de Pro2 (en de Elektron analog Rytm) klinken gewoon top. Ik heb er een 32 GB SD kaartje ingegooid dus je kunt ook een aardig tijdje aanklooien.
Bovendien kun je (in mijn geval) de SD kaart zo in je Mac stoppen en hoef je niet eens via een usb kabeltje je bestanden te transporteren.

Wat ook een grote meevaller is: de user interface: super simpel en straight forwarded, maar toch met wat handige toeters en bellen. kleuren LCD scherm werkt zeer prettig. Hier wint ie dik van iedere VS.

MIDI clock out werkt, net als stop, start etc. commando's geheel prima.

Niks te klagen? Oh ja, zeker wel: de effecten op het ding zijn matig tot puin. Dit in verhouding tot redelijke high-end plugins die ik gewend ben op de Mac natuurlijk maar toch, daar had ik iets meer van verwacht. Daar wint een VS dus met gemak.

Ander minpuntje (maar geen halszaak): de fysieke sends 1/2 sturen met de send levels maximaal minder hard uit dan de master stereo outs en monitor outs.
En geen mix automation: maar dat wist ik van tevoren en heb ik uiteraard ingecalculeerd in de workflow. Eindbewerking van opnames ga ik toch op de Mac doen.

Al met al zéér tevreden over deze aankoop!

@Leon thanks! En geen probleem, ik snap die redenering.

Zo, en nu muziek maken!

PS: iemand nog een goed idee om die twee pedaaltjes op de monitors met zo min mogelijk ruimte naast de set te krijgen? Zijn daar standaards voor? Heb al lopen zoeken maar kan nog niks geschikts vinden helaas.

Attachments

• setup.jpg
    setup.jpg
    42,9 KB · Bekeken: 38
Wat ook een grote meevaller is: de user interface: super simpel en straight forwarded, maar toch met wat handige toeters en bellen. kleuren LCD scherm werkt zeer prettig. Hier wint ie dik van iedere VS.

...als je even negeert dat je aan de VS-2480 een externe monitor kan hangen en dan gewoon lekker op je full colour 24 inch monitor kan werken met muis en klavier. :) Maar goed, voor het prijsverschil mag hij ook wel wat extra leveren natuurlijk.

vs2480screen.l.jpg

Heel veel plezier met de Tascam, lijkt me zeker geen mis apparaat! Jammer van de FX, maar daar kan je met aparte FX bakken wel omheen werken als het moet.

Status
Please reply by conversation.
Back