Eventide Black Hole

r.5

Vers lid geweest
blackhole-reverb-native-plug-in-5.gif

Tot eind maart aan 49$.

Ik wist het al, maar bedankt voor de tip iig :) supervette reverb, maar wel meer voor sound fx als in film/games etc...
Maar uiteraard ook erg bruikbaar in bepaalde muziekstijlen .. ik ben er helemaal blij mee ... een koopje !

Uiteraard ben ook ik te porren voor een koopje dus ik heb de demo direct geinstalleerd.
Ik moet echter concluderen dat ik nog niet perse om ben (zelfs voor $49). Voor $199 vind ik het zelfs een best teleurstellende reverb.

Ik vind in het genre waarin deze plugin valt een plugin als Valhalla Shimmer of Valhalla ubermod eigenlijk veel bruikbaarder. Dat kan natuurlijk aan mij liggen en ik ga zeker nog meer testen maar vooralsnog denk ik dat ik ga overslaan,

Wellicht heeft iemand tips voor gebruik?

Ik heb hem ook gekocht maar ben erg enthousiast. Ik heb ook de Valhalla Shimmer maar da's echt een ander soort reverb....is een Shimmer...dus met pitchshifter in de schakeling.

Ik denk dat je de Blackhole vooral als insert moet gebruiken ipv op een sendbus. Dan komt ie beter tot zijn recht. Ik heb hem al in een paar tracks gebruikt en hij zorgt voor extra width in het signaal. Erg mooi. :okdan:

Hmmm, als insert kan ik nog eens proberen al prik ik de plug-in in Ableton gewoon op een kanaal (als insert dus) en speel ik met de mix parameter. Heb jij deze dan altijd op 100% staan?

Laatst gewijzigd:
heb de demo nu ook in gebruik, en alhoewel het een mooie reverb is, denk ik niet dat het heel bruikbaar is voor mij. Wanneer de Ultrareverb voor dat zelfde bedrag wordt aangeboden ben ik om.

Ik heb hem laatst ook uitgeprobeerd. Ik vind de klank erg mooi voor donkere ambient, zo'n lekker overdreven galm. Hij klinkt ook anders dan andere reverbs die ik ken. Aan de andere kant is het een beetje ene one trick pony. Andere reverbs kun je nog wel tweaken tot die goed klinken, maar deze werkt wel of werkt niet. $199: no way. $49: mooie prijs.

Heb jij deze dan altijd op 100% staan?

Nee niet altijd. Het hangt er vanaf wat je er door heen stuurt en wat je wilt horen. Als je hem 100% wet zet verlies je je transienten dus op percussie is dat wat minder geslaagt tenzij je dat zoekt.

Zoals met alles in de muziektechnologie....lekker uitproberen tot je vindt wat je zoekt.

Uiteraard ben ook ik te porren voor een koopje dus ik heb de demo direct geinstalleerd.
Ik moet echter concluderen dat ik nog niet perse om ben (zelfs voor $49). Voor $199 vind ik het zelfs een best teleurstellende reverb.

Ik vind in het genre waarin deze plugin valt een plugin als Valhalla Shimmer of Valhalla ubermod eigenlijk veel bruikbaarder. Dat kan natuurlijk aan mij liggen en ik ga zeker nog meer testen maar vooralsnog denk ik dat ik ga overslaan,

Wellicht heeft iemand tips voor gebruik?

Hehe geinig hoe de één iets geweldig vindt en een ander weer zijn bedenkingen heeft :)

Ja het is maar waarvoor je hem wilt gebruiken, ik vind hem zelf redelijk extreem, maar voor ambient en filmscore-achtige dingen vind ik hem weer heel tof.
Ik vind het voornamelijk tof om een reverb met een volkomen ander karakter te hebben dan wat ik al heb. ( ik heb trouwens ook de ultraverb in net zo'n aanbieding gekocht, en dat is , hoewel ook erg uitgebreid, een veel 'gangbaardere' reverb.

Maar ieder zijn voorkeur, en natuurlijk gebruikt iedereen zijn spulletjes weer op een andere manier.

Ik kan me voorstellen dat je het niet helemaal je ding vindt, want het is een nogal uitgesproken galm.

Ik heb deze ook maar even aangeschaft nu hij in de aanbieding was. Van eerdere demo's als 'pure reverb' was ik niet zo onder de indruk, maar voor over-the-top en echte sounddesign/sculpting toepassingen is het toch wel uniek tov de andere plugins die ik heb. Gezien mijn voorliefde voor veel en extreme galm/delay zal ik deze wel veel gaan gebruiken verwacht ik.

Via PluginDiscounts heb ik hem zelf net onder de 43$ betaald. Dus nog eens ruim 6$ goedkoper....

ik heb hem ook maar helaas klinkt het niet als men H8000FW,maar wel niet slecht voor wat het is en doet in het genre.

ik heb hem ook maar helaas klinkt het niet als men H8000FW...

Deze plugin kost momenteel nog geen 40€ (heb er 38,5€ voor betaald).
Een 8000FW kost momenteel 6500€ (of meer dan 1600% duurder). :stupid

De plug-in is idd een one-trick pony voor spacey, over-the-top reverbs, geen generieke room/hall reverbs...

Ik bedoelde maar ,en dat is het belangrijkste voor mij dan toch, dat hij niet klinkt als de bekende Black Hole algo die je kan terug vinden in een H8000 of zelfs de space pedal,deze plugin klinkt helemaal anders ,veel minder goed maar hij is wel bruikbaar.

maw,je mag dan de black hole hebben,je hebt hem niet.. dus

ik vind het echt een sounddesign dingetje
ga ik wel veel gebruiken voor geluidsnabewerking denk ik, minder voor muziek

ja los van een vergelijking met hun hardware versie is het een gave plugin,geen geld!

Voor soundscapes enzo is het de max,of je moet maar eens testen met een 'simpele' bron zoals die juno 60 van je erdoor,plots wordt je juno een heel gave poly..

Back