FReeware distortion ...

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Klinkt echt goed, zou geen nieuwe distortion kopen maar als hij gratis is... :D
Dit weekend eens op mijn 303's proberen.
Wel een beetje vreemd dat een deel van de presets online staat en niet in de plugin zit?

Laatst gewijzigd:
Heb hem getest, ik vind em wel echt geweldig :D
Die presets klinken allemaal heel bescheiden maar als je dubbelklikt op een preset en dan op dat H1 vierkant,dan verschijnen de oranje knoppen eerst. En daarmee kan je het groene distortion signaal zo hard verstoren als je maar wil...maar je kan ook heel makkelijk alleen dat bereik aanpassen dat je nodig hebt, dat vind ik nog het handigste.
Hij verbruikt ook bijna geen CPU hier. Een blijvertje :)

1789148800424.png

Laatst gewijzigd:
Yep , is echt een sublieme distortion en inderdaad op abl3 is hij echt brutaal .
Je kan de pre-post filters moduleren met de envelope follower .
Je moet je wel even verdiepen , het zijn niet alleen presets maar ook distortion curves .
Die oranje blokken ( je kan de kleur aanpassen ) zijn eigenlijk gewoon verschillende indices-locaties , als je eronder klikt komen de opties tevoorschijn
Je kan er 1 gebruiken of meerdere , en elke locatie kan een transfer functie zijn waar je doorheen surft als een wavetable OF een cascade van alle tables samen met hun eigen weight functie
Ik zou toch maar eens de bijhorende video bekijken als ik jou was , it's deep

Laatst gewijzigd:
Vreemd , wanneer ik sin (2pi*x) in de formula intyp krijg ik een sinusoid van twee cycles , dat zou toch maar een cycle moeten zijn ?
1789251328099.png

Staat geen schaal bij maar is het niet 1 cycle i plus richting en één in de min richting? Niet dat dat echt logisch is in audio domein, maar ok.

Back