exel
Ouwe rot
Volgens mij had je eerder een goed punt, er zijn weinig incidenten en er is veel sociale controle, misschien is het wel prima zo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
EDIT: Inmiddels even een klein dossier met de informatie die synthforum.nl technisch kan aanleveren vastgelegd. Mocht de politie/justitie hier interesse in hebben: moderator@synthforum.nl
Minimum hoeveelheid posts vind ik wel een beetje een schijnveiligheid
heeft niets te maken eigenlijk met veiligheid maar zorg voor een xtra drempel voor die met slechte intensies nog voor hij er aan begint,de persoon die toch gaat proberen zal zich snel blootstellen alleen al aan de fake post die hij gaat plaatsen om aan die 100 te geraken,maw hij zal al opvallen voor hij aan zen scam actie begint.
Synthforum kan gewoon IP adres leveren. Daar komen echt geen jurische gevolgen van. Zeker niet bij zo'n overduidelijk geval als dit. Evt. kan Synthforum er voor kiezen om het IP adres direct met de politie te delen als er als een aangifte is.
Op zijn minst kan Synthforum even kijken of het IP adres geen VPN provider is of een TOR exit node. Bv via https://dnsquery.org/
heeft niets te maken eigenlijk met veiligheid maar zorg voor een xtra drempel voor die met slechte intensies nog voor hij er aan begint,de persoon die toch gaat proberen zal zich snel blootstellen alleen al aan de fake post die hij gaat plaatsen om aan die 100 te geraken,maw hij zal al opvallen voor hij aan zen scam actie begint.
Daar ben ik het toch niet mee eens. Er zijn een heleboel leden op SF zijn die niet of nauwelijks posten (bijvoorbeeld mensen die vooral lezen en zelf niet veel bij willen of kunnen dragen aan de discussies, of mensen die alleen de marktplaats gebruiken etc.) maar met wie je gewoon prima zaken kunt doen. Een arbitraire drempel instellen van X posts (en wat moet het dan zijn? 10? 20? 50? 100? 500?) zou deze groep uitsluiten waardoor het aanbod zou verschralen. Als je dat afzet tegen het, naar mijn weten, bijzonder kleine aantal gevallen waarbij het mis gaat, lijkt het middel me erger dan de kwaal. En dan bovendien ook nog een middel dat verder geen enkele garantie geeft.
Een feedback forum waar mensen ervaringen met (ver)kopers kunnen delen vind ik dan al een stuk beter bijvoorbeeld.