Waarschuwing: fraudemeldingen forumlid "janet_K"

'Niet netjes afhandelen' is natuurlijk niet hetzelfde als een pure scam. Beide niet fijn, maar de tweede is een
andere categorie.

Een paar jaar terug was er een verhaal over een garderobe houder die een bordje had geplaatst met als tekst " je ben zelf verantwoordelijk voor je spullen die je hier stalt het kost namelijk niets" . Toch is deze houder verantwoordelijk gestelt voor de schade die was ontstaan door diefstal . Je bent exploitant van iets en daar ben je verantwoordelijk voor. Ik wil hier alleen mee zeggen dat we met zijn alle moeten proberen dievegges en aan verwanten het leven op deze manier onmogelijk te maken. Het zou niet raar zijn om een drempel te maken een bankrekening kan je maar 1 keer gebruiken om een vervalsing te plegen . Als je geld overmaken krijg je de echte naam te zien. Daardoor is het onmogelijk om het nadien nog eens de naam te gebruiken en moeten ze op zoek naar een vriend of vriendin . Mocht je dit een onzin verhaal vinden reageer dan gewoon niet. Of je hebt een snor waar achter jejouw zelf wilt verstoppen .

Ik vraag me af hoeveel mensen het ermee eens zijn dat hun bankrekeningnummer her en der terecht komt.
Ook iets met privacy enzo.

Bericht door een moderator:
Mag weer open, graag on-topic!!

Laatst gewijzigd:
Het blijft lastig natuurlijk om een waterdicht systeem te creeren. Zeker omdat oplichting zo weinig voorkomt op SF. Ik denk dat de gedupeerden van Janet_K, (ikzelf en forumleden Synthdood en Q-bus) erg blij zouden zijn met een sympathieke, geheel vrijblijvende en vrijwillige inzamelingsactie om ons leed enigzins te verzachten. Wij forumleden moeten elkaar een beetje helpen toch? Als een moderator een rekeningnummer kan openstellen en iedereen op SF stort een euro (tot het verdwenen bedrag bereikt is natuurlijk), dan voelen wij ons zeer gesteund door onze medeforummers. Het blijft ontzettend klote als het je overkomt. Ik lig er s'nachts nog weleens aan te denken: 'hoe had ik dit kunnen voorkomen'. Alle steun is welkom ;-)

Ik heb nog wel wat kortingsbonnen van de Burger King als je interesse hebt?

Bericht door een moderator:
Mag weer open, graag on-topic!!

Het blijft lastig natuurlijk om een waterdicht systeem te creeren. Zeker omdat oplichting zo weinig voorkomt op SF. Ik denk dat de gedupeerden van Janet_K, (ikzelf en forumleden Synthdood en Q-bus) erg blij zouden zijn met een sympathieke, geheel vrijblijvende en vrijwillige inzamelingsactie om ons leed enigzins te verzachten. Wij forumleden moeten elkaar een beetje helpen toch? Als een moderator een rekeningnummer kan openstellen en iedereen op SF stort een euro (tot het verdwenen bedrag bereikt is natuurlijk), dan voelen wij ons zeer gesteund door onze medeforummers. Het blijft ontzettend klote als het je overkomt. Ik lig er s'nachts nog weleens aan te denken: 'hoe had ik dit kunnen voorkomen'. Alle steun is welkom ;-)

Sluit me aan op deze actie, kunnen we dan wel chronologisch de verschillende zaken afwerken? Helaas is dit niet de eerste keer en zal zeker niet de laatste keer zijn dat een vervelend persoon hier zijn geluk komt proberen.

Zelfde discussie maar helaas een paar jaar later niet veel veranderd: http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=160200&highlight=scam&page=11

Ik denk dat de gedupeerden van Janet_K, (ikzelf en forumleden Synthdood en Q-bus) erg blij zouden zijn met een sympathieke, geheel vrijblijvende en vrijwillige inzamelingsactie om ons leed enigzins te verzachten. Wij forumleden moeten elkaar een beetje helpen toch? Als een moderator een rekeningnummer kan openstellen en iedereen op SF stort een euro (tot het verdwenen bedrag bereikt is natuurlijk), dan voelen wij ons zeer gesteund door onze medeforummers.

Tja, dan moeten we eerst Bax nog terugbetalen want als ik me goed herinner heeft een janet een tijdje geleden hun ook bestolen... Maar als je me een PB-tje stuurt geef ik je het bankrekening nummer waarop je kan storten...

Je kan misschien eens bij je makelaar binnenspringen... Misschien hebben ze wel een verzekering hiervoor... wel de kleine lettertjes lezen... want banken en verzekeringen lopen vol met janetten :luv:

nieuwe truuk waar ik vandaag in terecht kwam:
biedt op 5 objecten/ samenhangende modules in aparte veilingen achter elkaar, met een paar minuten ertussen , eerste 2 geen probleem gewonnen voor een goede prijs
daarna begint er opeens een wildvreemde de prijs op te drijven .
wel gewonnen maar prijs erg hoog geworden.
nagezocht: blijkt een persoon te zijn die alleen maar geboden heeft in z'n ebay bestaan , op die objecten in het laatste uur van betreffende koper.
mijn gedachte: hij doet het zelf, z'n eigen prijs opdrijven.
wat moet je ermee?
heb melding bij ebay gelegd, weinig zin om de boel nu over te nemen
tips?

biedt op 5 objecten/ samenhangende modules in aparte veilingen achter elkaar, met een paar minuten ertussen , eerste 2 geen probleem gewonnen voor een goede prijs
nagezocht: blijkt een persoon te zijn die alleen maar geboden heeft in z'n ebay bestaan , op die objecten in het laatste uur van betreffende koper.
mijn gedachte: hij doet het zelf, z'n eigen prijs opdrijven.
wat moet je ermee?
heb melding bij ebay gelegd, weinig zin om de boel nu over te nemen
tips?

Dat moet/kan je idd bij Ebay melden, nu vraag ik mij af wat ze er mee gaan doen want ze zijn meer geïnteresseerd in een hoog bod (ivm afdracht)
Kan zijn dat ze alleen maar een ban geven.

Maak van alles wat je heb iig screen printjes zodat je nog bewijs heb.

Het is het natuurlijk wel fraude.

http://www.ebay.com/gds/Fraudulent-Bidding-known-as-Shill-Bidding-/10000000006388364/g.html

tips?

koop eens wat minder ;)

die janet k was ik ook bijna ingetrapt, maar tegenwoordig vraag ik altijd een topless foto van de verkoper naast het apparaat. was gewoon een kerel.

dank je, had ik ook eigenlijk zelf eerder moeten bedenken

als je genoeg foto's hebt kunnen we er misschien een synthkalender van maken ?

Als je verplicht om een eerste verkoop van een lid altijd 'in person'/'cash on collection' te doen, blijft er weinig speelruimte over voor oplichters.

Ik heb geregeld een topless foto van me aangeboden om een verkoop wat bij te smeren, maar tot nu toe was er weinig enthousiasme onder de leden...

als je mijn korg prophecy koopt, mag je me een topless foto sturen, is dat wat?

Back