Editor voor die nieuwe EMU proteus/Virtuoso/Vintage Pro etc.

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik vraag het maar nog een keertje, maar is er een software editor voor die nieuwe EMU 19" bakjes zoals de
Virtuoso en Vintage Pro?

Zoiets moet toch bestaan!??

Nou las ik net iets op internet over dat er een editor is op de bij de Vintage pro 'meegeleverde utility CD' ????

Die heb ik anders nooit erbij gehad...en ik heb hem nieuwe gekocht???

Ik heb mn Vk al wat jaren.
Ben ook al een tijdje op zoek naar een GRATIS editor.
Honderden free softsynts maar gaat het om een editor,
moet je er voor betalen. Zoiets moeten ze gewoon bijleveren!
Niet dat de Vk zo kut te bedienen is, in tegendeel.
Maar het werkt wel veel sneller.

geloof me sounddiver is niet eens alles. vaak worden modellen ondersteund in die zin dat de naam en de afbeelding erin zitten maar meestal zijn er geen editors voor. mag je zelf maken en instellen in een UNI module. Echt sounddiver is ruk IMHO. En ook al is er een editor moet je maar hopen of het werkt...

Dat is vervelend als je het zelf mag gaan maken, zoiets is niet erg om te doen voor een simpele bak als b.v. de Alpha Juno maar bij een Vintage Pro kan ik me voorstellen dat je met je handen in het haar zit met die tig functies.

Ik heb ook nog eens op de EMU site gekeken maar niks bij de support downloads voor de Vintage pro.

Maar zijn er hier mensen met een Vintage Pro die de utility CD erbij hebben gekregen? (Ennueh...misschien dat ik die even kan lenen dan...;) )

Origineel geplaatst door Slipperman
geloof me sounddiver is niet eens alles. vaak worden modellen ondersteund in die zin dat de naam en de afbeelding erin zitten maar meestal zijn er geen editors voor. mag je zelf maken en instellen in een UNI module. Echt sounddiver is ruk IMHO. En ook al is er een editor moet je maar hopen of het werkt...

Ditto that!

Zoals de doepfer drehbank.

Het zou perfect zijn om meerdere programs te wisselen terwijl je sequencer loopt, zodat je de 2 presets kan omzeilen en uit een library gewoon voor elke synth een preset er in kunnen gooien om hem live te tweaken.

Back