The poor mans 808 zonder snare....

(de snare had eerder tom3 moeten heten)
Zelf modden kost je 70 GBP ongeveer, met verzending v.h. kitje.... het is onderweg.....
dat wordt feest, binnenkort mijn modverslag! Als dat bevalt ga ik alles in mijn toko modden met van die kitjes... de CR-78 is next. Nog ff en ik heb allemaal tweakbare analoge Roland drumgeluiden

Happy happy joy joy!
Het schijnt dat je die snare na het modden wel 'normaal' (noisy en snappy) kan laten klinken.
Heb je toch voor minder dan de helft een okay 808 cloon.
Programmeren is wel ff wennen trouwens. Je kunt sequentieel met een pauze en een noot knop door de sequence lopen, en de draaiknop geeft aan welk geluid het wordt als je op de nootknop drukt. Waar je zit in de sequence kun je beredeneren, geholpen door het groene ledje dat oplicht bij elke kwartmaat en het rode bij de hele maat.
En je hoort natuurlijk aan de al gezette geluiden wellicht waar je je bevind.
Dus enige ervaring met drumprogrammeren is wel handig.
Tip: als je ergens een bepaald geluid wil veranderen maar b.v. de eerste maat is wel goed, loop er dan naartoe met de geluidenknop op een geluid dat nog niet geprogrammeerd was (ik gebruik nu vast daarvoor accent, want dat zet ik meestal als laatste), en gebruik dan de pauze knop om erheen te lopen. Zet dan de geluidknop op het te editten geluid en do your thing!!