USB reclocking & regenerating

aux

Aux tha Masterfader
Een apparaat van $ 200 dollar dat het USB signaal regenereerd om een cleaner audio signaal te krijgen? Klinkt voor mij een beetje als € 1000 euro gouden tulp kabels oftewel een placebo effect.

Recovery-right-angle-800px.jpg

https://wyred4sound.com/products/digital-converters/recovery

http://uptoneaudio.com/products/usb-regen

Nou, dat schijnt dus echt te werken, met een DAC voor hi-fi die geen eigen voeding heeft.

Op de USB poort zit heel veel storing, interferentie, etc. Zo een USB regenerator zuivert al die troep uit het signaal, dan verdwijnt er achtergrond ruis uit het signaal. Een computer is in de basis niet gemaakt voor hifi.

Dit is een hele goede:

http://uptoneaudio.com/products/usb-regen

Ik heb zelf op mijn hifi streaming laptop een Audioquest Jitterbug + Dragonfly DAC.

http://www.audioquest.com/jitterbug/jitterbug

Ik heb zelfs 2 Jitterbugs, een 2e op een andere vrije USB poort, als extra noise sniffer.

Doet niks voor midi clock, en een DAC met eigen voeding heeft er ook niet veel aan.

Of het in je studio iets toevoegt, dat weet ik niet, een track mixen is wat anders dan naar zo puur mogelijk hifi geluid luisteren.

Nou, dat schijnt dus echt te werken, met een DAC voor hi-fi die geen eigen voeding heeft. Een computer is in de basis niet gemaakt voor hifi.

Er is zelfs hier op SF een markt voor dus je kan het dit soort bedrijfjes echt niet kwalijk nemen...

Ik heb zelf gehoord dat als je de producent gedurende een maand of 3 dagelijks spammed, ze wel een goldplated USB versie uitbrengen voor 500$. :D

Nou, dat schijnt dus echt te werken, met een DAC voor hi-fi die geen eigen voeding heeft.

Op de USB poort zit heel veel storing, interferentie, etc. Zo een USB regenerator zuivert al die troep uit het signaal, dan verdwijnt er achtergrond ruis uit het signaal. Een computer is in de basis niet gemaakt voor hifi.

Ik betwijfel dat er troep zit op de 5V die over je USB-poort geleverd wordt. Chips in computers hebben namelijk ook behoefte aan stabiele stroom. Verder is het stabiliseren van een DC-stroomsignaal met wat ruis een kwestie van een chip van een duppie in je voedingscircuit proppen, ik kan me geen moderne interface voorstellen die daar daadwerkelijk moeite mee heeft. En als je er al eentje vindt, dan koop je voor het aankoopbedrag van dit toverkastje liever gewoon een betere interface.

Dit produkt draait op mensen die liever 'weten' dan meten, en de meeste mensen van dat slag die een investering van 200 euro er in gedaan hebben zullen waarschijnlijk zelfs een "dag en nacht verschil" melden. Met je ogen dicht zitten dag en nacht dichter bij elkaar dan je denkt.

Ik betwijfel dat er troep zit op de 5V die over je USB-poort geleverd wordt. Chips in computers hebben namelijk ook behoefte aan stabiele stroom.

Even los van of je nu wel of geen verbetering hoort, de chips in een computer veroorzaken zelf de ruis op de lijn. Er zijn al heel veel discussies gevoerd over dit onderwerp op I-net, google maar eens op Jitterbug. Hoeven we hier niet over te doen denk ik :-) In mijn geval klinkt mijn DAC van 150 euro van Audioquest met een Jitterbug van 50 euro beter, en met 2 Jitterbugs ook. Direct een betere DAC kopen is natuurlijk logischer.

Om het nog gekker te maken, Kemp Electronics maakt trafo's die de voeding zuiveren van troep, de sinus opnieuw opbouwen. Dat is wat anders dan zo een Monster Cable kastje die zogenaamd noise filtert.

http://www.kempelektroniks.nl/en/185/kemp-elektroniks
http://www.kempelektroniks.nl/en/235/kemp-elektroniks/products/power-regenerator/power-station-75

Het is dat die Power Station 75 enorm duur is in verhouding tot het resultaat, anders had ik wel 1 gekocht, voor mijn hifi set.

In mijn geval klinkt mijn DAC van 150 euro van Audioquest met een Jitterbug van 50 euro beter, en met 2 Jitterbugs ook.

Heb je dit ook een keer nagemeten? Ik zou wel benieuwd zijn naar de before/after.

Die 'ruis' zit dus niet in het signaal maar in de stroom toevoer.

Je digitale signaal wordt _niet_ aangepast door dit kastje.

Kan iemand dit ding even voor ons kopen + openmaken? ben wel benieuwd wat ze er in hebben gestopt om deze lege huls zwaarder te laten lijken :maffia:

ik ga niet happen jongens.... :-)

Wie heeft het over happen? Jij zegt dat zo'n ding werkt. Ik laat me graag overtuigen met data.

Edit: Gelinkte artikelen zijn ook compleet schoon van data of geluidsvoorbeelden.

Het gaat hier natuurlijk over digitale ruis, verstoring van de data. Geen analoge ruis.

Met die noise sniffer wordt in mijn geval het geluidbeeld wat beter, instrumenten meer gescheiden van elkaar, subtiele verschillen als een tikkie meer reverb op de hihat en cymbals, iets diepere bas, etc. De muziek klinkt wat lekkerder, meer solide. Dat is niet te meten, alleen te horen, en dan wordt het al snel persoonsgebonden.

Alleen verandert dit het signaal nog steeds totaal niet :D

Problemen in je grounding en stroom-toevoer ga je uiteraard merken, maar het letterlijke signaal is digitaal en wordt op geen enkele mannier aangepast door deze knullige plastic doosjes.
(natuurlijk wel zorgen dat al je usb-pluggen verguld zijn, anders kun je bitjes verliezen ..)

Het gaat hier natuurlijk over digitale ruis, verstoring van de data. Geen analoge ruis.

Met die noise sniffer wordt in mijn geval het geluidbeeld wat beter, instrumenten meer gescheiden van elkaar, subtiele verschillen als een tikkie meer reverb op de hihat en cymbals, iets diepere bas, etc. De muziek klinkt wat lekkerder, meer solide. Dat is niet te meten, alleen te horen, en dan wordt het al snel persoonsgebonden.

Tuurlijk is het te meten. Je neemt de output van je DAC op met een strakke AD, mét en zonder toverdoosje ertussen. Of je doet zelfs een loopback, dan test je dubbel het effect van de regenerator op zowel je in- als output. Als daar geen verschil tussen zit, dan is dat verschil dat jij denkt te horen psychologisch van aard.

Nu ben ik helemaal verkocht! Ik bestel hem meteen en pool hem effe om... Heb ik ineens een echte digitale hardware saturator voor de prijs van een virtuele plug-in :okdan:

Let maar op... Binnen 20 jaar zijn die dingen vintage en brengen ze nog meer op dan een 808 of 909...

(natuurlijk wel zorgen dat al je usb-pluggen verguld zijn, anders kun je bitjes verliezen ..)

:okdan:

Als je 200 dollar betaald wil je ook dat het beter klinkt, dus zal het ook beter klinken.

Ik investeer het liever in wat anders.

Back