Girls goes Analog

Cool :okdan:

Attachments

• botmoog 2.jpg
    botmoog 2.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 83
Het was misschien iets leuker geweest als ze wat jonger waren geweest.

Trouwens wel goed dat zo'n vrouwenclubje eens wat anders doet dan breien en kantklossen. Hadden alle vrouwen maar zulke hobby's (of in ieder geval dat ze het waardeerde).

Origineel geplaatst door BananaWorld
Het was misschien iets leuker geweest als ze wat jonger waren geweest.

Het is niet gauw goed, he. :confused:
Ik vind ze jong genoeg hoor...
maar misschien zegt dat meer over mijn leeftijd.

~natuurlijk~ weer in het buitenland.. waar zijn hier de leuke meiden die creatief zijn met synths. NL=saai

* zucht * en NR. neemt nog een Schutters.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
~natuurlijk~ weer in het buitenland.. waar zijn hier de leuke meiden die creatief zijn met synths. NL=saai

Grappig. Ik ken best wel meiden, ook jonge, die met synths bezig zijn. En die ook wel een soldeerbout weten te hanteren als er iets kapot gaat. En vaak zitten ze ook nog op de internet lijsten, al reageren ze zelden en dan meestal 'off list'. Maar al vaak is de 'mannelijke' opdringerigheid ze wat te veel, dus 'steek je hand in eigen boezem', zullen we maar zeggen :D

Wout

Misschien heeft het er mee te maken dat de meeste heren nogal niet erg volwassen voor de dag komen als ze vrouwen in de muziek tegen komen. Zie ook dit voorbeeld. Niemand heeft het over de muziek, maar wel over hoe die meiden eruit zien. Het niveau kan soms wel heel erg laag worden. Ik zag gisteren een draad over die gigantische synthverzameling van Cikira en meteen moest er weer een lolbroek insinueren dat ze vroeger wel een man zou zijn geweest. Alsof het onmogelijk is dat er een vrouw zou kunnen bestaan die synths verzamelt en software schrijft. Het klinkt mij nogal ouderwets in de oren eerlijk gezegd. Vooral in Amerika zijn er verrassend veel vrouwen die juist technische beroepen kiezen.

Groetjes,
Saskia (vrouw!)

Tja, dat is een mogelijkheid, maar ook mag wel eens gezegd worden dat de 'moeilijkheden' en 'onbegrip' ondervonden door veel synth liefhebbers van hun moeders, vriendinnen en echtgenotes, vooral als het om de financiën gaat, dit gedrag bepalen. Vandaar dat spanningsveld en die opgewondenheid als een vrouw ook hiermee bezig is, die dan geacht wordt hier geen van problemen te maken in een één of andere relatie. Alsof een relatie alleen wordt aangegaan om er 'beter van te worden'... Dus het blijft FOUT :-)

Maar goed! Ik heb m'n 'San Fransisco Connection' gevraagd aanstaande donderdag naar Secret Synthi te kijken en luisteren, dus er komt ook een recentie.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Tja, dat is een mogelijkheid, maar ook mag wel eens gezegd worden dat de 'moeilijkheden' en 'onbegrip' ondervonden door veel synth liefhebbers van hun moeders, vriendinnen en echtgenotes, vooral als het om de financiën gaat, dit gedrag bepalen.

Vind ik nauwelijks een excuus. Als dat je gedrag bepaalt, zit er imho iets niet helemaal goed. Dat je dat soms kan frustreren kan ik nog snappen ergens, maar dat je dat op een "niet erg volwassen manier" (om Saskija's woorden te gebruiken) uit naar andere (dan je eigen) vrouw(-en), is wellicht een beetje zielig. Ga dan het gesprek aan met je moeder, vriendin, echtgenote en uit je frustraties daar.

Origineel geplaatst door Saskija
Misschien heeft het er mee te maken dat de meeste heren nogal niet erg volwassen voor de dag komen als ze vrouwen in de muziek tegen komen. Zie ook dit voorbeeld. Niemand heeft het over de muziek, maar wel over hoe die meiden eruit zien.

Pfff.. ik ben zelf zo leluk als de nacht, dus ik zou het niet in mijn hoofd halen het uiterlijk van anderen te beoordelen... man of vrouw.

Ik hab wat van hun liedjes gedownload en kan niet zeggen dat ik er echt weg van ben. Het klinkt een beetje alsof een stel suffe, gedrogeerde muzikanten Joy Division probeert te spelen.

Ik ben trouwens wel fan van Laurie Anderson. Telt dat ook? :)

Origineel geplaatst door Hazes
Vind ik nauwelijks een excuus. Als dat je gedrag bepaalt, zit er imho iets niet helemaal goed. Dat je dat soms kan frustreren kan ik nog snappen ergens, maar dat je dat op een "niet erg volwassen manier" (om Saskija's woorden te gebruiken) uit naar andere (dan je eigen) vrouw(-en), is wellicht een beetje zielig. Ga dan het gesprek aan met je moeder, vriendin, echtgenote en uit je frustraties daar.

Zeggen we niet hetzelfde, dan?
Ik gaf het alleen maar aan als 'reden' van het door Saskia terecht opgemerkte gedrag. Op een aantal email lijsten zijn zelfs huwelijksaanzoeken geweest, grappig bedoeld of niet, dat maakt niet uit.

Toch daag ik Saskia (Saskija) een beetje uit. (En waarschijnlijk zal de moderator deze thread verplaatsen... Handig, dat personeel *D) Natuurlijk een reactie van iedereen die dat wil: bestaat er een typische 'vrouwelijke' manier van het gebruik van synthesizers? Hoe is dat met sound design? Muziek in het algemeen? In mijn kunstopleiding was dit een heftig en vooral 'teer' discussiepunt. Meningen, voorbeelden, etc.

Wout

Ben het grotendeels met Hazes eens.

Volgens mij ligt de 'oorzaak' nog dieper.

Nu ga ik ff heel ongeneerd generaliseren:
Een hele boel synthfreaks zijn - nerds. En netals computernerds zijn ze vaak nogal wereldvreemd en vrouwenschuw; wonen vaak zelfs tot na hun 23ste nog thuis bij mama, die natuurlijk de was doet......... hebben wel eelt op de handen maar niet van het harde werken...... :D

Heel zielig!
Tja, op alle 'tech'- en muziekfora kom je ze wel tegen; altijd klaar om vrouwen of homo's (da's nóg leuker) af te zeiken.

Zo!

:D

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Toch daag ik Saskia (Saskija) een beetje uit. (En waarschijnlijk zal de moderator deze thread verplaatsen... Handig, dat personeel *D) Natuurlijk een reactie van iedereen die dat wil: bestaat er een typische 'vrouwelijke' manier van het gebruik van synthesizers?

Wat is dit dan voor gelul? Sorry, had ik zeker niet van jou verwacht zo'n non-vraag.

Vrouwlijke manier van gitaarspelen? Uuhhhh, strijken, afwassen, tv-kijken....... 8o)

Ik snap de discussie wel (Wout - ff over jouw opleiding), maar ik vind het niet getuigen van enig respect of....
Zijn we hier allemaal wereldvreemd????

Origineel geplaatst door Cozko
Ik snap de discussie wel (Wout - ff over jouw opleiding), maar ik vind het niet getuigen van enig respect of....
Zijn we hier allemaal wereldvreemd????

Natuurlijk niet! Daarom de vraag en de meningen, zoals de jouwe. Waar had de krant het gister nog over? Zorgzame mannen hebben een zeer lage kans op een burn-out, terwijl zorgzame vrouwen juist een groot risico lopen... Zulke onderzoeken worden gehouden. Eigenlijk is al een zeer lange tijd het roer om: "Er zijn geen verschillen" is voorbij. Aan universiteiten zijn leerstoelen voor 'vrouwen studies'. Gaan die over het feit dat er geen verschillen zijn?

Maar als jij zegt dat er geen verschillen zijn, so be it.

Maar wat dat met' respect voor' te maken heeft, is voor mij even een raadsel. Als ik praat over de Duitse muziek tegenover de Franse, vooral van belang in de 19de eeuw en in het begin van de 20ste, discrimineer ik dan andere staten? Als ik nou zou schrijven dat 'vrouwen geen muziek kunnen maken', dan begrijp ik het label 'gelul'.

Trouwens, in de 'serieuze' muziek, hoeveel componisten van het vrouwelijk geslacht kun je opnoemen, buiten de grote groep muziekpedagogen?

Wout
(Feminisme is voorbij, vooral in het onderwijs... zo gaat het met 'ismen')

PS Wat wil je weten over mijn opleiding?

Ik kan me helemaal vinden in de uitleg dat een hoop synthesizer jongetjes wereldvreemd zijn en na hun 23e nog bij mamma wonen. Ik had ook zo'n muzikale vriend, en hij had nooit een vriendin (mede omdat ie bang was onbegrepen te zijn ivm zijn hobby). Ik was zijn tegenpool, op mijn 18de op mezelf wonen en op mijn 20e samenwonen (nu alweer 5 jaar), en ik kijk heel anders tegen vrouwen aan, en zie ze als een gelijke en snap ook dat creativiteit op wat voor vlak dan ook zowel door vrouwen als door mannen uitgeoefend kan worden.

Zo kwam er een jaar geleden een vrouwelijke electronische muzikante bij me langs met haar acces virus indigo, en heb ik samen met haar muziek gemaakt. Ik merkte wel dat mn vriendin zich een beetje bedreigd voelde door haar aanwezigheid, wat vreemd is omdat we een superstabiele relatie hebben en het mij ook echt niks meer of minder doet dat een vrouw electronische muziek maakt.......

Uiteindelijk gaat het om de muziek en niet om uiterlijk ;)

Back