Girls goes Analog

Hoofdzaak is dat ze vintage synths gebruiken om muziek mee te maken. :)

En waren nlse/belse vrouwen maar net zo geemancipeerd als amerikaanse.
Trouwens zijn er in nederland/belgie uberhaupt bitter weinig bands die minstens een vintage synth hebben staan.

Origineel geplaatst door fuse
Hoofdzaak is dat ze vintage synths gebruiken om muziek mee te maken. :)

En waren nlse/belse vrouwen maar net zo geemancipeerd als amerikaanse.
Trouwens zijn er in nederland/belgie uberhaupt bitter weinig bands die minstens een vintage synth hebben staan.

Ik dacht juist al zappend langs de festivalregistraties van afgelopen zomer veel ms-20's/ms-10's bij bandjes op het podium gezien te hebben!? Ik weet nog dat ik dacht: te gek. Maar ze werden meestal alleen gebruikt voor wat vaag sfeergebliep op de achtergrond. 'T is een begin! Dat ding leent zich ook erg goed voor on the road.

Ik wil even zeggen tegen die mannen die denken dat zij kunnen bepalen hoe vrouwen zich moeten gedragen en wat voor hobby's zij zouden moeten hebben en wat zij allemaal aan jullie mannen zouden moeten begrijpen ; Get a life!

Laat die vrouwen lekker hun gang gaan, ze laten ons ook lekker onze gang gaan toch ?

Ik denk dat te veel jongetjes respect van vrouwen denken te kunnen eisen voor het byzondere kind in hen.

Ga toch weg, respect voor wie je bent is belangrijk, maar je moet niet specifieke belangstelling willen krijgen omdat jij verzot op knopjes bent. Hebben wij specifieke belangstelling voor vrouwen die breien of wat dan ook doen ? het antwoord is meestal : NEE. We hebben erg veel belangstelling voor onszelf maar onze hartjes zijn zo klein.

Als de maten kloppen, de leeftijd goed is en ze naar ons lacht dan is die vrouw ineens wel tof? Zieke wereld.

Als jij er voor zorgt dat je aardig bent tegen vrouwen zijn ze ook aardig tegen jou, ondanks dat je van synths houd.

Wil ik er gelijk aan toevoegen dat ik er geen behoefte aan heb dat hier kereltjes rondlopen die heel de tijd maar hun geilheid moeten etaleren of hun woede jegens vrouwen omdat zij zogenaamd minder getalenteerd zouden zijn en wij (mannen) alles moeten doen. Te bizar dom voor woorden gewoon. (dat laatste vooral)

Wie kookte er voor je, wie deed je luiers, wie gaf je (hopelijk) liefde, wie hoorde je aan en lachte naar je ? Wie geeft je dat fijne gevoel ? Over het algemeen niet een man dus.

Doe ff normaal, simpele onvolwassen geest.

Sorry voor deze tekst, einde van deze tirade, maar ik schaam me vaak voor mijn soortgenoot.

Dit moest ik ff kwijt. en nou ONTOPIC! jesusman.

Origineel geplaatst door dextron

Wie kookte er voor je, wie deed je luiers, wie gaf je (hopelijk) liefde, wie hoorde je aan en lachte naar je ? Wie geeft je dat fijne gevoel ? Over het algemeen niet een man dus.

Doe ff normaal, simpele onvolwassen geest.

Sorry voor deze tekst, einde van deze tirade, maar ik schaam me vaak voor mijn soortgenoot.

Nou, nee. Even niet sorry. Waarschijnlijk komt deze tirade wel rechtsstreeks vanuit je hart, maar hij is wel verdraaid rolbevestigend, hoor. Laat de vrouwen hun ding doen, dan doen wij mannen het onze...? Oef!

Tijdens een fotografiefestival in Antwerpen was ik lid van de jury. Normaal gesproken is de eerste schouw zonder gegevens over de makers. De tweede schouw geeft de identiteit wel. Het is opvallend hoe vaak de 'gok' mbt of een serie door een man of vrouw gemaakt is, juist wordt ingeschat. Behalve één jurylid, een man overigens, die zat vaak fout of wist het niet. Zelfs de vrouwen in de jury waren het erover eens dat er toch iets 'vrouwelijks' in het werk aanwezig was. Zelfs oorlogsfotografie had dit aspect. Waarom kan dit in de muziek ook niet zo zijn? En dat heeft niets te maken met luier liederen en kook cantates...

En verder was mijn vader een zeer gevoelige, warme man, hoor.

Wout
(die tot de ontdekking komt dat de jongere generatie beslist een aantal taboes kent :-)

Je begrijpt niet wat ik bedoel, wie zijn wij om vrouwen aan te sporen tot bepaald gedrag, respect te eisen voor wie wij zijn, ontevreden te zijn over vrouwen die niet aan ons ideaalbeeld voldoen ? Volgens mij hebben we daar niets over te zeggen, helaas permiteren wij ons dit wel. Het is niet voor niets dat veel vrouwen zich schamen voor hun uiterlijk, zich onzeker voelen, allemaal met dank aan de man die vind dat ie wat te zeggen heeft over een vrouw.

Wat ik bedoel te zeggen is dat we wat meer respect voor vrouwen mogen hebben omdat zij zich nog helaas veel te vaak aanpassen aan de wensen van de man.

En eerlijk gezegd wouter, is mij niet geheel duidelijk waar jij nu eigenlijk heen wil je dwaalt nogal af.
Laat die vrouwen gewoon met rust joh.
Ik zeg niet dat alles moet blijven zoals het is, maar je moet het niet gaan pushen. ze vinden heus hun eigen weg wel.
Kijk maar eens wat een hoop hobby's vrouwen vaak hebben, die hebben zij zelf gekozen, ja? oke ?

En kunnen we het nu weer over secret synthi hebben, wat ik er leuk aan vind is dat ze lekker pretentiloos de stoute schoen hebben aangetrokken en muziek zijn gaan maken. En dat vind ik gewoon kicken, vooral omdat ze dat met synths doen.
En daar ging het mij om. Jammer dat deze vervelende discussie er uit voort is gekomen.

Origineel geplaatst door dextron

Wat ik bedoel te zeggen is dat we wat meer respect voor vrouwen mogen hebben omdat zij zich nog helaas veel te vaak aanpassen aan de wensen van de man.
.

Eeeh effe reactie :

Sorry hoor, andersom juist OOK : het is maar al te vaak zo dat als je als man niet gebruind, gespierd bent, geen groot huis hebt, niet veel geld hebt of geen dikke auto onder je kont hebt, zien ze je niet staan !

Jezus wat een gezeik, vrouwen zijn irritante wezens want ze zien jou niet staan en jij bent zo aardig. ach ach ach... Wat ben jij zielig, jeetje jeetje jeetje.
Wijs niet zo naar anderen, zo BLIJF je alleen. en nou basta!

ps : Hoeveel vrouwen stoppen met werken als zij kinderen krijgen en blijft de man fulltime werken ? wie mag er luisteren naar wat er allemaal op het werk gebeurt (spannend) en wie beheert meestal het geld, wie zit er achter het stuur in de auto en wie kiest er welke film er wordt gekeken ? Doe effe niet zo dom jongens.

Voor wie zich niet aangesproken voelt, je bent goed bezig!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
we hebben het toch ook niet over hoeren of wel?

Nee hoor, vrouwen uit Het Gooi...

Eeeeh oh ja :dubbel:

Lekker belangrijk allemaal.....................

Vrouwen op het podium: altijd leuk
Vrouwen + synths op het podium: nog leuker

Maar!!... Ik zat ff te luisteren naar hun trax... ik kan er echt niet warm van worden. Ik heb bij het luisteren meer het idee dat ze voor het eerst die synths aanraken! Ladytron vind ik dan wat dat betreft stukken beter.

Arv

Ladytron..... :-)

Op de fotos te zien speelt dit bandje wel live op hun synths ipv het play knopje op de sequencer in te drukken... Das wel respect...

Een andere band met synth gefriemel gebliep en gepiel door vrouwen is Stereolab.

Het probleem in zo'n discussie is, denk ik, dat de termen "mannen" en "vrouwen" generaliserend zijn. Maar ze zijn ontstaan omdat er onderscheid op te merken valt. Het is intelligentie eigen om dat onderscheid op te merken en het te gebruiken. Doe voor de grap 's een intelligentie test, het is voor een erg groot deel vaak een test op visueel onderscheidingsvermogen.

Interesse in techniek (knopjes) is waarschijnlijk deels aangeboren en wordt ook deels aangewakkert door de westerse opvoeding. Jongens krijgen auto's en worden als ze ermee spelen door de trotse vader geprezen... en meisjes krijgen poppen etc. en worden door moeders in sociale rollenspelletjes betrokken, je wordt gewoon die kant op gestuurd.
Het is de bekende nurture/nature discussie in de psychologie. Maar hoe de verhouding ligt... is erg moeilijk te bepalen.
Ik denk dat de typishe geslachtsafhankelijke opvoedingen die we nu kennen erg te maken hebben met onze genetische erfenis en onze culturele achtergronden. Evolutionair gezien zitten we net achter de periode waarin we nog achter de buffels aan renden als mannen. Ik wist niet dat ik deze uitdrukking ooit zou gebruiken maarruhm... "mind you!"

Feit is dat mannen over het algemeen b.v. een aangeboren voorsprong hebben in driedimensionaal inzicht.
En dat is ook helemaal niet gek omdat onze oude leefomstandigheden daarop geselecteerd hebben. Mannen zonder ruimtelijk inzicht, krachtig lichaam, doorzettingsvermogen etc. gooiden steenvast de speer met te weinig kracht naast de buffel en gaven het te vroeg op en diens familie stierf af want had niks te eten.
Zo werkt de natuurlijke selectie. De genen in mannen die ruimtelijk inzicht, kracht en doorzettingsvermogen stimuleerden hebben het beter gedaan in het verleden en hebben het beste overleeft. Zo ook voor de genen die vrouwen zorgzaam, sociaal, en emotioneel intelligent maken.
En vrouwen/mannen selecteren nog steeds op die bepaalde eigenschappen van de andere sexe, dat is ook weer deels genetisch bepaald, dus die zijn er ook nog lang niet uit. Het zit gewoon heel diep.
Waarna je ook kan concluderen: als we onze cultuur en instelling veranderen en dat selectieproces wordt meer toegespitst op deze tijd kan het nog HEEL erg veranderen. Maar daarvoor zitten we te vroeg nog achter de buffelperiode. Denk ik dan.

ff terugkomend op de discussie; mijns inziens ZIJN er dus weldegelijk verschillen, daar valt gewoon echt niet tegenop te boksen. Ik heb een tijdje psychologie gedaan en ik weet ook dat er zat onderzoeken zijn die dat beamen. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat vrouwen niet achter een synth ofzo mogen kruipen. Ze zullen alleen minder snel ermee in contact komen, erin gestimuleerd worden of er zelf interesse in tonen. Vrouwen zullen vanwege culturele druk, opvoeding en genetische eigenschappen eerder een "echt instrument" leren. En in een bandje gaan spelen, dat meer sociale interactie inhoud dan een homestudio bouwen. Mannen die niet gestimuleerd zijn het sociale op te zoeken en wel om met techniek bezig te zijn zullen eerder synths gaan verzamelen.
Sorrie maar ik vind dat echt ontzettend logisch. Ik juich het toe, een vrouw achter de synths, maar ik vind het niet gek dat er maar weinig zijn. En ik moet je eerlijk zeggen: ik heb liever een zorgzame vrouw dan eentje die de hele dag in haar eigen muziekhok zit en die ik nooit zie. Ook ik doe aan die genen en culturele selecties mee.
Ik denk ook dat als ik kinderen krijg ik eerder met mijn zoontje de studio in loop om hem te laten slijmen over het toetsebord dan dat ik dat zal doen met mijn dochtertje.
And the saga continues.

Origineel geplaatst door dob
Het probleem in zo'n discussie is, denk ik, dat de termen "mannen" en "vrouwen" generaliserend zijn. Maar ze zijn ontstaan omdat er onderscheid op te merken valt.

Er bestaan mannelijke en vrouwelijke woorden (ook onzijdige), maar er bestaan ook mannelijke en vrouwelijke melodie lijnen in de muziek... ja, ja!

Mannen zonder ruimtelijk inzicht, krachtig lichaam, doorzettingsvermogen etc. gooiden steenvast de speer met te weinig kracht naast de buffel en gaven het te vroeg op en diens familie stierf af want had niks te eten

Beetje piepende banden, want wel erg kort door de bocht, maar het is slechts een voorbeeld.

ff terugkomend op de discussie; mijns inziens ZIJN er dus weldegelijk verschillen, daar valt gewoon echt niet tegenop te boksen. Ik heb een tijdje psychologie gedaan en ik weet ook dat er zat onderzoeken zijn die dat beamen.

Okay, er zijn jouws inziens dus verschillen en nu vraag ik dan: welke verschillen, op muziek gebied?

Ik juich het toe, een vrouw achter de synths, maar ik vind het niet gek dat er maar weinig zijn.

En waarom? Omdat ze dan iets 'mannelijks' doen? Daar gaat nou juist die 'flame'nde discussie over. Is er iets specifieks mannelijks of specifiek vrouwelijks te ontdekken in de muziek, in het algemeen en hier mbt synths in het bijzonder?

Wout

mijn vriendinnetje geeft gewoon toe dat ze alleen maar zou DJ'en vanwege de aandacht...... vandaar dat ze ook liever in een band zingt ;)

vrouwen en mannen zijn nu eenmaal anders....... is toch nix mis mee? zolang je het een maar niet als beter dan het andere ziet...

He, wie gaat er mee naar San Fransisco om een keer te luisteren?
Het is een leuke stad waar je makkelijk een weekje kunt toeven. ;)

Back