Virtualizer Pro DSP 2024p

Ligthert

Nieuwkomer
Beste forum,

Ik ben een n00b voor deze forum, maar ik probeer al een poosje muziek te maken.
Ondertussen stapeld mijn kamer zich vol met allerlei type hardware en ik vind dat het tijd is voor een effecten-rackje.

Mijn vragen zijn:

Is de Behringer Virtualizer Pro DSP 2024p een aanrader?

en

Is het mogelijk om meerdere effecten naast mekaar toe te wijzen?
(of heb ik hier een extra device/apperaat voor nodig?)

Sacha

Dit is zekerz een goede effect apparaat. Reverbs zijn ietswat minder. Je kan 2 effecten achter elkaar zetten MAAR let wel op dat als je bijvoorbeeld een reverb en chorus achter elkaar heb dan word dit gezien als 1 effect. Je hebt dus minder edit parameters en je kan niet zelf de effecten uitkiezen die je achter elkaar zet.

Maar voor de prijs van het apparaat kan je ook niet meer verwachten.

" Maar voor de prijs van het apparaat kan je ook niet meer verwachten. "

Ik ga er zelf vanuit dat het voor een beginnen als mij wel toereikend zal zijn.

" als je bijvoorbeeld een reverb en chorus achter elkaar heb dan word dit gezien als 1 effect. "

Hier staat meerover op pagina 2 van de preset lijst (http://www.behringer-download.de/DSP2024P/DSP2024P_PSHEET_Rev_A.pdf). Effect #61 t/m #71.
Dat had ik gezien, maar ik vond het jammer dat dit zich enkel beperkt tot * + [reverb/delay].

Maar bedankt voor je info. Ik denk niet dat het een slechte aankoop zal zijn :-)

Leuke FX-bak, ik heb zelf de Virtualizer gehad.
Maar ik kan je aanraden om voor dat geld een 2de hands Alesis Midiverb4 of een Lexicon MPX100
op te kop te tikken.
Die Midiverb is een stuk uitgebreider, en je kunt de delay ook op de aantal millisec. instellen.
Ik heb nu namelijk sinds kort ook de Alesis Midiverb4, en moet zeggen klinkt echt stukken beter !

Origineel geplaatst door Edge D
Ik heb nu namelijk sinds kort ook de Alesis Midiverb4, en moet zeggen klinkt echt stukken beter !

Als zelfs een Alesis Midiverb beter klinkt, dan lijkt me de Behringer zeker géén aanrader. ;)

Nu weer ff serieus:
Voor een beginner is de Behringer absoluut heel leuk. Zo veel voor zo weinig krijg je eigenlijk nergens!

Ik heb zelf vorige week nog een nieuwe UB-mixer gekocht (als sub-linemixer) voor de prijs van een setje kwaliteits kabels. :D

Omdat het spul zo goedkoop is, mag je (dus ik ook niet!!!) het eigenlijk niet gaan 'dissen'.
Voor beginners e.d. zijn de effecten en mixers een uitkomst. En kwalitatief is het meestal nog best te pruimen. Wil je beter spul, betaal je minimaal het dubbele, of speur je alle advertentie-sites af. 8)

Origineel geplaatst door Edge D
Leuke FX-bak, ik heb zelf de Virtualizer gehad.
Maar ik kan je aanraden om voor dat geld een 2de hands Alesis Midiverb4 of een Lexicon MPX100
op te kop te tikken.
Die Midiverb is een stuk uitgebreider, en je kunt de delay ook op de aantal millisec. instellen.

Idd, ben ik mee eens...zn geld dubbel en dwars waard. (150 euri)

Ik heb zelf voor die Alesis Midiverb4 een 140 euro's neergelegd en ik vind het ook een prima bak hoor !
Het is toch een beetje voor de percussie enzo, en haal er toch geen vocals doorheen.
Daar gebruik ik de PC wel voor !

Re: Virtualizer Pro DSP 2024p

Origineel geplaatst door Ligthert
Beste forum,

Ik ben een n00b voor deze forum, maar ik probeer al een poosje muziek te maken.
Ondertussen stapeld mijn kamer zich vol met allerlei type hardware en ik vind dat het tijd is voor een effecten-rackje.

Mijn vragen zijn:

Is de Behringer Virtualizer Pro DSP 2024p een aanrader?

en

Is het mogelijk om meerdere effecten naast mekaar toe te wijzen?
(of heb ik hier een extra device/apperaat voor nodig?)

Sacha

Er zijn veel mensen hier die als ze het merk Behringer lezen gelijk het gaan afkraken terwijl ze het van zijn leven nooit gehoord hebben. Komt omdat het een lowbudget merk is.
Tja en als je niet veel pegels hebt uitgegeven dan is het hier meteen niet goed.
Hellaas vervelend mode verschijnsel. Maar goed.

Ik ben erg tervreden met het aparaat zeer intuiitief en zeer makkelijk te bedienen.
Ook de kwaliteit is zonder meer goed te noemen in deze prijsklasse.
Zelfs vocoder effect aanwezig.
Je hebt in ieder geval niet een oude verotte tweede hands bak waarvan je maar moet afwachten hoe die zich houdt maar lekker een spinternieuw apparaat met garantie!
Er zijn inderdaad een paar effecten die je achter elkaar kan zetten en anders om.
Welke kan je lezen op de behringer site in de manual die je daar kan downloaden.

Last edited by a moderator:
Voor iets van 200 euro heb je bij feedback een TC electronic M300... heel fijn beestje..!

Koop liever een Lexicon MPX-100 of een Midiverb - beiden klinken véél beter.

Ik heb een Virtualizer gehad en na één week weer verkocht.

Er zijn veel mensen hier die als ze het merk Behringer lezen gelijk het gaan afkraken terwijl ze het van zijn leven nooit gehoord hebben.

Ik heb een Behringer Composer waarvan één input niet meer werkt.
Ik heb één Behringer Eurorack Mixer waarvan twee kanalen stuk zijn.
Ik heb een Behringer Ultrafex gehad die bromt als gek.
En dus ook nog de Behringer Virtualizer die nogal slecht klonk.

Heb ook nog twee andere Behringer Euroracks en nog een paar D.I.'s waar voorlopig niks aan scheelt.

Behringer is nu éénmaal spotgoedkoop...

Origineel geplaatst door boxoneedles
Koop liever een Lexicon MPX-100 of een Midiverb - beiden klinken véél beter.

Ik heb een Virtualizer gehad en na één week weer verkocht.

Ik heb een Behringer Composer waarvan één input niet meer werkt.
Ik heb één Behringer Eurorack Mixer waarvan twee kanalen stuk zijn.
Ik heb een Behringer Ultrafex gehad die bromt als gek.
En dus ook nog de Behringer Virtualizer die nogal slecht klonk.

Heb ook nog twee andere Behringer Euroracks en nog een paar D.I.'s waar voorlopig niks aan scheelt.

Behringer is nu éénmaal spotgoedkoop...

Heb je er wel eens aangedacht als je iedere keer kapotte spullen hebt dat je gewoon niet zelf wel eens de oorzaak kan zijn?:D

Back