pc/motu sync probleem

Otlen

Lid
Ha,

Sinds kort heb ik een motu828, lang voor uitgekeken en normaal doe ik helemaal niets met pc maar ik wilde toch eens wat anders. Nu doet zich het volgende voor:
mijn future retro mobius was altijd mijn master midi clock en dat liep lekker strak. nu wil ik me gaan verdiepen in ableton live op pc en daaraan wilde ik de rest van mijn spul laten syncen. echter als ableton master wordt dan hakkelt het erger dan een ezel op 1 poot. als ik echter ableton laat syncen aan de rest, als slave dus, dan loopt het wel netjes strak op 4 poten. Dan zou ik zeggen dat het niet aan latency of gebrek aan processorkracht ligt. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het dan wel aan ligt.
Mijn chain wil ik laten lopen als volgt:
pc met ableton master clock -> motu 828 midi in -> motu 828 midi out naar dmc mx-8 midi patch bay en hieraan hangt de rest van mijn analoge spul (incl. de mobius) al dan niet via din sync of midi.
Dit heb ik ook al geprobeerd:
- pc -> motu 828 midi in -> motu 828 midi out naar mobius en van daaruit naar midi patchbay en verder.
- pc -> mobius -> midi patchbay en de rest weer daaraan
enfin alle mogelijke combinaties heb ik geprobeerd.
de 828 hangt met firewire aan mijn pc.
waarom synced pc wel netjes aan de rest maar niet andersom?

Je kan ook ergens instellen in de Motu software welk device master is. Misschien dat ff checken?

Ik denk dat je pc clock gewoon niet strak is. Maar als ie dus moet meelopen dat dat wel goed gaat. Dat laatste is best fijn want vaak is het andersom het enige wat goed werkt.

Ik zal nog eens eea checken. Het gaat vooraan in de chain al mis. Zal dan toch wel aan pc liggen vermoed ik. Andersom werkt wel, beter dan niets

Back