Welke hardware standalone poly Sequencingcontroller.

DRe

SSM spacestation
Ik ben op zoek naar een midi poly Sequencing in een bakkie zo iets als een keystep van arturia maar dan met meerdere lagen zo als de beatstep pro , bestaat dat??? het moet wel minimaal 5 of 6 keys polyfone zijn.

wie weet welke er zijn.

Squarp Pyramid

De Cirklon is niet poly? Wel 5 midi kanalen maar geen poly?
Dan is die Squarp interessant, maar mist handy feats van de Cirklon....

ps als ik het forum van Squarp mag geloven zijn er nog wel wat zaken die beter kunnen. Just sayin.

Dan is die Squarp interessant, maar mist handy feats van de Cirklon....
welke features zijn dat dan?

ps als ik het forum van Squarp mag geloven zijn er nog wel wat zaken die beter kunnen. Just sayin.

de ontwikkeling van squarp is heel actief en in tegenstelling tot andere fabrikanten zitten ze te smeken om feedback van users.
uiteraard staan er dus heel wat feature requests op het forum hierdoor. Echte bugs ben ik nog niet tegengekomen (maar die zullen er vast wel zijn)

Zie eerste bericht in dit topic:

http://squarp.boards.net/thread/15/live-looping

Lijkt me super handig voor live. Misschien dat ze dit ook in de Squarp OS proppen?

hm dat lijkt iets heel specifiek :) cool wel.
ik zie ze nog veel midi fx toevoegen in de toekomst (of ik hoop dat tenminste, de mogelijkheden zijn er). voordeel op de squarp is dat al die midi effects non-destructief zijn.

Een search op 'Cirklon + polyphony' levert in de allereerste hit al "Cirklon tracks(CK) are by default polyphonic."

Een search op 'Cirklon + polyphony' levert in de allereerste hit al "Cirklon tracks(CK) are by default polyphonic."

Ik had de manual gedownload en daarin was het niet duidelijk, maar dank.

welke features zijn dat dan?
de ontwikkeling van squarp is heel actief en in tegenstelling tot andere fabrikanten zitten ze te smeken om feedback van users. uiteraard staan er dus heel wat feature requests op het forum hierdoor. Echte bugs ben ik nog niet tegengekomen (maar die zullen er vast wel zijn)

Ik heb dezelfde ervaring met Squarp. Smeken zou ik nu niet zeggen maar ze staan wel open voor feedback van users en enhancement requests. Ze gaan ook echt de dialoog aan met hun gebruikers. Als je ze een mailtje stuurt krijg je meestal een fatsoenlijk antwoord binnen de 24h.

De hardware llijkt me zeer robust: metalen casing, degelijke controllers en pads. Het OS is inderdaad nog in volle ontwikkeling (V0.85) maar ik vind dat eerder positief. Blijkbaar is er nog voldoende ruimte om features bij te voegen en updates zijn vrij simple te installeren. Het OS is ook heel stabiel. Ben zelf nog niet tegen bugs gelopen.

k vind die Squarp niet echt fijn werken alles zo dicht bij elkaar en het overzicht is ook ver te zoeken met die menu functies . heeft de Korg Electribe 2 ook een loop style seq?

edit
https://youtu.be/sDT0kezh8zQ?t=11m52s

Laatst gewijzigd:
Hey een cult syntforummer in dat filmpje

Ik vind die Electribe stiekem een hele goeie hardware sequencer gebruik hem daar heel veel voor, beter dan al die interne geluiden (die synth is best wel kut, drums zijn erg ok maar hij heeft dat stomme hopje als je van pattern verwisselt bij de interne geluiden, bij extern hardware natuurlijk niet)
akkoorden functie is een beetje overbodig want hij is gewoon polyfoon op de pads/keys bij het inspelen.
Ook is die behoorlijk retard proof, manual kan meteen de prullebak in hoef je niet te lezen :D

En die ingebouwde kaosolator natuurlijk!!! Dat is echt geniaal 16 kanaals polyfoon met scales en dan kan je die sequences gewoon XOX stijl editten :koffie:

Hey een cult syntforummer in dat filmpje

Ik vind die Electribe stiekem een hele goeie hardware sequencer gebruik hem daar heel veel voor, beter dan al die interne geluiden (die synth is best wel kut, drums zijn erg ok maar hij heeft dat stomme hopje als je van pattern verwisselt bij de interne geluiden, bij extern hardware natuurlijk niet)
akkoorden functie is een beetje overbodig want hij is gewoon polyfoon op de pads/keys bij het inspelen.
Ook is die behoorlijk retard proof, manual kan meteen de prullebak in hoef je niet te lezen :D

En die ingebouwde kaosolator natuurlijk!!! Dat is echt geniaal 16 kanaals polyfoon met scales en dan kan je die sequences gewoon XOX stijl editten :koffie:

Die ga ik dan ff checken. Een keypad/keyboard is wel essentiël. Ik heb niet zoveel ruimte.

Ik neem dus aan dat ik een
Juno60 op Channel 13heb
Polysix op channel 11
S900 op channel 12

Als ik dan scrol door de midi channels zie ik op de pads wat ik heb aan geslagen. En kan ik dat overriden met nieuwe akkoorden . ?is dit zo? Dat lijkt mij wel interessant zeg?

Dre, waarom niet gewoon de RS7000 of RM1x? Die zijn dan wel oud maar kunnen alles wat je boven wil (xox).
Ik denk dat ik ook maar weer terugval op mn RS, want ik zie geen meerwaarde in al die nieuwe bakkies meer.

Die Squarp lijkt me juist wel tof, heb nu een Push 2 voor Ableton maar zit serieus te denken aan een overstap. Alleen heeft hij wel erg weinig midi poorten. De Midibox is wat dat aangaat een stuk handiger, maar die intimideert me weer een beetje qua interface.

Deed de MPC maar Polyritmes... blijft m'n favoriete hardware sequencer(2000XL)

Heb overigens ook een Octatrack, maar die is voor mij iig totaal niet geschikt qua midisequencer. Beperkte polyfonie, en niet sterk in het opnemen van dynamisch gespeelde stukken. Jammer, want qua multitracker begin ik steeds meer van hem te houden, de audio-kant is geniaal en de basis van de sequencer is goed te doen qua verschillende maatsoorten en looping.

Die Squarp lijkt me juist wel tof, heb nu een Push 2 voor Ableton maar zit serieus te denken aan een overstap. Alleen heeft hij wel erg weinig midi poorten.

Er zitten 2 midi poorten op (dus 2x16ch) en een USB poort. Het ding kan 64ch aan. Ik dacht dat er ook een MIDI+CV breakout box in de pipeline zat. Anders moet je hen eens emailen? Ben wel benieuwd of het voor weldra zou zijn... Kan ik mijn UM880's van de hand doen. :okdan:

Die ga ik dan ff checken. Een keypad/keyboard is wel essentiël. Ik heb niet zoveel ruimte.

Ik neem dus aan dat ik een
Juno60 op Channel 13heb
Polysix op channel 11
S900 op channel 12

Als ik dan scrol door de midi channels zie ik op de pads wat ik heb aan geslagen. En kan ik dat overriden met nieuwe akkoorden . ?is dit zo? Dat lijkt mij wel interessant zeg?

Je hoeft niet te scrollen, je drukt op "trigger" en selecteerd welk MIDI kanaal je wilt doen op de pads dan op sequence en kan je realtime XOX stijl noten aan en uit zetten/deleten en nieuwe dingen inspelen zowel met de pads als met de kaosillator pad of extern keyboard.
Dat kan je dan ook realtime saven terwijl die opneemt/speelt net als bij de TR606 dit ding heeft echt wel een goeie workflow.

Back