Welke hardware standalone poly Sequencingcontroller.

Heb hier twee keer een motu midi express volgeprikt, veel ook in een lus wegens editor/bank manager. Terug naar twee keer in/uit voelt wel echt als een slecht idee...

Als iemand ooit zo'n Squarp in een mooi toetsenbord zou vouwen, met een vrachtlading i/o achterop, dan verkoop ik per direct de boot!

Heb hier twee keer een motu midi express volgeprikt, veel ook in een lus wegens editor/bank manager. Terug naar twee keer in/uit voelt wel echt als een slecht idee...

Als iemand ooit zo'n Squarp in een mooi toetsenbord zou vouwen, met een vrachtlading i/o achterop, dan verkoop ik per direct de boot!

bij mij hangt de squarp aan een unitor keten (24 midi outs) en een dinsync keten (10 dinsync outs)

geen idee wat voor muziek jij maakt, maar 2 midi poorten is meer dan genoeg bandbreedte voor de meeste dingen toch :?

Heb nogal wat zaken die een lus nodig hebben, en een editor. FS1R bijvoorbeeld, of een Microwave. En nogal wat zaken zonder thru.

Midi express is usb only, dus dan heeft de Squarp host poorten nodig. *hint* *hint*

Maar het is inderdaad niet onmogelijk. Heb wel matige ervaringen met doorlussen, de Motu's was een oplossing voor de midi-vertragingen op de lijn hier. En aardig wat synths zijn hier multi-timbraal.

Heb nogal wat zaken die een lus nodig hebben, en een editor. FS1R bijvoorbeeld, of een Microwave. En nogal wat zaken zonder thru.

Midi express is usb only, dus dan heeft de Squarp host poorten nodig. *hint* *hint*

Maar het is inderdaad niet onmogelijk. Heb wel matige ervaringen met doorlussen, de Motu's was een oplossing voor de midi-vertragingen op de lijn hier. En aardig wat synths zijn hier multi-timbraal.

ik heb ook -tal appartaten in de keten die zowel in als out aangesloten zijn, en een atari als editor in dezelfde keten. snap niet goed wat het probleem is, deze hangen allemaal braafjes aan de 24 in- en outputs van mn unitor/amt keten en doen wat ze moeten doen :?

ik gebruik nooit midi thru

Ik zie het nog niet helemaal werkend voor me, maar ga wel even wat op rij zetten. Kan je vanuit de Squarp specifieke poorten van de Unitor-keten aanspreken? Zou sowieso dus over moeten op standalone midi-patchbays, liefst het soort dat naast standalone ook goed op OSX werkt. Dat zal wschijnlijk wel wat gaan kosten ook :(

Atari heb ik niet meer, de monitors die ik heb gehad daarvoor hadden allemaal hun eigen drone op het audiopad.

Kan je vanuit de Squarp specifieke poorten van de Unitor-keten aanspreken? Zou sowieso dus over moeten op standalone midi-patchbays, liefst het soort dat naast standalone ook goed op OSX werkt. Dat zal wschijnlijk wel wat gaan kosten ook :(
.

nee, maar ik snap niet goed waarom dat nodig is.. je spreekt specifieke kanalen aan.. 2 poorten dus 32 kanalen, das toch meestal meer dan genoeg? in mijn geval doe ik het met 16 kanalen, er is wat overlap maar daar kan ik mee leven. (de 2de midi poort is ook een dinsync poort, vandaar, denk dat ik speciale kabel moet maken om beide te kunnen)

Nee, dat gaat het hier niet redden. Tenzij ik per project een keuze ga maken en midi kanalen ga lopen proggen. Nu zit alles vast gepatched en kan ik met 16 kanalen stunten per synth. Doe ik dat wel eens? Ja, helaas wel... :)

Het zijn dus 32 unieke MIDI channels over 2 MIDI poorten. Daarbovenop heb me ook nog MIDI kanalen over USB, voor als je bvb ook nog VST's wil aansturen.

Je kan wel een aantal synths daisychainen en zo'n hardware synth of 7 aansturen, meer dan 3/4 synths zou ik niet daisychainen, dan kan je idd best een MIDI patchbay aanschaffen...

vst mwah, maar alleen al mn monomachine heeft per patch een 6 kanalen nodig om een beetje flexibel te kunnen poly-en. En dat multitimbraal poly doen zodat je als een monopoly elke voice kunt instellen doe ik met veel liefde en plezier.

vst mwah, maar alleen al mn monomachine heeft per patch een 6 kanalen nodig om een beetje flexibel te kunnen poly-en. En dat multitimbraal poly doen zodat je als een monopoly elke voice kunt instellen doe ik met veel liefde en plezier.

Interessant! Hoe spreid je dan jouw akkoord over meerdere midi kanalen?

Ik heb de poly mode pas onlangs echt ontdekt, na een jaar of tien... ;)

Heb daar een max patch voor

:?

Dus moet je sowieso via je PC gaan...? Dan kan je toch via 1 MIDI kanaal van de USB van de Pyramid naar je computer (Max) en van daaruit naar je synth...?

Nou, daar wil ik juist van af, midipal was een optie maar zon Squarp heeft ook allerhande midi-tools. Zoals ik al zei, ik zie nog niet een onmogelijkheid, maar wel wat hobbels en uitdagingen. Met de computer ertussen kan ik net zo goed gewoon mn Push en Ableton blijven gebruiken...

Ik ben er zelf ook schuldig aan maar het is grappig hoe zo een draad wordt gekaapt door sommigen. :D

Ah ja, dus en maar, koop toch maar een Squarp dan maar :)

Back