SB live! platinum

Thoraval

Ouwe rot
jaja het is eigenlijk geen kaart voor producen ik weet het, maar ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met het id vette spellen te spelen en nu zit ik eigenlijk alleen nog maar met reason ed te kloten. Mijn probleem is dit: ik heb vertraging met de midi. Watvoor apparaat ik ook aansluit, midi keyboard, electribe etc er blijft altijd een vertraging van rond de seconde en dit is super irritant...welke driver ik ook probeer ze hebben het allemaal. Is er nog iets anders wat ik er aan kan doen?

En anders wat is een goeie geluidskaart binnen een redelijik budget die het wel trekt?

verder heb ik nog een vraag. Ik gebruik de electribe-A als midi controller voor de Subtracktor in Reason. Dit gaat opzich beter en met minder vertraging (waarom weet ik niet) maar ik kan maar 1 slide (bv de filter1 frequentie) aansturen. Dit terwijl ik meerdere draaiknoppen heb op mn electribe A.

Dus ik kan niet meerdere knoppen van de electribe aansluiten op verschillende slides van Reason.

verduidelijking: als je bij reason een slide wil aansturen met midi kan je "edit midi remote mapping" -> learn from midi input
maar het getal van de controller blijft bij mij altijd 6, welke knop ik van de electribe ook gebruik.

*leest terug*

niet echt goed uit gelegd maa rik weet niet hoe ik het anders meot zeggen :)

plz help deze noob in nood

Als je verder geen problemen hebt met de geluidskwaliteit of iets anders van je SB, zou ik die gewoon blijven gebruiken, en zoeken naar 'n dedicated midi-gevalletje zoals de steinberg midex3.

Of die Asio drivers voor Live!'s en audigy's. zoek maar op ut forum, kom je ze zeker tegen!

Ik heb zelf ook een Live werkt zonder problemen, wil echter een m-audio audiophile (zou ik jou ook aanraden). Voor de SB Live 1 zijn er alternative Asio drivers te vinden op: www.kxproject.com

De M-Audio heeft gewoon een tulip uitgang en de Latency op de kaart is ook erg laag (ook Asio drivers!). De kaart is ook niet super duur, een goeie koop dus.

Succes

Back