reparatie Roland R8

SergeL

Ingeburgerd
Onlangs een R8 gekocht. Stond aan de andere kant van het land en op laten halen door een vriend die daar woont, maar geen kaas heeft gegeten van dergelijke apparatuur... gokje.. Fout gegokt helaas, want het is nogal een kazig bakkie. Metname veel toetsen die slecht of niet reageren, card die niet gelezen werd, krakende pots.. naja, uit elkaar gehaald, contacten, voor zover mogelijk, gereinigd en inmiddels doet veel het wel weer. Er zijn echter een paar knoppen die slecht blijven reageren en voor zover ik dat kan beoordelen, kunnen die knoppen op de print niet uit elkaar. Verder is 1 van de knoppen van het numerieke gedeelte afgebroken. Inmiddels gelijmt, maar matig resultaat. Kortom, ik denk dat ik een paar onderdeeltjes moet zien te vinden om dit bakkie weer tiptop te krijgen. Heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden? Of weet iemand toevallig een truc om die schakelaars op de print wel weer werkend te krijgen? Mocht iemand toevallig nog een kapotte r5 of r8 op de plank hebben liggen, dan is dat misschien wel de kortste klap.
Alle suggesties welkom!

Veel dank voor de links en suggestie! Ik zal die mensen in Oevel eens proberen te bereiken.

Back