Hey mensen,
Binnenkort ga ik beginnen met mijn eerste euro kastje, maar er is nog 1 ding waar ik nog wat meer duidelijkheid over wil hebben. Hoe kan je het best je eurorack opnemen?!?! Ik zat te kijken naar die audio interface van intelijel of die van pittsburgh, maar ik neem aan dat het ook gewoon mogelijk is om hem op te nemen zonder dit soort modules. Dus weet je hoe ik dit het best kan doen, laat het mij weten en ik zal je eeuwig dankbaar zijn!!
Mvg,
Julian
Binnenkort ga ik beginnen met mijn eerste euro kastje, maar er is nog 1 ding waar ik nog wat meer duidelijkheid over wil hebben. Hoe kan je het best je eurorack opnemen?!?! Ik zat te kijken naar die audio interface van intelijel of die van pittsburgh, maar ik neem aan dat het ook gewoon mogelijk is om hem op te nemen zonder dit soort modules. Dus weet je hoe ik dit het best kan doen, laat het mij weten en ik zal je eeuwig dankbaar zijn!!
Mvg,
Julian
Heb je toevallig nog een aanrader voor een kabel die ik hiervoor kan gebruiken?
. De kans op ruis is miniem met een signal-to-noise ratio van 144db op 24bit. En zelfs op 16bit heb je noise reductie technieken waardoor je zacht kunt opnemen tegenwoordig. Zacht opnemen geeft je de mogelijkheid op meer dynamiek, headroom, plus minieme kans op clippen. Ook wil je in digitale mixes niet alles naar 0 db mixen bijv, dat is namelijk gewoon zinloos aangezien we digitaal werken. Gainstagen zodat de meters niet boven de -12db of -6db max komen is uitstekend want het geeft gewoonweg meer headroom op de master en dat is wel zo prettig mixen. In die zin verschilt het dus niet erg meer van analoog opnemen.