Doepfer A178 antenne verlengen met BNC kabel

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb een Doepfer A178 theremin module waar de antenne vastzit met een BNC aansluiting
nou is dat niet zo heel handig met die antenne op de modular zelf, want je zit met je patch kabeltjes en ander druk verkeer in de nabijheid van die antenne en dat interfereert nogal met wat die moet doen. Is het mogelijk om een BNC kabel aan te sluiten en zo die Antenne ergens anders neer te zetten op een plek waar die meer ruimte heeft? Of wordt het signaal dan verzwakt?

http://www.doepfer.de/a178.htm

Laatst gewijzigd:
Is dit het antwoord op je vraag:

Technical Note: It's not possible to connect the antenna via an additional cable to the antenna socket. Antenna and hand form a variable capacitor with a very small capacity in the pico Farad range. The electronics of the module is puzzled out just for this capacity range. If a cable is added the capacity range changes totally and the module will no longer work ! But it's possible to mount the complete module with antenna at the desired position, e.g. into a small case that holds one or two of the modules. For this a longer bus cable is required. If you are not able to manufacture such a cable yourself we may offer a suitable cable upon request. Please tell us the desired length for a quotation of such a cable.

Ah ja, hoe heb ik dat nou gemist het stond er gewoon al :stupid

Dus een zelfstandige mini-case is dan een goede oplossing

:koffie:

Hoeft natuurlijk geen 'zelfstandige' case te zijn. Dat kost weer extra met voeding, gedoe met adapters enzo...
Vandaar dat Doepfer iets schrijft over die custom bus cable denk ik.

Even creatief gedacht, volgens mij kan je ook zoiets gebruiken als een 'skiff', dus een kastje dat via een 'navelstreng' verbonden is met het mothership... :D
Ik heb bijv. nog zo'n berken houten Make Noise skiffje liggen - die gebruikt daarbij een 4 hp module in de modular om de voeding via een DIN (MIDI/Sync) kabel ernaartoe te brengen. Ziet er ook netjes uit, is ook precies diep genoeg (zo'n 43 mm).

Zoiets dus:
4565878158_cf11780395_b.jpg

makenoise-1303493119-8829.jpg

én het ziet er prachtig uit zeg... nooit eerder gezien.

Handig !

Mjah, ik weet eerlijk gezegd niet of dit echt zo onmogelijk is, als je een goeie BNC kabel hebt moet je hem toch in ieder geval wel een klein stukje kunnen verlengen. Je moet er inderdaad geen tientallen meters tussen knopen. Maar je zou eens kunnen kijken wat ie doet met een meter kabel ertussen. Je moet die antenne dan alsnog natuurlijk wel ergens op monteren, als je hem in je hand houdt, doet ie het niet meer :D

Back