Juno 106 stroomvoorziening plug C9 -> C14

MoostMartijn

Ingeburgerd
Ik heb nogal moeite met het vinden van een nieuw snoer voor mijn Juno 106 van 3 meter met een IEC C9 plug. (IEC 60320-C9 om precies te zijn)

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de IEC C9 plug te vervangen is voor een C14 plug zodat ik mijn Juno met een 'normaal' hedendaags netsnoer kan aansluiten.
Is het mogelijk en zijn er risico's verbonden aan zo'n karweitje?

Mocht iemand een linkje hebben naar een IEC C9 kabel van 3 meter dan ontvang ik die ook graag :)

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de IEC C9 plug te vervangen is voor een C14 plug zodat ik mijn Juno met een 'normaal' hedendaags netsnoer kan aansluiten.
Is het mogelijk en zijn er risico's verbonden aan zo'n karweitje?
$_86.JPG
Het is mogelijk, (zie foto)

Euro-D is net iets groter. Je zult waarschijnlijk moeten overwegen om een paar mm van het paneel of van de connector (plastic) af te veilen.
Als je het netjes wilt doen, kies dan voor een Euro-D zonder aardpen.

@cult45: deze had ik ook gespot. Alleen ben ik specifiek op zoek naar één van ten minste drie meter.

Ik ga er denk ik toch maar een euro stekker chassis in zetten zonder aarde aan te sluiten.

Ik kwam deze speciaal voor de Juno 106 tegen op eBay, maar verscheept helaas niet naar Nederland.

Schermafbeelding_2016_04_30_om_17_16_01.png

Ik ben nu nog op zoek naar deze kleine ' quick connect' onderdeeltjes zodat ik zonder solderen de draden kan bevestigen aan de euro stekker. Zodat ik later de originele eventueel weer kan terugzetten.

Ik ben op zoek naar een link of ten minste de nederlandse benaming voor deze kleine dingetjes. Ik kan ze helaas nergens vinden... Help!?

Back