DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

Dan mag mijn zelfbouw synthje natuurlijk ook niet ontbreken, de HFG BJ76!!!!!!!!!!!

Phochos:D

Origineel geplaatst door phochos
Dan mag mijn zelfbouw synthje natuurlijk ook niet ontbreken, de HFG BJ76!!!!!!!!!!!

Phochos:D

De zwarte doos dus!!!

En de Alesis Airsynth is ook wel geinig!!!

Beste Phochos, de Airsynth is totaal niet obscuur of zeldzaam. Gewoon een budget bakkie, met 1000-en tegelijk de fabriek uit gepompt. En zelfgebouwde (nooit voor de markt bestemde) synthjes vind ik ook al niet meetellen, maar wie ben ik...

Origineel geplaatst door Hanz
Beste Phochos, de Airsynth is totaal niet obscuur of zeldzaam. Gewoon een budget bakkie, met 1000-en tegelijk de fabriek uit gepompt. En zelfgebouwde (nooit voor de markt bestemde) synthjes vind ik ook al niet meetellen, maar wie ben ik...

Beste Hanz,

Ik heb deze thread doorgelopen en er staan er ook een aantal bij die nooit op de markt zijn gekomen, dus is jouw stelling een heel klein beetje scheef. Maar de Airsynth is natuurlijk wel een gek soort synthje, een soort moderne theremin en volgens mijn was de betiteling van deze thread ook de gekste synth e.d.

Phochos:( :D

Origineel geplaatst door senso
Michael Garrison was er als eerste bij. Hier is het bewijs:

Trouwens, wie kan er zien wat er mis is aan deze foto? ;)

Volgens mij is de houder van de remote synth erop "geplakt" met photoshop of zoiets. Ik vind het er heel raar uitzien, en verkeerde hoek volgens mij.

Verder heeft ie één hand op die remote, en de ander op zijn minimoog. Maar daar is volgens mij niks mis mee 8o)

Origineel geplaatst door SaintEric
snoer?

Dat maakt niet zoveel uit.... de helft van alle muzikanten treedt op (videoclip of concert) zonder snoer. Allemaal nep ;) (uhm, ik bedoel dan mensen zoals JM jarre)

Het is "not done" om met andere dingen bezig te zijn als je een minimoog staan hebt? :D

Verder ziet zijn kapsel er behoorlijk fout uit (niet dat het mijne beter is). ;)

De Monowave dan toch ook maar toevoegen, met zijn 25 eksemplare ook eerder zeldzaam te noemen ;)

monowave_transp.gif

Nou even snel gekeken, maar op het eerste oog niks bijzonders gezien.. behalve dat ik er nog steeds bij blijf dat de hals niet klopt qua hoek enzo.

Michael Garrison was er als eerste bij. Hier is het bewijs:

"?"z'n "hobby " staat open ??

De hoek van de hals is niks mis mee. Met de hals zelf wel.
Zoals je hieronder kunt vergelijken, zitten er op het (prototype) exemplaar waar
Garrison mee op de foto staat geen control-toetsen op.
Dat komt omdat het geen echte hals is, maar van karton gemaakt. :dubbel:
De echte was namelijk nog niet af toen de promo-foto's gemaakt moesten worden.
:eureka:

Attachments

• neck.jpg
    neck.jpg
    105,3 KB · Bekeken: 119
Maplin 5600S

Maplin 5600S

Maplin, nog nooit van gehoord...

maplin_5600s.gif

Info van Synrise:
-Het is een bouwpakket-synth uit 1979 van de firma Maplin uit Essex (Engeland).
-Een pinmatrix van 30x30. Met 1 pin zijn er 900 mogelijkheden, met 3 pins meer dan 100 Miljoen! 8D
-De klankopbouw is analoog, de aansturing is digitaal.
Hierdoor is de synth digitaal aanstuurbaar, oa. middels een door Per Linné (bekend van de Sequential Pro-One Sequencer Mod) geleverde sequencer.
-Ingebouwde veergalm en phaser, twee transientgeneratoren (?) en een normale envelopegenerator, twee 24dB/oct VCFs, twee externe ingangen, twee CV ingangen. Stereo uitgevoerd, met panning als modulatiebestemming.

Back