DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

JH Midi Mini. Dit is een Duitser die zelf besloot een rek-versie van de Minimoog te maken voordat Studio Electronics dat begonnen te doen.

Attachments

• jh_midi_mini_1(sml).jpg
    jh_midi_mini_1(sml).jpg
    49,1 KB · Bekeken: 120
Het betere lakwerk. De Synclavier-1. Advertentie uit Amerikaanse Keyboard.

Attachments

• synclav1(sml).jpg
    synclav1(sml).jpg
    59,3 KB · Bekeken: 120
Niet echt, maar een ontwerp op het site van Studio Electronics. Het is een ontwerp voor een Juno 106 in 19-Inch.

Attachments

• 106(sml).jpg
    106(sml).jpg
    41,1 KB · Bekeken: 119
Casio Cosmo System. Soort Budget Synclavier 9800 systeem.

Attachments

• casio cosmo system(sml).jpg
    casio cosmo system(sml).jpg
    32,7 KB · Bekeken: 122
Verre voorloper van de Clavia Micro Modular. Eind jaren 70.

Attachments

• gnome.jpg
    gnome.jpg
    38 KB · Bekeken: 123
Een geamputeerde Syrinx.

Attachments

• synton_syrinx_expander.gif
    synton_syrinx_expander.gif
    41,1 KB · Bekeken: 123
Deze Korg MS20 Education heb ik al eens eerder gezien, maar dit is een hele goeie foto.

Attachments

• monsterms20(sml).jpg
    monsterms20(sml).jpg
    117,4 KB · Bekeken: 120
De laatste voor nu. Een Akai sequencer. Is nooit uitgekomen, net als veel andere apparaten die Akai aangekondigt heeft eind jaren 80, zoals een combinatie van een Master Keyboard en de ASQ10. Zal daar later een foto van plaatsen.
Ik heb een heleboel te gekke en geheel onbekende foto's gezien en hoop dat andere ook wat aan deze foto's zullen hebben. Mijn favoriet was die DX1 met die Jellinghouse DX Programmer. Moet nog even een aantal hele aparte dingen inscannen, waaronder een Polyfone synth van Kobol en het prototype van de Fairlight.

Attachments

• akai sequencer.jpg
    akai sequencer.jpg
    26,9 KB · Bekeken: 120
Goed bezig daar aan de andere kant van de wereld! :okdan:

Die Paia Proteus heeft hier op 't forum wel eens te koop gestaan (van No_Key).
En die geamputeerde Syrinx stond onlangs zelfs op de synthesizermeeting, als ik 't me goed herinner!

Over die DX-7II Centennial hadden we laatst een aparte thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=22000
En over die Studio Eletronics 106 ook: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26123

Over die Mellotron ES-2000 XT, da's wel een hele goeie neppert (spreek uit: prototype).
Een IBM PC met twee Akai S900's eraan (onzichtbaar) en dan daarmee Mellotron samples afspelen... :bekdicht:

ES-2000 XT / cms kmi [18000] (1986)
Wurde bislang nur als elektronikloses Gehäuse vorgestellt und dürfte somit wahrscheinlich nicht als funktionsfähiges Modell existieren. Das System besteht aus einem EGA-Farbmonitor, der Software MESA, 640 kByte RAM-Speicher und einer 20-MByte-Festplatte (1986 noch sehr teuer!). In erster Linie war das ES-2000 XT für Samplingaufgaben gedacht, wobei der RAM-Speicher jedoch recht klein erscheint. Wie man anhand der Eckdaten erkennen kann, handelt es sich um einen XT-Rechner mit INTEL 8086er CPU, welcher erst mit der Software zu dem wird, was er darstellen soll: ein Samplingsystem.
Um für dieses bis dato lediglich Projekt (!) Geldgeber zu gewinnen, präsentierte man die Idee des ES-2000 XT, in dem man einen IBM-PC samt Monitor mit zwei AKAI S 900 zusammenschloss und auf letzteren MELLOTRON-Samples abspielen liess. Alles wurde dabei in ein weisses Gehäuse eingebaut (meines Wissens konnte man so die beiden AKAI-Sampler auch nicht sehen). Die eingangs erwähnte MESA-Software hat noch nichts mit der späteren MESA-Editorsoftware von AKAI zu tun!

Over die Casio Cosmo synth (leuke bak): opvallend dat de CZ-101 officieel óók Casio Cosmo heet!
De 'grote' Cosmo is naar ik het lees speciaal gebouwd voor Tomita.

CZ101.gif

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of hj er al bij staat maar ik kon sowieso nergens op het net een plaatje vinden.

Er zijn er rond de 100 van gemaakt

De Farfisa Polychrome:

Attachments

• polychrome.jpg
    polychrome.jpg
    43,1 KB · Bekeken: 113
Origineel geplaatst door synthiaks
Ik weet niet of hj er al bij staat maar ik kon sowieso nergens op het net een plaatje vinden.

Er zijn er rond de 100 van gemaakt

De Farfisa Polychrome:
Super Dope Synthiaks... Ik heb een Polychrome en kon er idd nergens op het net
een plaatje van vinden.... Respect :okdan:

Wat is er opeens een drukte rondom die Farfisa Polychrome op dit forum! :confused:
Vertel eens, waarom is-ie zo bijzonder?

Ja isse mooiiii!
Ik heb die hele Bluesynths site hier lokaal gemirrord staan, voor als-ie ooit verdwijnt... :)

Origineel geplaatst door Hanz
Goed bezig daar aan de andere kant van de wereld! :okdan:

Die Paia Proteus heeft hier op 't forum wel eens te koop gestaan (van No_Key).
En die geamputeerde Syrinx stond onlangs zelfs op de synthesizermeeting, als ik 't me goed herinner!

Over die DX-7II Centennial hadden we laatst een aparte thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=22000
En over die Studio Eletronics 106 ook: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26123

Over die Mellotron ES-2000 XT, da's wel een hele goeie neppert (spreek uit: prototype).
Een IBM PC met twee Akai S900's eraan (onzichtbaar) en dan daarmee Mellotron samples afspelen... :bekdicht:

Over die Casio Cosmo synth (leuke bak): opvallend dat de CZ-101 officieel óók Casio Cosmo heet!
De 'grote' Cosmo is naar ik het lees speciaal gebouwd voor Tomita.

CZ101.gif

Bedankt voor de reactie en de informatie. Ach ja, ik bezoek dit Forum nog niet zo lang en weet dus niet wat andere al geplaatst hadden. Van die Mellotron is zeker nep zeg. Ga toch nog even proberen een paar andere leuke foto's te vinden. Zag ook nog dat website van die Italiaanse verzamelaars. Deed me denken aan de verzameling van die gozer van Ace Of Bass. Heb ik ook foto's van.

powertran trancedent 2000

powertran trancedent 2000

Ontworpen door iemand van EMS ,Zoiets als een uitgebreide Arp axxe

Attachments

• transcendent.jpg
    transcendent.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 113
Re: powertran trancedent 2000

Re: powertran trancedent 2000

Origineel geplaatst door kymo
Ontworpen door iemand van EMS ,Zoiets als een uitgebreide Arp axxe

Kijk eens bovenaan pagina 12? :)

Aansluitend in de rij grappige keyboards is dit nieuwe product van Yamaha. Heeft iemand in NL hierover iets gelezen? Dit artikel komt uit een Australische krant.

Attachments

• portable piano(sml).jpg
    portable piano(sml).jpg
    120,4 KB · Bekeken: 111
Laatst gewijzigd:
Back