ps. Zet je effecten ff op "dry" en draai je reverb en delay ff weg ...... en zet al je effecten op "neutraal", dan gaat er echt niets "neuken" Klinkt overigens ook alsof je 2 kicks op 1/4 hebt staan, waardoor je dat geluid krijgt.
Wat je ook kan proberen en wat vaak zal helpen is om je volumes per kanaal gewoon zachter te zetten, zodat je kick wat meer naar voren komt.
Die kick waar ik denk dat jij het over hebt slibt naar mijn idee een groot gedeelte van het spectrum dicht.
Dit is overigens met de meeste meersporige apparaten zo, ergens wel logisch natuurlijk, je kunt maar niet sounds blijven stapelen.
Dan komen uiteindelijk de mastering technieken om de hoek kijken, dat begint vaak al met de volume wat te finetunen.
Probeer het eens.
Gebruik eerst alleen de Bass en voeg daarna pas andere geluiden toe. Eerst bijvoorbeeld wat hoog in frequentie (hihat), zit de Bass nooit in de weg. Daarna, wat mid etc. etc.
Of koop toch oude analoge meuk zoals TR909, die neukt de RS7000 er helemaal uit wat beuken betreft (sorry).
Thanx gasten. Zal het allemaal eens proberen. Idd met teveel geluiden gaat ie raar doen. Enne....Tr909 vette poep maar, dan zijn we al weer wat verder denk ik!
@Techopaniek: Misschien zou je de drumkit eens van MONO af moeten halen (menuutje 'voice edit')....of mischien de envelope?
'k heb ook nog een vraagje, wie weet er hier hoe je de RS7000 van omni-mode af kan halen?
Ik heb in bijv. Cubase 5 tracks klaar staan die naar 5 verschillende tracks van de RS7000 gestuurd moeten worden.
dus ik dacht kanaal 1 van cubase naar kanaal 1 van de Rs enz.
Dus niet, midikanaal 1 t/m 16 gaan allemaal naar de track die je op de rs7000 geselecteerd heb staan.
Voor de duidelijkheid, ik zit hierbij in 'pattern mode'.
Wat doe ik niet goed?
(manual heb ik al tig keer doorgelezen wat geen pretje is eerlijk gezegd)
alvast bedankt!
enne, als het moet kan je op de RS7000 een kick bouwen die de 909 helemaal eruit beukt
Dan moet je in het utility menu de echo back van monitorrec afhalen
Origineel geplaatst door Sander02 @Techopaniek: Misschien zou je de drumkit eens van MONO af moeten halen (menuutje 'voice edit')....of mischien de envelope?
'k heb ook nog een vraagje, wie weet er hier hoe je de RS7000 van omni-mode af kan halen?
Ik heb in bijv. Cubase 5 tracks klaar staan die naar 5 verschillende tracks van de RS7000 gestuurd moeten worden.
dus ik dacht kanaal 1 van cubase naar kanaal 1 van de Rs enz.
Dus niet, midikanaal 1 t/m 16 gaan allemaal naar de track die je op de rs7000 geselecteerd heb staan.
Voor de duidelijkheid, ik zit hierbij in 'pattern mode'.
Wat doe ik niet goed?
(manual heb ik al tig keer doorgelezen wat geen pretje is eerlijk gezegd)
alvast bedankt!
enne, als het moet kan je op de RS7000 een kick bouwen die de 909 helemaal eruit beukt
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.