Phonic Buizencompressor

Origineel geplaatst door cangoeroes
phonic is volgens mij de proffesionele lijn van YOKO, of een afscheiding van SUPERTECH

het haalt het volgens mij niet bij Behinger's deutsche Grundlichkeit!

Ja zo'n vermoeden had ik ook. :)

Maargoed je kan het weer plaatsen onder de eeuwige discussie: welke auto is beter. :maffia:

Volgens mij is het het beste dat iedereen die maar wat loopt te gissen over gaat naar lees-mode en mensen die er een hebben of ervaring hebben met deze compressor van lees-mode over gaan naar schrijf-mode.

Dat gegis hebben we niks aan, en vaak genoeg worden de verkeerde conclusies getrokken.

Laten we nu geen troll van deze thread maken please, en wachten op een review van iemand.

Wel een vergelijking met andere multibandcompressors kan ik niet doen aangezien ik er geen heb, maar wat me meteen opviel bij de phonic is het warme geluid. Je kan hem echt goed laten werken, sommige compressors hoor je amper of ze geven je een plat geluid.
Het enige nadeel is dat je geen release-tijd kan instellen, enkel slow of fast. Maar veel hinder heb ik er nog niet van ondervonden.
Als je de kans hebt zou ik hem zeker eens uittesten, ik was toch onder de indruk.

Ik vind hem zéker beter dan alle hetgene wat ik van behringer heb gestest (aangezien er een vergelijking met behringer was)

Origineel geplaatst door Jos Pos
Ik vind hem zéker beter dan alle hetgene wat ik van behringer heb gestest (aangezien er een vergelijking met behringer was)

Zou je een voorbeeldje kunnen plaatsen, compressor uit/compressor aan, met lekker veel buizen fx??
(Over een simpel strak ritmetje heen ofzo..)
Op de phonic web-site is zo weinig te vinden, en met google kom ik ook niet echt ver. Dit forum lijkt toch de beste plaats om hier achter komen :).. Please??:halleluja

Die TL audio FAT komt ook in die prijsklasse. Is misschien ook interessant.

Compressors kun je niet genoeg hebben. Of lekker ranzig of subtiel. Maakt niet uit.

En ruis heb je gates voor.

En zat net ff naar die Ted Pro P8 Edward de compressor te kijken. Maar die's net ff een tikkie duurder. MAAR WEL GAAF!
Dus......

Origineel geplaatst door fuse
Compressors kun je niet genoeg hebben. Of lekker ranzig of subtiel. Maakt niet uit.

En zat net ff naar die Ted Pro P8 Edward de compressor te kijken. Maar die's net ff een tikkie duurder. MAAR WEL GAAF!
Dus......

Die TL Audio FAT ziet er interessant uit! Maar eerlijk gezegd ben ik een n00b als het om compressie gaat, ik heb nu een klein DBX table-top compressortje (50 euro :) )die in mijn oren heel weinig met het geluid doet. Ik vond het tijd worden om een "betere" compressor te kopen (ik vind het beter als hij het geluid vetter maakt) En ik denk dat een buizencompressor mij dit kan geven...

Heeft iemand bovengenoemde TL Audio FAT compressor in zijn bezit, en zo ja klinkt hij goed?
Hij ziet er in ieder geval heftig uit, maar het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid!
Of heeft iemand, om even terug te komen op het topic, ervaringen met de Phonic? (Jos Pos...?)

Origineel geplaatst door fuse

Dus......

Oeps, TL audio naast phonic zetten ......, wie durft het ??

Eerlijk is het niet, het verschil tussen phonico en TL-audio is als nacht en dag, maw: met
je ogen open of dicht hoor je meteen of je de TL aan hebt staan of phonico.

Mag geen reclame maken, maar TL-audio maakt in z'n prijsklasse hele mooi klinkende spulletjes :P :P :P .
We hebben net op FOH de TL-audio 5013 par. EQ in gebruik genomen, en ik heb nooit geweten dat een EQ'tje zoveel verschil op je totaalsound kan maken.

greetings,
Peet

Origineel geplaatst door cangoeroes
het haalt het volgens mij niet bij Behinger's deutsche Grundlichkeit! [/B]

Oeps??...... deutsche Grundlichkeit ???....:confused: :confused: . grapke zekers manneke ??

Behringer wordt in elkaar gestampt in het verre oosten met onderdelen die
ze bij grote massa inkopen, maar net welk 50.000 stuks onderdeel op dat moment het goedkoopste is wordt erin gedrukt door de robot's. (of kindertjes... :r )

Mercedes, BMW & VW is deutsche Grundlichkeit......., er komt helaas weinig electronica meer uit
duitsland zelf, inne Belgieke maken ze nog wel de betere producten zelf (Q4/Zeck EQ & amps b.v.)

greetings,
Peet

giro 4045

help de arme kindertjes die de behringer spulletjes in elkaar zetten in vreemde verre warme landen...

Laatst gewijzigd:
Desalniettemin maken die kinderen best mooie spullen, die bijne elke thuismuzikant wel eens gebruikt (heeft) en ze doen het nog ook! Het gekke is dat als een Moog door de gebruikte componenten niet superstrak klinkt, dit een warme klank heet. Bij Behringer heet dat dan kutgeluid, maar je het zijn ook Duitsers en dat verklaart wellicht iets.

Anyway, die buizencompressor van Behringer doet het ook. Ik vind hem fijn klinken op drumloops en vocalen (Klinkt bij opname van vocalen fijner dan een composer pro in ieder geval, met wat subtiele distortion). Als ik nu nog een fijne zanger(es) ergens op de kop kon tikken. Om de verschillende langklinkende synthtonen e.d. in bedwang te houden vind ik 'm minder geschikt. Daar kun je net zo goed een gewone composer voor gebruiken (of een Urei als je dat nodig vindt).
Mijn TubeComposer heeft alleen wel een probleem met de stereolink. De output is op links toch wat hoger dan rechts. Als stereocompressor raad ik 'm dus niet aan, maar misschien ligt het aan een mankement specifiek in mijn exemplaar. De limiter die erop zit vind ik een beetje banaal klinken. De gate is in orde, met genoeg controls.

Nou ik ben tevreden in ieder geval, maar ik leg de lat ook niet zo heel hoog...

Niet om de knuppel in het hok te gooien, maar ik neem aan dat jullie wel beseffen dat je in deze prijsklasse het woord 'buis' met een knipoog moet nemen. Toevallig stond ik tijdens de introductie van de behringerbuizen serie een aantal jaar geleden op de beurs naast een mij zeer bekende technicus die in gesprek was met een ontwerper van behringer...

om een kort verhaal samen te vatten.....zet een waanzinnige spoiler op een mini, met de advertentie..gaat 2x zo hard want heeft spoiler en voila....kassa!

De voeding van een echte buizenmicrofoon is normaal al duurder dan zo'n hele phonic of behringer.

Let op: ik zeg niet dat ze slecht klinken of rotzooi zijn, alleen dat als je op zoek bent naar een buizensound, je niet voor een euro op de eerste rang kan zitten...het ding kan goed klinken en goed werken, maar dat hele buizenverhaal is puur gimmick.

Origineel geplaatst door Downside Studio
Niet om de knuppel in het hok te gooien, maar ik neem aan dat jullie wel beseffen dat je in deze prijsklasse het woord 'buis' met een knipoog moet nemen. Toevallig stond ik tijdens de introductie van de behringerbuizen serie een aantal jaar geleden op de beurs naast een mij zeer bekende technicus die in gesprek was met een ontwerper van behringer...

om een kort verhaal samen te vatten.....zet een waanzinnige spoiler op een mini, met de advertentie..gaat 2x zo hard want heeft spoiler en voila....kassa!

De voeding van een echte buizenmicrofoon is normaal al duurder dan zo'n hele phonic of behringer.

Let op: ik zeg niet dat ze slecht klinken of rotzooi zijn, alleen dat als je op zoek bent naar een buizensound, je niet voor een euro op de eerste rang kan zitten...het ding kan goed klinken en goed werken, maar dat hele buizenverhaal is puur gimmick.

Dat is wat ik ook denk.
Als ik naar mijn buizen eq's en compressors kijk zou ik best willen dat ze de prijsklasse hebben van een behringer enzo.

Maar mn teletronix, wat een mono buizencompressor is , kost nog steeds zo'n E. 3500,- en dat komt waarschijnlijk omdat die toch wel heel erg goed klinkt.

Gisteren nog de bootsy collins van nederland opgenomen, mischien ken je hem wel, Dodge, toch weer door die teletronix
Die bas staat als een huis.

Origineel geplaatst door Downside Studio
maar dat hele buizenverhaal is puur gimmick.

Om ze te laten "glimwormen" zetten ze bij behringer een geel ledje achter elke buis.... lijkt
het tenminste nog wat van een afstandje.
Behringer "klinkt" :halleluja totdat je es wat anders hebt gehoord, maar dat komt een ieder
hier heel bekend voor toch ?

greetings,
Peet

Auto's, huizen, rioleringen.
Verwarrend allemaal.

Maar hoe kom van van cheapass phonics naar teletronix?
Denk dat menig budget van studio eigenaar onder het laatstgenoemde item blijft.

Maar als ik het mag samenvatten dan maakt die buis geen ene malle moer uit en kun je net zo goed een (goedkopere) FET compressor gebruiken.

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Die TL Audio FAT ziet er interessant uit! Maar eerlijk gezegd ben ik een n00b als het om compressie gaat, ik heb nu een klein DBX table-top compressortje (50 euro :) )die in mijn oren heel weinig met het geluid doet. Ik vond het tijd worden om een "betere" compressor te kopen (ik vind het beter als hij het geluid vetter maakt) En ik denk dat een buizencompressor mij dit kan geven...

Die dbx table top heb ik ook :P
Maar dat ding is ook leuk! Dat plastic ding ziet er NIET uit... maar onderschat 'em niet. Zijn Compressie is aardig bruut, en genoeg transparant. Dat ding is bijv. al tig keer beter als een behringer composer. (maar inderdaad: de composer HOOR je veel sneller, omdat de composer het geluid veel sneller, op veel minder extreme instellingen vernaggelt.)
Compressie is een moeilijk iets, omdat je eerst moet weten wáár je naar moet luisteren, voordat je het kan horen.
Zeker als je er nog niet bekend mee bent (ervaring doet wonderen ;) ), dan zal compressie meer slecht als goed doen. Wanneer je hier meer ervaring mee hebt, kan je ook beter de verschillen horen tussen de modellen die aangeboden wordt.
Tot die tijd is het denk ik daarom minder belangrijk om te investeren in dure compressors. En als het je puur om de tube sound gaat, zul je misschien ook een tube-preamp of tube-eq kunnen kiezen.

Just my euro-cents :)

Begrijp ik het nu goed dat de buizen dr voor de sier op zitten dan?
Een ledje achter de buis is wel lame idd.
En de 'buizen sound' is dat niet na te maken met een 30 bands/parametrische eq voor een cheapass compressor geschakeld? Want ik neem aan dat de warmte van een buizenapparaat niets anders is dan kleuring van het geluid?

-C-

Nou, laat ik het voorzichtig als volgt stellen:

als je geen betalende klanten hebt, maar vrienden met enigzins verstand ervan..probeer die te imponeren met de gloeiende buizen

als je betalende klanten hebt, en die probeert te imponeren met het feit dat je buizenapparatuur hebt, dan ben je een enorme....(zelf in te vullen)

Origineel geplaatst door maxdox
Die dbx table top heb ik ook :P
Maar dat ding is ook leuk! Dat plastic ding ziet er NIET uit... maar onderschat 'em niet. Zijn Compressie is aardig bruut, en genoeg transparant. Dat ding is bijv. al tig keer beter als een behringer composer. (maar inderdaad: de composer HOOR je veel sneller,.............

Aha, bedankt voor je info!

Vraagje, is bij jouw ook de output van links iets zachter (in ieder geval hoorbaar zachter) dan de output van rechts? Is dit normaal?? Ik weet zeker dat het input signaal links en rechts in ieder geval gelijk is...
:confused:

Back