opgefokt

Re: Toch luisteren

Re: Toch luisteren

Origineel geplaatst door kratarknathrak

- Er valt een boel hoog weg als die zware bas erinkomt. Dat moet even ge EQed, en gecompressed worden.
- Arrangement kan wat minimaler
- Meer distortion! de track is nog redelijk braafjes.

Het doet mij sterk denken aan Mono no Aware, met wat Somatic Responses invloeden. Ik hoor ook wel wat powernoise invloeden. Blijkbaar wordt er ook geluisterd naar Thorofon en Genocide organ daar. :)

van dat hoog dat wegvalt: da's ergens in de eerste helft als de basdrum zonder distortion inkomt. dat is toch wat je bedoelt, juist? daar moet inderdaad anders gecompresseerd worden. maar aangezien alles live tijdens het tweaken is ingespeeld op 1 stereo track, was dat nadien helaas moeilijk nog aan te passen. volgende keer als ik het nummer speel zal ik nog eens opnemen :)

het meeste 'arrangement' komt door de verschillende routings van de distortion op het mengpaneel. heb eigenlijk vooral daarmee gespeeld. het hele nummer bestaat uit vier 16 step tracks waarvan 3 voor de 'drums' en 1tje voor de synth van de dx200. (een synthbaslijn is er niet.) vind ik toch al redelijk minimaal?

meer distortion komt nog wel. ik vond het voor deze track zo nét goed :)

(thorofon is heerlijk. GO ook. somatix heb ik het soms wat moeilijk mee en van mono no aware ken ik maar een nummer of drie, waarvan ik er 1 goed vind.)

VET!

Dit is gaaf! Die bass gaat echt heerlijk diep, en klinkt lekker vol. Edits en breaks zijn ook gaaf gedaan, blijft ie toch nog intressant door.

Onder welke stijl valt dit nou eignelijk? Tekkno? Industrial Hardcore? TeringHerrie?

Dan weet ik waar ik de volgende keer moet zoeken bij de platen boer :D

Een fijne track met een hoog "wrrrooooaaaaaah" effect ;).

mijn oprechte complimenten!
door dit soort uitspattingen krijg ik altijd zin om muziek te gaan maken!
:okdan:

Origineel geplaatst door forcesupreme
VET!

Dit is gaaf! Die bass gaat echt heerlijk diep, en klinkt lekker vol. Edits en breaks zijn ook gaaf gedaan, blijft ie toch nog intressant door.

Onder welke stijl valt dit nou eignelijk? Tekkno? Industrial Hardcore? TeringHerrie?

Dan weet ik waar ik de volgende keer moet zoeken bij de platen boer :D

Een fijne track met een hoog "wrrrooooaaaaaah" effect ;).

cool. bedankt!
wel euhm... stijl zou ik niet weten. ben niet zoveel met met stijlen bezig...
lusiter naar alles van klassiek over metal tot electronica allerhande tot noise...
in de platenbakken zou je dit onder 'industrial' vinden denk ik.

Origineel geplaatst door chielos
door dit soort uitspattingen krijg ik altijd zin om muziek te gaan maken!
:okdan:

da's een compliment!
hopelijk horen we snel een nieuwe track van jou dan. veel pret :biertje:

dis weer de 3e vette teknoherrietrak in evenzoveel dagen die ik hier hoor. komt ook op mijn verzamelceedeetje 8)

Tsja en kritiek.... dit is een live plaat. het mooie ervan is nou juist dattie niet "bedacht" klinkt. Anders zou je m in de computer moeten zetten en gaan knippen en plakken, maar dan verliest t veel van zn charme.

Fuk uitgekiende breaks en climaxen. Meer chaos op de dansvloer.:duivels:

Origineel geplaatst door fenderbender
dis weer de 3e vette teknoherrietrak in evenzoveel dagen die ik hier hoor. komt ook op mijn verzamelceedeetje 8)

Tsja en kritiek.... dit is een live plaat. het mooie ervan is nou juist dattie niet "bedacht" klinkt. Anders zou je m in de computer moeten zetten en gaan knippen en plakken, maar dan verliest t veel van zn charme.

Fuk uitgekiende breaks en climaxen. Meer chaos op de dansvloer.:duivels:

kewl. tsjek dan ook ff hier, als je deze leuk vindt :biertje:

:erm: sorri maar 'k vind 't nie echt bijzonder.. Distortion over de hele zooi en that's it.. sja

Jeetje, superwreet nummer zeg....
een wakkerschudder.....

Origineel geplaatst door Exzit
In wat voor toonsoort staat het en welke akkoorden zijn gebruikt?

hahahah :D goeie vraag!
er zit zoveel modulatie op alles dat er van de oorspronkelijke toonsoort niks herkenbaars overblijft.
dat doe ik het liefst: met modulatie, feedback, eq en distortion spelen en daarbij de knoppen zo gebruiken dat ze de harmonischen zo veranderen dat er een andere melodie onstaat dan degene die er eigenlijk de grondslag van is. en ja, er zat ooit wel degelijk een hint van melodie in. deep down below... die is wel vrijwel verdwenen nu, kan je wel stellen :D
voor een beetje meer melodie moet je andere nummers checken, bv dit of dit of dit nummer.

Nou bedankt hoor

nu stampt mijn vrouw door de woonkamer en wil ze vanavond naar een of ander zombiefeest in een kraakpand...
:D

allemaal door jouw liedje :biertje:

Back