YloopZ - One Day

Krek

Jungle of Wires
Hallo daar ben ik weer! Ik heb weer een nieuwe Analog Four only track (met wat vocals). Hoop dat jullie het wat vinden! Dank voor het luisteren alvast!

https://soundcloud.com/yloopz/one-day

Voor nu even de laatste met alleen analog four. Was wel leuk om te doen zo'n projectje...

Wat je met je stem doet vind ik erg mooi, vaag moet ik aan een nummer van Soft Machine denken met die geweldige zanger/drummer Robert Wyatt, maar de basis is wat eentonig. Als je nu eens die drum weglaat en nog wat meer ijle klanken gebruikt?

Dank Bijlevel voor het luisteren en je feedback!
Zonder drums, hmmm is wel een heel andere insteek, wat de track en de sfeer heel anders maakt. Zou zeker niet verkeerd zijn, is wel een heel leuke uitdaging voor een volgend project...

Doet me wat aan een mengeling van The knife/Cure/Depeche mode denken . Ik vind het op een of andere manier wel rustgevend en organisch klinken :okdan: . Nu Robert Smith nog strikken :verkoght:

Doet me wat aan een mengeling van The knife/Cure/Depeche mode denken . Ik vind het op een of andere manier wel rustgevend en organisch klinken :okdan: . Nu Robert Smith nog strikken :verkoght:

Wow das best een compliment, thnx.. Ik vind dat muzikale tijdperk wel echt geweldig. Heb lang in een cure/eighties cover band gezeten, is er toch wat blijven hangen haha. In november ga ik naar The Cure, ik zal Robert eens aan zijn jasje trekken :P

Klinkt lekker. Ook ik kreeg een deja vu met Softmachine (waar ik fan van was) maar dan in de moderne uitvoering

Klinkt veelbelovend Krek, maar de snare is voor mn gevoel wat te hard, en soms is de match tussen de pads en de melodie niet helemaal ok. Maar het is slechts mijn mening. Keep it up!

Mooie track. Lekker duistere vibe. Ik heb bij die pieletjes die er op 1.40 inkomen het idee dat dat zelf ingespeeld is maar niet lekker en daarna wordt het overgenomen door een sequencer. Dan loopt het wel lekker. Zo voelt het een beetje, voor mij dan toch. Losstaand van het begingepiel gewoon een dikke track.

Hey Krek, ik heb mezelf verplicht een aantal maal naar dit nummer te luisteren. Ik vroeg me namelijk af waarom ik zo'n commentaar gaf.. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ie helemaal niet slecht is, eerder chill. Dus ik herzie mijn mening. Ik was wellicht slecht gehumeurd ofzo. :stupid

Je plaat mocht zelfs een minuutje of twee langer duren ;)

Klinkt lekker. Ook ik kreeg een deja vu met Softmachine (waar ik fan van was) maar dan in de moderne uitvoering

Thanks Digital voor het luisteren en het compliment!

Klinkt veelbelovend Krek, maar de snare is voor mn gevoel wat te hard, en soms is de match tussen de pads en de melodie niet helemaal ok. Maar het is slechts mijn mening. Keep it up!

Hmm zal er nog eens aandachtig naar luisteren, meestal hoor ik dat soort dingen wel, misschien dat het in de mix wringt dat zou kunnen. Ik mix op een koptelefoon en gooi hem daarna nog even over mijn hifiset, maar ik duik er nog even in voor een leermomentje... Dank voor de feedback en het luisteren ofcourse, thanks!

zeer fijne track, met goed gevoel beluisterd. 'eentonigheid' (wat bij mij ook vaak wordt opgemerkt... dat terzijde), merk ik niet op (wellicht om dat mij dat wel wat doet...).

Tof vink, thanks! Ik heb een hekel aan TE repetatief, had ook niet het idee dat deze dat teveel had, bedankt voor het luisteren

Mooie track. Lekker duistere vibe. Ik heb bij die pieletjes die er op 1.40 inkomen het idee dat dat zelf ingespeeld is maar niet lekker en daarna wordt het overgenomen door een sequencer. Dan loopt het wel lekker. Zo voelt het een beetje, voor mij dan toch. Losstaand van het begingepiel gewoon een dikke track.

De 'pieletjes' zijn inderdaad zelf ingespeeld, misschien omdat daarna de drums er weer bij komen dat het daarna wat lekkerder lijkt te lopen, maar verder geen overname of quantisizing o.i.d. Bedankt voor je feedback en compliment. Tof om te horen.

Toffe sfeer. Ik vind de track niet eentonig. Ik sluit me wel bij Arv's commentaar aan over de melodie en de pads. Dat wringt een beetje teveel naar mijn smaak.

Dank Stupide voor het luisteren en compliment en ga eens luisteren nar die pads enzo...

sorry, maar ik vond hem veel te kaal en te repetitief. De geluiden vond ik ook niet mooi. Volgende keer beter. :(

Hey Krek, ik heb mezelf verplicht een aantal maal naar dit nummer te luisteren. Ik vroeg me namelijk af waarom ik zo'n commentaar gaf.. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ie helemaal niet slecht is, eerder chill. Dus ik herzie mijn mening. Ik was wellicht slecht gehumeurd ofzo. :stupid

Je plaat mocht zelfs een minuutje of twee langer duren ;)

Dank Gloomer voor het luisteren, tof! En inderdaad dit soort muziek kan je mood versterken denk ik :D Ben blij dat je het toch wel wat vind!

Dank iedereen voor het luisteren en de feedback en complimenten, wordt er bijna verlegen van...

De sfeer vind ik geweldig. De atonale elementen trek ik slecht. Ik vraag me af waarom je dat op die manier hebt gedaan. Het leidt voor mij echt teveel af van de sfeer.

Back