Attack voltage controlled

Ik snap niet hoe je attack voltage controlled zou maken, release en decay is makkie, gewoon een transistortje ertussen,

nou, dit werkt zelfs anders.....

als je nou eens de breibeschrijving die bij dit soort projecten staat zou gaan lezen....

:koffie:

Ik snap niet hoe je attack voltage controlled zou maken, release en decay is makkie, gewoon een transistortje ertussen, met de attack werkt het meer als velocity/diepte.

Ik heb wel een schematje gevonden : http://www.schmitzbits.de/vcadsr.html

alleen snap ik er niets van, iemand die de attack eens voltage controlled heeft gemaakt en mij kan uitleggen hoe dat werkt ?
Je vraagt hoe, en geeft dan een schema op waarin het getoond wordt ???
Als je bedoelt hoe het te gebruiken, denk dan eerder aan de attack timing die geregeld wordt. Bij zachte aanslag, langzaam op volume komen bij harde aanslag snel op volume (of omgekeerd, afhankelijk van hoe je het opzet).

Zelf maken nee, maar ik heb wel een VCADSR in mijn eurorack hangen en snap wel hoe dat werkt.

Als ik naar het schema kijk is volgens mij de release het meest complex en die VC attack is het zelfde als de Decay en Sustain (imho)

Dus wat snap je nu precies niet? Heb je al een VCADSR of wil je er 1 zelf gaan bouwen? Je openingspost is niet echt super duidelijk als ik eerlijk ben

Ok, ik snap zelf niet hoe dat gaat met de attack voltage controlled te maken,
zoals ik zeg : met de release en decay is het makkelijk, gewoon een transistortje ertussen.
Met attack werkt een transistor ertussen meer als volume, niet als instelbaar weerstand.

Met een potentiometer werkt ie verder ok!, alleen werkt dat niet voor een polysynth.
Hoe die 555 adsr werkt is wel duidelijk, en ik snap er niets van zelfs in nederlands waarschijnlijks, zodoende vraag ik dat.

Back