Electro swing funk acid

nixcc

Stamgast
https://soundcloud.com/nixcc/fonkyswing
met een paar foutjes door kofiie in de synth

Hoe zit het met de sound? heb hier niets om deftig mee te luisteren.
Is opgenomen met interne geluidskaart en klinkt niet zo goed als uit de hardware.

Last edited by a moderator:
Grappig: ik vind op het moment (jazz/electro-)swing erg leuk om te luisteren.
Maar dat hoor ik hier niet zo in eigenlijk. Het heeft meer een beetje een psychedelische sound.
Electro swing is meestal wat meer 'tiny-room' en directer, en vooral: swingender :P
Weet niet welke kant je ermee op wil, maar als het moet swingen, is er nog een hoop werk aan de winkel.
Bijvoorbeeld meer instrumenten. Meer afwisselingen. Vlottere vibe.
Hoor ook hier en daar de bass erg rommelen... bijvoorbeeld 3:13, maar daarvoor ook al. Dat moet je effe side-chaincompressen.
Sowieso, het klinkt wat verstopt in het laag...
Ik mis ook nogal directheid. Het is en blijft allemaal nogal vaag :P

Nogmaals, weet niet precies welke kant je ermee op wilt. Maar wil je electro swing maken, dan heb je heldere geluiden nodig en moet de boel ook wel echt swíngen.

Cd ter vergelijking van de sound:

Last edited by a moderator:
Haha vind em wel erg vet eigenlijk, helemaal mijn ding. Klink wel wat dof op men monitors, maar goed gedaan!!!

bedankt voor de reacties!!

Het plaatje is nog niet helemaal afgewerkt en aan het geluid moet er zeker nog gesleuteld worden .... Maar ik heb hier echt niets waar ik deftig kan op werken om te monitoren enzo...
En dat einde... ja , zoals ik zei... de track moet nog verder opgebouwd worden.
Er is geen compressie gebruikt enzo...

eindelijk een link die correct is.
Ik heb geluisterd, ik vond de achtergrond wel kunnen, maar die vocals die ertussen zitten vind ik eigenlijk helemaal niet mooi. Ze passen er niet bij. Het ritme vond ik dan wel weer heel goed, maar hij is wel erg repetitief na een tijdje. Toch wel goed gedaan !! ;)

UPDATE: https://soundcloud.com/blip-8/groove-electroswing

Kan niet aan de beats werken voorlopig door defect aan mijn geluidmaaktoestel !!

Dus die eentonigheid zal ook wel weer wegvallen als ik in volledige setup ben.

Veel noise , maar da ligt aan de adaptor van mijn xxxxxx ... die moet vervangen worden...

Back