Midi en video

heb die quicktime AVI optie afgezet en terug aan WM player gegeven waar het thuishoort en nu kon ik m wel zien.

Ja das knap gedaan ze!:okdan:

na ff de demo van Max/MPS en Jitter te hebben gedowned en er wat mee te hebben gespeeld op een mac ga ik je iets vertellen Dob:

wat jij wil is Jitter in Max/MPS..ofwel: koop speciaal een mac, of wacht tot jitter is geport naar Windows en speel ondertussen met Max/MPS om te leren..maar dit is gewoon *precies* iets waar je naar op zoek bent.... jou postings terughalend....

Olaf

3D studio max (een 3D animeerpakket) kan ook midi accepteren.
Je kunt controllers en note ook koppelen binnen dat pakket, hoe en wat en waarom weet ik verder niet..

Verder zou ik resolume checken op www.resolume.com

-C-

Origineel geplaatst door olafmol
na ff de demo van Max/MPS en Jitter te hebben gedowned en er wat mee te hebben gespeeld op een mac ga ik je iets vertellen Dob:

wat jij wil is Jitter in Max/MPS..ofwel: koop speciaal een mac, of wacht tot jitter is geport naar Windows en speel ondertussen met Max/MPS om te leren..maar dit is gewoon *precies* iets waar je naar op zoek bent.... jou postings terughalend....

Olaf

"Koop een Mac" zegt ie... je gaat teveel met Dextah om zeker ;)

Maar goed. Ik geloof dat Roel, die videogek, dat prog'je ook heeft. In ieder geval Max/MPS had ie dacht ik.
Ga ik binnenkort daar 's ff checken!

Dat fx, zoals in mijn knutselwerkje, daar ben ik naar op zoek. Trouwens dat fimplje is 2 keer dezelfde Audio en video echt onlosmakelijk en heel direct tot op het zieke perfectionistische bot kopppelen. Je wordt meteen gepakt. T'is ook zo lekker menselijk. Zoals b.v. ook die videoclip van de Chem. Brothers met dat treinuitzicht..... lang niet zo'n geniale clip gezien. Het is gruwelijk herkenbaar en de uitvoering had niet beter gekunt volgens mij. Ik snap niet dat ze zoiets niet 48 keer per dag uitzenden om TMF/MTV. (Er zitten te weinig vrouwen in denk ik voor een commerciele zender)
Heb hem toen maar 2 keer gezien. Ben 2 keer mijn kin moeten gaan terugzoeken.
Het is echt gewoon iets waar ik van binnen op kick!

Hey waarom lees ik hier nergens de naam van eboman? Hij maakt al jaren vette audio/video composities. Waarbij de video ook echt in de muziek terug komt en omgekeerd. Wat je hoord is wat je ziet, wat je ziet is wat je hoord.

Hij is nu bezig met de scrtz interface, waarbij hij een LISA achtige handschoen gebruikt om samples aan te sturen en te manipuleren, erg vet.

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Hey waarom lees ik hier nergens de naam van eboman? Hij maakt al jaren vette audio/video composities. Waarbij de video ook echt in de muziek terug komt en omgekeerd. Wat je hoord is wat je ziet, wat je ziet is wat je hoord.

Hij is nu bezig met de scrtz interface, waarbij hij een LISA achtige handschoen gebruikt om samples aan te sturen en te manipuleren, erg vet.

ik vond bij eboman de "muziek" zwaar ondergeschikt aan de video-experimenten....waardoor het al snel een chaotische brei van getriggerde samples werd.... maargoed....hij was er wel vroeg bij....

kheb trouwens nog een origineel handgemaakt "FEBOMAN" tshirt in febo-logo en -kleuren in de aanbieding ;)

Origineel geplaatst door olafmol
kheb trouwens nog een origineel handgemaakt "FEBOMAN" tshirt in febo-logo en -kleuren in de aanbieding ;)

Vind ook zeker niet al zijn muziek goed, maar somige stukjes waren/zijn echt zo brilliant gewoon.

Maarreh, wtf is een feboman shirt?lol

Ik was nog even benieuwd naar wat programma's.
Is het mogelijk om in dat programma Arkaoss ook audio in te voeren en dit te combineren met de videobeelden?
En is er ook iemand die met programma's van Magix werkt? Ikzelf ben nog steeds wel even benieuwd naar Video Deluxe 2004; vandaag beweerde een winkelmedewerker dat hier geen audiobewerking in mogelijk is en dat er verder geen presets (zoals wav en avi) in het pakket aanwezig waren (nogal een betweter bleek het achteraf.....maar dan ben je meestal al ietwat geïrriteerd afgedropen...). Magix heeft beetje een speelgoedimago, maar soms wil het nog weleens creatief uit de hoek komen.....

Origineel geplaatst door dob
Zoals b.v. ook die videoclip van de Chem. Brothers met dat treinuitzicht..... lang niet zo'n geniale clip gezien. Het is gruwelijk herkenbaar en de uitvoering had niet beter gekunt volgens mij. Ik snap niet dat ze zoiets niet 48 keer per dag uitzenden om TMF/MTV. (Er zitten te weinig vrouwen in denk ik voor een commerciele zender)
Heb hem toen maar 2 keer gezien. Ben 2 keer mijn kin moeten gaan terugzoeken.
Het is echt gewoon iets waar ik van binnen op kick!

Als je de Chemical Brother's DVD hebt kun je zien hoe Michel Gondry dat idee heeft uitgewerkt: zit ie met een blocknote en een balpen en Star Guitar op de achtergrond allemaal streepjes en puntjes te zetten waar dan "iets" moet gebeuren in het landschap, vervolgens gaat ie het met allemaal huis-tuin-en-keuken spullen (schoenen, bezems, sinaasappels, messen en vorken etc) buiten op de parkeerplaats in het echt maken en met een videocamera erlangs om te zien of de timing klopt :)

Origineel geplaatst door Prophet
Ik heb ook elders op een forum gelezen dat Adobe Premiere en Adobe Elements zo goed zou zijn, dan niet voor het VJ gebeuren, dan wel het equivalent van iets dat Pro is op de Mac qua video editing, en effecten.
Het probleem is dat je wel een BOM van een P4 nodig hebt wat niet het geval is met zoiets als een arkaos. Of kan je daar hetzelfde mee?

Elements ken ik niet, Premiere is een video editing programma en is dus vooral gericht op montage van videobeelden op een tijdslijn. Dan heb je nog After Effects, waar ik zelf veel mee werk. Dit is een compositing programma en je kunt het zien als een soort Photoshop maar dan voor bewegend beeld. Je kan ervan uitgaan dat 90% van de grafische dingetjes die je op tv ziet hiermee gemaakt zijn, maar ook in videoclips e.d. wordt het toegepast. Je kunt er echt bijna alles mee wat je maar kunt bedenken maar het is natuurlijk niet iets wat je zo onder de knie hebt.
Je kunt volgens mij in After Effect ook animatie-keyframes genereren vanuit audiowaveforms dus daar kun je ook synchroon effecten mee maken.

check this out. Of deze (soundkeys plugin van trapcode)

(het is max/mSP)

voor degenen waarbij een heel nieuwe MIDI wereld open gaat: MIDI kan voor (bijna) alle denkbare soorten interfaces gebruikt worden, dus niet enkel muziekinstrumenten

met je keyboard kan je signalen naar je computer/systeem/whatever sturen, vervang het keyboard door licht/beweging/druk/geluid/... -sensoren of andere input devices, en bedenk dan wat je kan doen... en dat doen dan ook vele mensen, vooral in de performance wereld

snel een paar vbn.:
http://sensorband.com/soundnet/
http://www.sonami.net/lady_glove2.htm
http://www.xs4all.nl/~mwais/The Hands 2.htm
http://web.media.mit.edu/~jpatten/audiopad/

ikzelf ben stage aan het lopen bij http://www.oosterhuis.nl en mijn hoofdproject gaat er over om een 'groeps ontwerp' ruimte te creeëren waarbij een virtueel model gecontroleerd wordt door sensoren in de ruimte. de sensoren zijn gekoppeld aan een MIDI interface van een computer, waarop dmv. van MAX/MSP en Virtools de data vertaald wordt naar functies in het systeem (hierzo een, weliswaar vrij abstracte, toelichting: Protospace)

Nog even een klein vraagje; weet iemand ook of het mogelijk is om ergens aan cd-roms met video-samples (avi etc) te komen? Ik zou graag losse, korte preset-clips willen gebruiken, aangezien ik zelf nog niet zoveel beeldmateriaal heb :frons: :confused:

Origineel geplaatst door Musia7000
Nog even een klein vraagje; weet iemand ook of het mogelijk is om ergens aan cd-roms met video-samples (avi etc) te komen? Ik zou graag losse, korte preset-clips willen gebruiken, aangezien ik zelf nog niet zoveel beeldmateriaal heb :frons: :confused:
tjek.............................................het......................................net...

en als je het video visje hebt gevangen haal je hem binnen...

Ik zie dat veel mensen het hier over Adobe Premiere hebben.
Ik heb het programma eenmaal geinstalleerd en ik heb 'm er ook direct weer er af gegooid.
Het programma werkte traag en ik vond het vrij onoverzichtelijk.
Je kunt veel beter Vegas gebruiken voor het editen van video beelden, werkt echt perfect :okdan: .
Het programma is overzichtelijk, duidelijk en heeft zeer veel opties, ik kan het dus iedereen aanraden, maar het hangt ervan af wat je gewend bent om mee te werken.
Een kameraad van mij gebruikte ook altijd Premiere (vond het een geweldig programma), totdat ik 'm Vegas aanbood. Sindsdien werkt 'ie met Vegas :) .

Origineel geplaatst door 6 trak
tjek.............................................het......................................net...

en als je het video visje hebt gevangen haal je hem binnen...

Echt een fantastische tip...... :halleluja ...ik zal gelijk mijn hengel even uitwerpen...... :erm:

Origineel geplaatst door 6 trak
dit was geen tip... maar slechts een voorkauw actie...

alsof ik het echt meende..... :stupid

Origineel geplaatst door Slipperman
denk niet dat hij je snapt ;)

gaan we nu lullig doen.......... :r:

Laat ook maar.... :frons:

Laten we het verder even leuk houden in deze topic..... *D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door foton
Ik zie dat veel mensen het hier over Adobe Premiere hebben.
Ik heb het programma eenmaal geinstalleerd en ik heb 'm er ook direct weer er af gegooid.
Het programma werkte traag en ik vond het vrij onoverzichtelijk.
Je kunt veel beter Vegas gebruiken voor het editen van video beelden, werkt echt perfect :okdan: .
Het programma is overzichtelijk, duidelijk en heeft zeer veel opties, ik kan het dus iedereen aanraden, maar het hangt ervan af wat je gewend bent om mee te werken.

Ik heb juist ook veel verhalen gehoord die het tegendeel beweren. Zo zou Vegas veel fouten geven bij het opstarten en niet samen met Adobe Premiere geinstalleerd kunnen zijn. Ik heb zelf eigenlijk verder geen idee of dit zo is (alleen van horen en zeggen dus). Maar beide programma's wil ikzelf toch wel meer gaan proberen en ik denk zelf dat ze allebei wel weer nuttige mogelijkheden hebben.

Back