Akai mpc 2500 master, Roland TR8 slave, midiklok hel

DjGo

I point mics
Hoi forum,
Ik heb een probleem:

Sinds een paar dagen heb ik een mpc 2500 die ik graag als midi master klok wil gebruiken om andere sequencers (daw, drumcomputers) aan te schoppen.. Simpel voorbeeld: de mpc als master klok en de TR8 als slave werkt niet naar verwachting. De patterns op de TR8 spelen wel maar totaaal niet sync met de patterns van de MPC..

Setup:

Mpc 2500 master midi klok, in sequence mode, 8 bars loop, midi outs a tm d geprobeerd naar midi in op TR8: geen goede resultaten

Andersom werkt het overigens wel heel aardig, t blijft in ieder geval strak lopen..

Iemand met een vergelijkbare setup enig idee?

Wilde graag de MPC als hart van mn setup houden...

Dank
Diego

Je moet de playstart knop indrukken, niet de play knop.

Ik verwachtte rock solid midi sync, zeker met de mpc als kloppend hart.. Iemand met een vergelijkbare setup?

Je zult het vast al geprobeerd hebben, maar misschien heeft die TR9 mmc nodig? Ik heb nu geen MPC in de buurt, maar volgens mij zit er een on off switch in het sync menu.

Je zult het vast al geprobeerd hebben, maar misschien heeft die TR9 mmc nodig? Ik heb nu geen MPC in de buurt, maar volgens mij zit er een on off switch in het sync menu.

Ja klopt. Geprobeerd idd, maakte geen verschil..

Heb even de proef op de som genomen en mn Elctribe ERmk2 als slave gehangen aan de MPC, rampzalig... Is de midi klok uit van de MPC zo slecht? T is voor mij een nieuwe manier van werken maar ik had dit niet verwacht...

Ik heb altijd de MPC als clock gehad. Er was voor mij geen betere sync baas dan de MPC2500! Je moet effe in dat menu duiken. Daar staat denk ik iets niet goed.

Dit bericht geeft de burger moed, en was precies wat ik in gedachten had toen ik de mpc overnam van een vriendelijk forumlid..

Ik heb altijd de MPC als clock gehad. Er was voor mij geen betere sync baas dan de MPC2500! Je moet effe in dat menu duiken. Daar staat denk ik iets niet goed.

Misschien spuwt je MPC ook tegelijk allemaal nootjes naar de TR-8 en dat gaat niet zo lekker samen met de sync.. Dus, ik zou kijken of het ook gebeurt met een compleet lege MPC pattern/file?

MMC uit?

Misschien spuwt je MPC ook tegelijk allemaal nootjes naar de TR-8 en dat gaat niet zo lekker samen met de sync.. Dus, ik zou kijken of het ook gebeurt met een compleet lege MPC pattern/file?

Starten doet de mpc de TR8 wel, t hobbelt er alleen zo verschrikkelijk achteraan.. Heb in songmode een sequence van 2 bars met helemaal niets voor de daadwerkelijke song geplakt in de hoop dat de TR8 die preroll zou benutten... Niets van dat alles.. Gewoon erachteraan blijven hobbelen..

Het zit em dus wel in je MPC zo te lezen.. Apart! Misschien met een soort "tool" kijken wat ie uitspuugt? Er was hier iemand op het forum die daar veel kennis van heeft, ben effe kwijt wie.. Steven? ..

Als het geheugen van de MPC te vol zit, gaat ie ook raar doen. Veel overlappende samples is ook niet best. Misschien moet je het daar in zoeken.

Back