Akai mpc 2500 master, Roland TR8 slave, midiklok hel

Dank voor de respons: ik ga er een midi reader aanhangen en laat jullie er eens naar kijken... Ik heb een compleet lege mpc overigens, helemaal geen samples ingeladen dus dat zal op dit moment het probleem niet zijn..

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik het intern geheugen kan wissen?

Ik heb mijn 2500 sinds 2 dagen en moet natuurlijk de fucking manual nog lezen maar als iemand het weet en wil vertellen, dan graag!

Heb je niet toevallig een midi loop gecreeerd? Misschien even testen door alleen de midi uit van de mpc naar de midi in van de tr8 aan te sluiten en alle midi in poorten van de mpc onaangesloten te laten.

Volgens mij kun je met deze programma's wel kijken wat voor data (of juist niet) er uit de 2500 komt.

http://obds.free.fr/midimon/

http://www.midiox.com

Thanks synthiaks!

Ik heb de midimonitor aan de midi-uitgang van de MPC gehangen (Sync out:D (Master) midi clock, mmc off), er wordt geen note data en/of controller data meegestuurt, puur de klok en dit is hoe het eruit ziet:

Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken of waarop ik moet letten.

Ter vergelijking heb ik hetzelfde gedaan met de TR8, midimonitor aan de midi-uitgang:

De TB3 sequencer geeft een ander beeld met al die noot aan/uit en control change data etc:

De start (FA 00 00) en stop data (FC 00 00) zie je bij alledrie... vrij logisch. Alleen de MPC geeft een songposition ( F2 01 00) aan. Ik kan hier nog helemaal geen touw aan vast knopen dus Als er iemand is die op basis van wat hij/zij hier ziet of NIET ziet (maar wat er wel hoort te zijn) kan vertellen of er iets niet klopt zou ik dat erg op prijs stellen... dan nog blijft de vraag hoe eea op te lossen?

Laatst gewijzigd:
Nu las ik op Akai MPC forum van een gozer met twee mpc 2500s, de ene met OS versie 1.23 en de ander met OS versie 1.24. Zijn ervaring is 1.23 is the better master, 1.24 is the better slave.... Ik zit op 1.24... zou het de firmware zijn

zit er iets nie goed in die Tr8? staat shuffle niet vol open ofzo?

kan me nie voor stellen dat een mpc niet synct :P

zit er iets nie goed in die Tr8? staat shuffle niet vol open ofzo?

kan me nie voor stellen dat een mpc niet synct :P

Met een korg eraan ging het ook niet, zo meldt ie ergens hierboven..

Nu las ik op Akai MPC forum van een gozer met twee mpc 2500s, de ene met OS versie 1.23 en de ander met OS versie 1.24. Zijn ervaring is 1.23 is the better master, 1.24 is the better slave.... Ik zit op 1.24... zou het de firmware zijn

Al die versies lopen super strak hoor.

@DJgo

Kan je misschien even een opname maken van het effect wat je hoort? Voor de een is bv 1 ms een issue, en dan ander die heeft niet eens door dat het niet sync loopt.. Ben wel benieuwd hoe erg het is.

@DJgo

Kan je misschien even een opname maken van het effect wat je hoort? Voor de een is bv 1 ms een issue, en dan ander die heeft niet eens door dat het niet sync loopt.. Ben wel benieuwd hoe erg het is.

Bij deze een opname... even on the fly hoor, hopelijk wordt t nu duidelijker..
nog even dit: het gebeurt ook bij de electribe inderdaad, ik heb geen shuffle ingesteld op de TR 8, er valt zowieso vrij weinig in te stellen op de TR8 wat audio/slave betreft, dit regelt hij automatisch.

De MPC is Midi Clock Master, op midi out C, de andere midi outs ook geprobeerd, levert geen verschil. Er zit verder niets aangesloten op de midi ins van de MPC, dus er is ook geen sprake van een MIDI-LOOP. Midi kabel is een gloednieuwe Klotz kabel.

https://soundcloud.com/diegovanuden/mpc-clock-audiofile

Ik heb de tr8 verkocht wegens sync issues , als in niet strak, veranderd niets aan uw probleem. Maar ik herinner me dat je op de tr8 kon kiezen tussen strakke timing en tr808 timing! Misschien kan je dat proberen, alsook de swing staat uit? Succes met het oplossen ...

@DJGo

Hmmm, heel apart.. Ik snap niet hoe dit kan, ook de midi out die je hebt laten zien in die vorige posts laten IMO niets vreemd zien.. Tenzij de MPC echt iets raars/doms doet voordat ie de midi uitspuwt.. Ik ken de MPC niet zo heel goed maar misschien dat er een soort "delay" zit tussen jou "start" knop en datgene dat ie naar de midi out stuurt..
Vreemd is het wel allemaal, nooit dit meegemaakt (behalve met de Rhytm Wolf, maar das een ander verhaal).

OK lieve mensen, ik las dus ergens op het MPC-forum dat OS versie 1.23 een beter masterklok geeft dan OS versie 1.24... ik heb dus een rollback gemaakt van het OS op de MPC en guess what?: supertight midisync!!! :okdan:

:ZWTF!!! ik ben heel benieuwd welke bugs ik nu in de machine geladen heb, er vanuit gaande dat een software UPDATE altijd de bedoeling heeft om bugs uit eerdere versies te verhelpen....

Ik denk dat ik JJOS free ga proberen... die lijkt het meest op de AKAI OS...

Dank voor alle support!

Mooi dat het is opgelost! Maar dat Akai zo een afschuwlijke update doet die zorgt dat je niks meer met midi normaal kan syncen is echt bizar! Maar ja, Akai is niet meer Akai dat weten we inmiddels al een jaar of 10?

Ik heb 1.23 en 1.24 geprobeerd en ik merkte geen verschil, ik heb er een x0xb0x aan hangen. maar goed ben over gestapt op JJOSXL en wil echt niet meer terug.

Supervet dat het werkt.

Back