Akai mpc 2500 master, Roland TR8 slave, midiklok hel

Jjos2xl is echt een enorme stap vooruit qua snelheid en gemak van werken. Zeker als je de shortcuts een beetje kent.

Dat zal de volgende stap zijn. Ik had begrepen dat Jjos free nig het meest op de Akai OS lijkt, en aangezien ik de maxhine eerst ff binnenstebuiten ga keren, er mee leren werken, wacht ik nog even... Bedankt voor de tip. Ben iig heel blij dat ie nu doet wat ik wil..

Grappig fenomeen hè.
En fabrikant maakt een apparaat en anderen zorgen ervoor dat het tof werkt door een ander OS te schrijven.

De Yamaha tx16w is ook zo'n machine.
Typhoon erop = rock
Yamaha OS = Celine Dion, janken dus.

En fabrikant maakt een apparaat en anderen zorgen ervoor dat het tof werkt door een ander OS te schrijven.

JJ (Japanese Jenius), is ex mederwerker Akai. Hij zat op het MPC4000 team, vandaar vele MPC4000 functies in JJOS(XL)

het nadeel met JJOS is dat het geen constante midi clock zend. Zodra je op stop duwt stopt hij met clock sturen. (itt de meeste hardware)

het nadeel met JJOS is dat het geen constante midi clock zend. Zodra je op stop duwt stopt hij met clock sturen. (itt de meeste hardware)

hoezo is dat een nadeel?

hoezo is dat een nadeel?

het is niet hoe midi clock bedoeld is om te werken

het heeft nadelen,
- (veel) dinsync converters houden er niet van
- algemeen, toestellen die de clock interpreteren en op basis daarvan een interne clock (van bvb hogere resolutie) bouwen houden er niet van
- tempo-synced effecten houden er ook niet van (denk een een echo, delay)
- sommige slave toestellen gaan gewoon tijdelijk freezen zodra je op stop duwt

Back