sweeping synth

Knop

Stamgast
In de intro van deze film is een sweeping synth te horen die ik graag eens zou namaken. Als iemand weet welke specifieke synth t is die je hoort is dat ook erg interessant om te weten. Geluid is ook te horen in deze track rond 1:25.

Ik denk dat t iets is met 2 sinussen die elkaar moduleren zodat een soort w-vorm ontstaat en dan de Q flink open en die sweepen met een LFO... zoiets? Krijg het nog niet echt voor elkaar.

Misschien veel simpeler? Any ideas? Zou immers zomaar kunnen dat hier mensen rondneuzen die "iets" met synths hebben..

in de track op 1:25 lijkt het mij meer een SuperSaw (of PWM) met een Dubbele LFO. snelle modulatie op de Detune van de SuperSaw (of PulseWidth) of op de Pitch en trage modulatie op de filter met redelijk wat resonance er in. Ook duidelijk een chorus op t geluid
Zou best een Roland (JP8000) kunnen zijn als ik naar t karakter van de filter luister.
In die film misschien een SH101?

Thanks!

Eens even iets zoeken wat erbij in de buurt komt dan maar want beide synths heb ik nutuurluk weer nie :)

Nu ik t op betere speakers terug hoor heb ik een vergelijkbare sound volgensmij zelf wel eens gemaakt op mn Roland JP8080.
Was een combinatie tussen Supersaw + PWM en veel resonance.

Back