inladen patches in jupiter 8

jlandman

Ingeburgerd
Hallo,

Ik zit me af te vragen hoe patches in de jupiter 8 worden geladen. In de manual wordt een tapedeck genoemd. Kan dit elk merk en/of type tapedeck zijn met een 1/4 jack, of zijn er nog speciale eisen?

Zou het niet mogelijk zijn vb de patches vanuit de pc op een digitale player te laden (of direct vanuit de p.c), en deze via de juiste kabels in te laden in de jupiter 8? Op www kon ik hierover weinig vinden. Of zijn er (retro midi) kits die ook fabrieks wav files kunnen laden in de jupiter 8?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Joost

jupiter 6

jupiter 6

Om de originele fabrieksgeluiden (wav) in mijn jupiter 6 te kunnen laden heb ik ze simpelweg afgespeeld
met een player (wavelab in mijn geval) en de koptelefoon output aangesloten op de tape ingang.
Worked like a charm! Wel zorgen dat het volume hoog genoeg is....

In de manual wordt een tapedeck genoemd. Kan dit elk merk en/of type tapedeck zijn met een 1/4 jack, of zijn er nog speciale eisen?

het beste werkt een heel eenvoudig (mono) cassette-recordertje. zo eentje die vroeger bij homecomputers werd gebruikt; met regelbaar uitgangsvolume.

maar via je geluidskaart gaat idd ook prima, opnemen op 8Khz in mono werkt uitstekend in dit soort gevallen (Jupiter-8, Juno-60 etc).

Back