Van ZIP naar smartmedia..........?

Musia7000

Ingeburgerd
Op dit moment heb ik twee externe zip-drives; één voor de pc en één voor mijn :yamaha: -seqeuncer/workstation. Ik wil deze twee echter vervangen door smartmediakaarten, aangezien het mij weer ruimte en stroom kan schelen (die rottige dikke adapters ook... :r ). Nu zit ik wel even met een probleempje; ik heb namelijk 10 zip-schijven en nog geen enkele smartmedia-kaart en als ik op smartmediakaarten overga dan zal ik wel al die samples erop kwijt moeten kunnen die nu op mijn zip-disks staan (ik kan helaas nog geen mp3 invoeren, alleen wav en aiff.... ;{ ). En dat zou nogal wat kunnen gaan kosten aan smartmedia-kaarten. Nu vraag ik mij dus af; is het wel zo noodzakelijk om over te stappen van Zip naar smartmedia, of ga ik hier nauwlijks op vooruit?

Qua snelheid ga je er niet echt op vooruit. Smart media heeft wel 2 voordelen, het is kleiner (maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al door ;)) en smartmedia zal waarschijnlijk beter te verkrijgen zijn dan zip schijven. Maar goed je heb al zip schijfjes dus is dat voor jou geen probleem.

Eneh...heb al een aantal zip-schijfen (van 100 mb) volstaan, dus dat zou allemaal op smartmedia moeten worden overgezet. Dat gaat dus nogal wat kosten aan smartmediakaarten. Ik denk dat ik er maar geleidelijk aan op over ga (maar voorlopig die zips wel blijf gebruiken dus).

idd , je kunt dan beter overgaan naar Jaz drive van 1 of 2 GB dan
allles over te zetten naar smartmedia....

en mocht je nog een smartmediakaartje kenne gebruiken van 64 mb, of je me dan ken pb-en....
Ik wil m kwijt omdat ik nu met 1 van 128 zit =)

Jazz drive?? Zei iemand daar jaz drive?Hahaha das toch erug achterhaald? Groot en langzaam!
Nee; je kan beter overgaan de microdrive van IMB, schijfjes van 1 gig en de grote van een compactflash kaart:{! (kweet nie cker of deze 2 compatible zijn) Zip heb je trouwens nu ook in de vorm van 750 mb (leest ook 100 mb schijfjes en leest+schrijf t250 mb schijfjes).

Zip en microdrive zijn beide erg toegankelijk, maar de microdrive kan je ook noges voor andere doeleinden gebruiken zoals voor fotocamera's. Ze zijn ook erg makkelijk in te bouwen in laptops, erg handig 4 the on-the-road-studio8)

Als ik jou was zou ik gewoon voor de microdrive gaan. Tiz maar dat ik geen cash meer heb,
anders had ik dat ook wel gedaan.;{ Maarja, ben best tevree met m'n interne zip 750:okdan:

07N5574.GIF

Zelfs iomega heeft de productie van jazz drives stop gezet, volgens mij zegt dat wel wat.;)

Heb nu ook iets over Compactflash gelezen. Dat zou de microdrive weer moeten vervangen....(?)

ach ja zolang er mensen zijn die vinden dat sneller beter is :gaap:

Na stap weer op mijn motor :yamaha: doei...

Ik maak veel gebruik van SmartMedia. "t Is wel wat sneller dan m'n Zip, hoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dat ik nog een oude 100Mb drive heb.
Wat voor mij SmartMedia tot een handig medium maakt is dat m'n CS6x, Varios, PXr4 en digicam gebruik maken van SmartMedia.

Van de Microdrive heb ik een aantal slechte ervaringen vernomen, wel voornamelijk met gebruik in een digicam.
Nadeel van SmartMedia is dat de capaciteit beperkt is tot 128 Mb, hoewel dat in de praktijk voor mij meer dan voldoende is.
Nieuw opkomend medium is de XDcard. Deze is nu nog beperkt tot 512 Mb, maar zal in de toekomst beschikbaar zijn in capaciteit tot 8 Gb en zal met een adapter compatibel zijn met CompactFlash (typeII) slots.
Voordeel is dat door nieuwe ontwikkelingen op dit gebied SmartMedia kaartjes steeds goedkoper worden.

Groet

Tom

Ik ben er nog steeds niet uit.......die Zip-drives zijn mij toch wel beetje een doorn in het oog. Maar ja; wat moet er voor in de plaats komen? Smartmedia blijft nog duur en de meningen over de Microdrive zijn verdeeld. Toch wil ik mij wat meer verdiepen in de laatstgenoemde, aangezien ik ook niet weet of er nog meer alternatieven zijn. Wie weet hier nog wat meer over of werkt er wellicht mee? En zijn er eventueel nog meer alternatieven?

Microdrives :stupid

Laat ze 1 keer vallen en ze zijn echt dood... of een beetje in een te vochtige ruimte: dood, of in een apparaat die te warm wordt: vastlopers = dood

Compact flash is momenteel de snelste flash die er is.. samen met XD kaarten van Olympus en Fuji

Smartmedia verschrikkelijk traag.. heb alle mogelijke flash kaartjes hier liggen.. voor mij maar 2 soorten... CF en XD.. de rest is echt ruk..

SD en MMC is ook wel leuk, zit qua snelheid tussen Smartmedia en CF in....

Suc6!

Die CF kaartjes zijn wel weer ongeloofelijk duur he;{

Over gebruk met muziek kan ik niet oordelen, maar in een digicam is SmartMedia in ieder geval sneller dan CompactFlash.
Video opnamen lukt zelfs niet behoorlijk vanwege de traagheid ..met SmartMedia ondervind ik daarmee echter geen problemen n mijn camera.
Overigens wordt het gebruik van CompactFlash voor viedeo opnamen om die reden ook door de fabrikant van mijn toestel (fuji) ernstig ontraden.

Over Microdrive kan ik de verhalen over de kwetsbaarheid bevestigen. Verscheidene mensen die ik ken zijn er van teruggekomen vanwege de eerder genoemde problemen aangaande kwetsbaarheid.
Het schijnt dat ze boven een bepaalde hoogte (paar kilometer) ook niet meer naar behoren functioneren.
Toegegeven, dat is misschien niet echt aan de orde als het om muziektoepassingen gaat, maar met fotografie is het wel iets om rekening mee te houden..

groet

Tom

Back